Ik heb thuis 3 computers staan. 2x windows workstation, waarvan in één een (helaas nog steeds) 56k analoog modem zit, en een linux servertje.
Deze computer draait meestal windows, want er is geen MSN voor linux
(ja, mijn zusje is een breezer geval
) en deze computer is nou eenmaal van mijn ouders. Omdat ik van hen geen LAN mag aanleggen tussen mijn twee computers en die van hen, heb ik nu tussen mijn windows workstation en hun internet computer een null-modem kabel liggen, dat mocht kennelijk wel
, want ze werden toch wel een beetje gek van mij, omdat ik steeds met harde schijven naar beneden liep te sjouwen om de gedownloade kneut te vervoeren 
Een Null-modem kabel gaat via de seriële poort, en hangt nogal op de CPU. Nou staat die linux server het grootste deel van de dag toch uit zijn neus te vreten, dus ik wil deze tussen de verbinding in zetten, zodat ik m'n workstation minder belast.
To the point:
Hoe laat ik de linux computer via de seriële poort, over de null-modem kabel verbinden met de windows computer? De windows computer is dus host.
De situatie is nu als volgt:
Wat ik dus wil is:
Is dit mogelijk en hoe krijg ik dit voorelkaar?
Deze computer draait meestal windows, want er is geen MSN voor linux
Een Null-modem kabel gaat via de seriële poort, en hangt nogal op de CPU. Nou staat die linux server het grootste deel van de dag toch uit zijn neus te vreten, dus ik wil deze tussen de verbinding in zetten, zodat ik m'n workstation minder belast.
To the point:
Hoe laat ik de linux computer via de seriële poort, over de null-modem kabel verbinden met de windows computer? De windows computer is dus host.
De situatie is nu als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| }--- { Null-Modem kabel
}==={ Ethernet kabel
[ 1 ] Mijn Windows workstation
[ 2 ] Mijn Linux server
[ 3 ] Mijn ouders' workstation met modem
[ 1 ]}------{[ 3 ] }---> Internet |
Wat ik dus wil is:
code:
1
| [ 1 ]}===={[ 2 ]}-----{[ 3 ]}---> Internet |
Is dit mogelijk en hoe krijg ik dit voorelkaar?
[ Voor 0% gewijzigd door dawuss op 18-11-2002 15:17 . Reden: layout gefixt ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©