Toon posts:

[win2k/XP] lanspeed intel/realtek probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb beetje een vreemd probleem:
betreft nogal grote verschil in snelheden tussen mijn
PC ( win2k SP3 + Realtek 8139C )
naar me Laptop ( winXP prof + Intel pro 100 )

gebruik overigens gewoon TCP/IP overbeide, kabeltjes zitten verbonden aan een W-linx 10/100 switch
verder op PC staat netbeui aangevinkt en op de XP laptop Qqos packet sheduler

als ik van mijn PC naar laptop $groot bestand overzet gaat het met ongv 80% ( 80Mbit +/- 10MBsec aflezen in Taskmanager in winXP ), en andersom gaat slechts tussen de 0.3% tot 1.5% op 100Mbit

heb zelf nog wat met de duplex waarden zitten rommelen ( auto, 10half/Full 100half/Full duplex ) maar maakt geen verschil uit

weten jullie een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
iemand geen idee?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Ik zou eerst de laatste intel en realtek drivers maar eens installeren.
de drivers die MS meelevert zijn soms verre van goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
de Intel drivers heb ik gewoon van de Intel site afgehaald want winXP snapte die drivers niet :-(, ( tijdens installeren ) verder heb de Realtek drivers ookal geupgraded

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Dus van laptop naar PC gaat traag? Vaag, want meestal is de harde schijf van een laptop de beperkende factor voor de snelheid. Haalt jouw laptop schijf zo'n 10 MB/sec?

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
is 4500Rpm schijfje 20Gb, 256 MB RAM, is geen traag laptopje ( P4 1.7 Ghz )
de HDD's van me PC zijn 2 800JB WD schijven in RAID 0+\

daarom snap ik niet waarom Laptop --> PC zo traag is

Verwijderd

mm misschien de switch? zou het anders ook niet weten!

Verwijderd

probeer es ipx, ik had hetzelfde probleem en na het installen van ipx en ff netbios erover laten gaan (instelling) ging het goed.
TCP werkt bij mij nog steeds niet snel :( en heb geen id of het aan soft of hardware ligt... Iemand?
Pagina: 1