Buffered geheugen op msi 6167 amd athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 20:36
Ik wil dus 128mb geheugen er bij kopen maar nu is dat buffered. In me moederbord boekje staat duidelijk dikgedrukt dat ik unbuffered geheugen moet hebben. Maakt dit nog iets uit? Medewerker van winkel zegt van niet. Maar volgens mij was daar in het begin van athlon nogal wat problemen mee dat buffered geheugen niet goed werkt op athlon. Klopt dit? Correct my if I am wrong. Hoe kan ik kijken of me geheugen wat ik nu heb buffered of unbufferd is?

Bedankt,

Jeroen

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 20:36
iemand???????

Verwijderd

Inderdaad, ik zit haast met hetzelfde probleem. Elke winkel verkoopt geen unbuffred geheugen meer maar gewoon : 128 sd-ram 3,3 v. Vroeger stond er altijd achter of het buf. of unbuf geheugen was. Is dat nu niet meer van belang op de MSI 6167 misschien?

React plz....

Verwijderd

Iemand????????????

Pls??

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
In die winkels weten ze dan vaak ook niet wat voor geheugen ze hebben, alleen dat het 133 mhz is. Die verkopers hebben erzelf de ballen veratand niet van of willen alleen maar verkopen.
Advies: Negeer je moboboekje koop die shit en bouw een bak met problemen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Wel ik heb ook zo'n msi mama plankje en dat werkt prima met buffered en unbuffered geheugen.

I’m not like the OTTERS

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

ik heb ook een msi6167, en heb laatst ook gewoon 128 mb erbij gezet.. geen probleem.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mooi voor jullie maar er zijn er heel veel geweest die er wel problemen mee (gehad) hebben en voor het zelfde geld wil je toch wel zekerheid ?
En als je ook nog gaat o.c wil je toch zeker weten als je wat vage problemen krijgt dat het niet het geheugen is ?
En Bloasfist, die gewone 128 mb die je er bij hebt gezet weet jij of die buffered of unbuffered is ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik kan er dus op een of andere manier niet meer dan 128 mb in stoppen. Als ik dat wel doet loopt hij even goed, maar als ik dan een spel opstart dan crasht dat gegarandeert binnen 5 minuten.
Een check van het geheugen met norton utilities geeft geen problemen aan.
ook is het zo dat als ik het geheugen niet op een bepaalde manier in de slots stop, hij dus helemaal niet boot, of hij boot zonder beeld een stuk op (usb wordt zelf geinitaliseerd) en dan uit gaat.
Nu heb ik zoveel reepjes geheugen liggen, maar kan toch maar met 128 mb werken. |:(
Iemand nog een hint?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zaterdag 04 november 2000 09:46 schreef meijer het volgende:
.... Elke winkel verkoopt geen unbuffred geheugen meer maar gewoon : 128 sd-ram 3,3 v. ......

React plz....
Dat gewone PC1xx geheugen waar jij op doelt is unbuffered. Het tegenovergestelde heet 'registered', en niet 'buffered' zoals met die oude SIMM's en 5V DIMM's.
Als je manual melding maakt van het 'feit' dat het bord niet met registered stuff om kan gaan zou ik de gok zeker niet nemen. Gewoon standaard spul kopen, werkt altijd, althans als je een 168pins SDRAM bord hebt.
Oh, als zo'n geitenbreier bij zo'n shop niet weet wat voor ram het is, dan is het 10 tegen 1 standaard unbuffered stuff; registered ram is duidelijk duurder en wordt eigenlijk niet in PC's toegepast (alleen in servers en workstations met veel ram)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1