Apollo Printer Delen

Pagina: 1
Acties:

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hallo,
ik zit met het volgende probleem. Ik heb hier drie computers die via een hub op een netwerk zitten. Twee van deze pc's hebben Win98 en 1 XP. Op één van die 98 pc's staat een Apollo P-2100U printer, deze wil ik op alle drie pc's gebruiken. Ik heb hem gedeeld en elke computer 'ziet' de printer wel, maar zodra ik op Print druk (vanuit welk programma dan ook) komt er dus nix uit.
Waar ligt dit aan?

BVD
I

Raar... Is zo gek nog niet

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

check even bij hp voor nieuwe drivers

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Tsjilp
  • Niet online
die heb ik al :(

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je XP drivers voor de XP pc's en 98 driver voor 98?

• Tsjilp
  • Niet online
Ja, zo slim was ik nog wel. Hij geeft ook geen foutmeldingen, hij gaat gewoon niet printen (alleen die pc waar ie op aangesloten staat print wel, dus het ligt denk ik niet aan de printer)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

staat de printer aan? :X

filesharing werkt wel gewoon?
en wat als je die printer (tijdelijk) aan de xp hangt, kan die xp dan wel printen? en die 98 dan ook?

• Tsjilp
  • Niet online
ja, filesharing werkt, maar als ik hem via printer toevoegen toevoeg, staat ie ook gewoon in de lijst. Dan zou je zeggen dat het dus niet aan het netwerk ligt, toch?

Ik heb hem nog niet aan die XP gezet, ik denk dat ie dan niet op die 98pc's werkt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tsjilp schreef op 20 november 2002 @ 13:54:
ja, filesharing werkt, maar als ik hem via printer toevoegen toevoeg, staat ie ook gewoon in de lijst. Dan zou je zeggen dat het dus niet aan het netwerk ligt, toch?

Ik heb hem nog niet aan die XP gezet, ik denk dat ie dan niet op die 98pc's werkt
als je het niet probeert weet je het ook niet ;)
het zal gewoon een setting fout zijn ;)

• Tsjilp
  • Niet online
euh.. de computers staan niet bij mij thuis, kom er niet elke dag.
Het is inderdaad iets wat ik even zal proberen, maar ik denk dat het vrij weinig uithaald

Verwijderd

Na de installatie van een Apollo printer,moet je even bij de instellingen van de printer kijken.
De Apollo printer heeft vaak de nare eigenschap om standaard op "Print To File" te gaan staan en wanneer je dan iets print gebeurt er niets.
Waarschijnlijk is dat nu ook het geval.

• Tsjilp
  • Niet online
Euh... nee, dat is niet het geval :(
toch bedankt

Verwijderd

Apollo printers werken softwarematig, dus ze verwerken de data op de computer zelf, de printer doet het domme afdrukwerk.

Nu wilt het wel eens gebeuren dat als je zo'n softwarematige printer deelt, dat het niet werkt, omdat het werkstation wat de data moet verwerken zichzelf niet aangesproken voelt.

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

had het zelfde probleem met mn ouwe HP710. die wilde ook nix doen in mn w98 netwerk. Toen moest ik oude 720 drivers gebruiken, omdat de 710c drivers dit niet ondersteunden.
Onder XP en w2k werkt diat allemaal prima tegenwoordig.
Misschien is het voor jou een oplossing om die apollo op de XP machine te zetten en daar te delen?

[ Voor 10% gewijzigd door bratos op 28-11-2002 23:24 ]

eerst kijken dan zeiken

• Tsjilp
  • Niet online
zo kunnen, hij stond eerst gedeeld bij vier XP machines, daar werkte het inderdaad perfect. Zal het proberen

Pagina: 1