Toon posts:

[Windows] Previous Oparating System on C:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik vanuit een i386 directory installeer (en dan maakt het nog niet uit of het nou NT, 2000 Prof of Advanced Server is) dan krijg ik in het bootmenu naast het geinstalleerde operating system de keuze 'Previous Operating System on C:'.

Nu weet ik wel hoe ik dit weg kan halen uit de ini, maar hoe kan dit nou? En staan er nog bepaalde bestanden op de c-schijf? Kortom: hoe haal ik dit op een cleane manier weg/hoe voorkom ik dit?

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Heb je toevallig de eerste installatie vanaf een MS-DOS systeem op je harde schijf gestart? Deze houdt hij dan vast als zijnde het "Previous Operating System". Wat voor OS krijg je als je voor die optie kiest ??

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet 'ie niks. Bij het installeren start ik mijn pc altijd op met een Windows 95 opstartdiskette omdat hier alle bestandjes opstaan die ik nodig heb en zo'n windows 98 opstartdiskette maakt een virtuele partitie aan. Vervolgens deel ik de partities in met partition magic en zet ik de c: op actief en start ik de winnt.exe in de i386 directorie.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

edit je boot.ini

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
neem linux, lekker boten van CD :+

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Topicstarter
Pipo, ik weet dat ik die boot.ini kan editen, maar ik wil weten hoe dit te voorkomen is en of er nog bestanden op de hdd verwijderd moeten worden enzo. En Linux is geen optie.

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Lijkt me dat ie het gedeelte waar jij de opstartdiskette gebruikt om de I386 bestanden te kopieren en WINNT.EXE te starten ook ziet als een operating system. Kun je niet gewoon booten van je NT / 2000 CD en later je I386 naar de HD kopieren? Lijkt me het handigst om dit te voorkomen. Via het register kun je wel aanwijzen dat ie systeembestanden van de bronbestanden op de HD moet kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal het wel zijn ja, kon ook niets anders bedenken. Is inderdaad op te lossen met een bootable cd, maar die heb ik niet :X

Als ik nu de boot.ini aanpas, is dan alles opgelost? Ik vraag me af of er dan dus bestanden blijven staan op de harddisk...
Pagina: 1