Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] verwijderen ijzeren pennetjes in IDE kabel

Pagina: 1
Acties:

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Zoals de topictitel al aangeeft, wil ik 1 van de pennetjes van mijn ata 133 kabels verwijderen. De stekker aan de mobo-zijde heeft namelijk 1 pinnetje minder, waardoor ik het 2e stuk van de kabel niet direct op met het mobo kan verbinden (in dat geval wordt de kabel als ata33 herkend).

Min vraag is hoe zijn deze pennetjes bevestigigd. Kan ik ze er zo uitdrukken :?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
zit d8 ik geintergreerd in de connector..haal er maar eens eentje open, het zijn vlijmscherpe pennetjes die door je cable heen drukken en dus contact maken

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
hmmm, was ik eigenlijk al een beetje bang voor...

Maar, hoe kan ik nu zorgen dat dit pennetje geen contact meer maakt

Verwijderd

er is altijd een reden voor zoiets, dat een kabel niet past

past die kabel er op een andere manier er niet op. Misschien wel de bedoeling dat ie niet past....
tjek eerst dat ff, voordat je iets opblaast ofzo

maar een kabel is toch female ?? (ie. gaatjes ipv pinnetjes ??) en de mobo / device connector toch male ?? (ie pinnetjes ipv gaatjes ;) )

er afknippen kan misschien nog.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
kabel past wel, alleen werkt het secudaire deel van de 80 aderige kabel niet separaat als kabel udma 133 kabel. Als ik dus dit 2e deel los gebruik ziet mijn mobo hem als ata33 (hopelijk is dit duidelijk...).

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook de betreffende ader doorsnijden of de pen uit je moederbord breken met een klein tangetje. Dan wordt elke kabel als UDMA133 kabel gezien. ;-)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
dat pennetje op m'n mobo vind ik wat rigoreus ;)

Ik weet namelijk niet eens 100 % zeker wat er gebeurt als ik het pennetje verwijder. Doorknippen lijkt idd de beste oplossing...

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 18 November 2002 @ 14:18:
dat pennetje op m'n mobo vind ik wat rigoreus ;)

Ik weet namelijk niet eens 100 % zeker wat er gebeurt als ik het pennetje verwijder. Doorknippen lijkt idd de beste oplossing...
kan je hem beter om buigen, zijn best buigbaar en heb je ook nog kans dat je hem weer terug kan buigen

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
de schaar gaat er nu in...

[edit] Gelukt!! Resultaat een mooi kort (10cm lang) rounded silver mesh ata133 ide-kabeltje. Blijft leuk dat beunen (ook wel modden genoemd...). Had trouwens wel ff zweet in m'n handen bij het opstarten.

mag trouwens slotje op ;)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beun_de_Haas schreef op 18 november 2002 @ 14:28:
de schaar gaat er nu in...

[edit] Gelukt!! Resultaat een mooi kort (10cm lang) rounded silver mesh ata133 ide-kabeltje. Blijft leuk dat beunen (ook wel modden genoemd...). Had trouwens wel ff zweet in m'n handen bij het opstarten.

mag trouwens slotje op ;)
Fotootje met omschrijving is handig voor andere tweakers. :) :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
keb geen cam :( Beun wil al meer dan een jaar z'n case showen...

Maar, iedereen met vragen help ik uiteraard ;)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik hbe zelf ook vantec rounded kabels ingekort.. Alleen de 2 connectoren voor hdd's gebruikt.. Werkt perfect..

Gewoon scherp mesje langs het lange deel en rats.. Korte ronde IDE kabels :) Data door ver is nu ook nog sneller :) (.5 mb/s :P)

Vondt het een beetje overdreven om nou 45 cm kabels te nemen terwijl mijn schijven 2cm va m'n raid/ide controller weg hangen

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 21:48
Marcj schreef op 18 November 2002 @ 16:23:
Ik hbe zelf ook vantec rounded kabels ingekort.. Alleen de 2 connectoren voor hdd's gebruikt.. Werkt perfect..

Gewoon scherp mesje langs het lange deel en rats.. Korte ronde IDE kabels :) Data door ver is nu ook nog sneller :) (.5 mb/s :P)

Vondt het een beetje overdreven om nou 45 cm kabels te nemen terwijl mijn schijven 2cm va m'n raid/ide controller weg hangen
Dit is dus van mij.. stond nog een ingelogd :(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Marcj schreef op 18 november 2002 @ 16:23:

Ik heb het juist omgekeerd: mijn schijven hangen zo ver weg dat ik de meeste kabels niet eens kan gebruiken :o
Mijn CD-ROM en ZIP100 (samen op 1 kabel) kunnen net met 60 cm af, maar mijn HDD's hebben minimaal 75 cm nodig (het lange stuk, het korte zou best 5 cm mogen zijn)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
hmmmm, het lijkt dat het toch niet helemaal goed is. In sisoft sandra krijg ik nu hd scores van rond de 15000 (was eerste 18000...). Nu heb ik hier altijd al varierende waardes in gehad, dus weet niet of het door de kabel komt :?

[edit] nu krijg ik ook met de "normale" kabel een score van 15000. Zullen die nieuwe drivers wel zijn :(

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 21:48
Demoniac schreef op 18 November 2002 @ 16:25:
[...]
Ik heb het juist omgekeerd: mijn schijven hangen zo ver weg dat ik de meeste kabels niet eens kan gebruiken :o
Mijn CD-ROM en ZIP100 (samen op 1 kabel) kunnen net met 60 cm af, maar mijn HDD's hebben minimaal 75 cm nodig (het lange stuk, het korte zou best 5 cm mogen zijn)
Hbe combinati van Gigabyte GA7VAXP bordje met chieftec DA kast.. is echt super.. bays zitten echt superstrak opelkaar... zal binnenkort wel ff fototjes maken
Pagina: 1