ik had eerst 1x512MB PC2700 samen met 2x256 PC2100, alles gaat perfect, alle spellen draaien toppie, behalve raven shield, die draaide gewoon niet lekker. toen sprak ik een maat van me en die zei dat ik teveel ram had (huh? wtf
). Ik haal er die 2x256MB uit en et draaid allemaal weer goed. iemand een idee hoe dit kan? en/of hoe ik dit kan oplossen zodat ik met volle 1024mb ken knap ken spelen?
als je 2x pc2100 erbij propt draait alles op pc2100, maar waarom dat spel nie draait op 1gig snap ik ook niet...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Misschien ook omdat je het langzame geheugen erbij zet alles op die langzame snelheid draait, maar dan zou het iig nog wel goed moeten zijn.
Welke windows versie heb je? Met 9x kun je het best niet meer dan 512 hebben.
Welke windows versie heb je? Met 9x kun je het best niet meer dan 512 hebben.
OH >> PMG
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
tis denk net zoiets raars als dat win98 niet meer dan 512 Sdram ondersteunen kan....
miss hebben de makers van die game een nieuwe patch oid... dat die fout fixed?
miss hebben de makers van die game een nieuwe patch oid... dat die fout fixed?
Specs? Welk moederbord, welk OS
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
dat 2700 geheugen zou dan gewoon op 2100 moeten lopen, ik bedoel die 2100 kan toch niet de bottleneck zijn. Het is snel genoeg IMHO.
Het snelle geheugen draait net zo snel als de zwakste van de schakel is en dat is dat 2100 geheugen, maar ik vind het iig heel vaag.
Het snelle geheugen draait net zo snel als de zwakste van de schakel is en dat is dat 2100 geheugen, maar ik vind het iig heel vaag.
Niet waar. Alle geheugen draait zo snel als je het zelf insteltVerwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:37:
dat 2700 geheugen zou dan gewoon op 2100 moeten lopen, ik bedoel die 2100 kan toch niet de bottleneck zijn. Het is snel genoeg IMHO.
(tenzij je als een knuppel 'By SPD kiest
Als je eerst PC2700 erin had zitten en het ook goed instelde, draaide je PC de mem bus op 166MHz. Als je daar PC2100 bij zet, blijft het (proberen) op 166MHz te draaien.
Dat kan goed gaan, maar gegarandeerd goed gaan doet het niet...
De correcte instelling (volgens het boekje dan) is de instelling voor je traagste module, dus 133MHz.
Minder officieel, maar praktisch de beste is de instelling waarop je traagste RAM het nog stabiel doet. Dat is zo te horen langzamer dan 166MHz
Verder een punt:
Zo enorm veel RAM heb je geen donder aan bij het spelen van spellen- iig heb je meer aan 512MB@166MHz dan 1024MB@133MHz. De meeste OSsen kunnen zonder meer met die GB aan RAM overweg, BEHALVE Win9x/ME. Daar moet je ff in de system files kloten om het te optimaliseren.
Helaas moet ik zeggen dat dit een flinke UTFS-gehalte heeft, er zijn deze week meerdere topics met gelijke strekking dichtgegaan, dus is het allicht geen stom idee om de FAQ door te lezen, al is het alleen maar mbt het posten van specs bij vragen
Oslik blyat! Oslik!
Specs
Asus A7V33
AMD Athlon XP1800+@1533Mhz
RAdeon 9700pro
winXP
dus windhoos ken de hoeveelheid wel aan en ik heb nergens anders last van "teveel" geheugen
Asus A7V33
AMD Athlon XP1800+@1533Mhz
RAdeon 9700pro
winXP
dus windhoos ken de hoeveelheid wel aan en ik heb nergens anders last van "teveel" geheugen
Ik begrijp dat alles uitmuntend draait met die Gieg aan ram, alleen doet één spelletje lastig. De hoeveelheid ram kan er dan niks mee te maken hebben; de game ziet namelijk niet direct al die MB's aan geheugen, dat is iets waar het OS (in dit geval XP, welke nul problemen heeft met 1GB) over waakt. Enige PMG'achtige wat van invloed zou kunnen zijn zijn je BIOS instellingen (ik ken de game he-le-maal niet maar misschien is 'ie erg geheugenintensief?), check die eens. Helpt dat niet, install je game eens opnieuw en/of post dit probleem eens in SP&V.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
is het niet zo dat je bij zulke grote hoeveelheden ram registered geheugen moet gebruiken?
Daar heb ik nou nog nooit van gehoordVerwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:06:
is het niet zo dat je bij zulke grote hoeveelheden ram registered geheugen moet gebruiken?
nee hoor, met normale geheugen reepjes lukt dat ook primaVerwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:06:
39
Pagina: 1