[PHP & MySQL] Downloaden vanuit database?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Voor een site wil ik downloads aanbieden aan geregistreerde users. Om te voorkomen dat anonieme users deze ook zo via een URL kunnen downloaden had ik de volgende 2 manieren bedacht:

1. Alle downloads binair in de MySQL database opslaan, deze gegevens alleen aan geregistreerde users aanbieden.

2. De bestanden buiten de webdirectory plaatsen en met php de bestanden dan laten downloaden.

Nu vraag ik me af wat van deze methodes het best lijkt.

En als we voor methode 1 kiezen, kan de database dat aan? Of is het gewoon misbruik van de database? Gedacht moet worden aan files in de grootte tussen ongeveer 50 KB en 2 MB.
En hoe kan deze binaire stroom dan aan de gebruiker aangeboden worden via http?
Als ik kies voor methode 2, op welke manier kan ik dan de files ter download aanbieden via http? elk bestand tijdelijk in de webdirectory kopieren en daarnaar linken lijkt me erg omslachtig en resource intensief.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Punt 1. Not done
Punt 2. fpassthru

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Thanx voor de snelle reply. Nog 2 vraagjes

1. Heb je ook nog argumenten waarom het not done is? Ik wil het graag van je aannemen, maar wil eigenlijk ook wel weten waarom...

2. fpassthru is idd wat ik dan moet gebruiken. een beetje newbie vraagje...hoe kan ik deze automatisch laten downloaden? Ik wil namelijk een pagina weergeven en dat ie dan meteen met downloaden begint. En ik kan geen headers versturen nadat ik al html output heb (logisch). Hoe gaat dit in zn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Don Facundo schreef op 18 november 2002 @ 13:42:
Punt 1. Not done
Punt 2. fpassthru
Kort maar krachtig.

Punt 1: Is lastiger te maken en veel meer resource intensief.
Punt 2: Simpel snel safe en simpel.
narotic schreef op 18 November 2002 @ 13:53:
Thanx voor de snelle reply. Nog 2 vraagjes

1. Heb je ook nog argumenten waarom het not done is? Ik wil het graag van je aannemen, maar wil eigenlijk ook wel weten waarom...

2. fpassthru is idd wat ik dan moet gebruiken. een beetje newbie vraagje...hoe kan ik deze automatisch laten downloaden? Ik wil namelijk een pagina weergeven en dat ie dan meteen met downloaden begint. En ik kan geen headers versturen nadat ik al html output heb (logisch). Hoe gaat dit in zn werk?
1. zie mijn reply
2. Denk aan een META Forward of een javascript oplossing. Maar kijk eens in de HTML source van bv. download.com ;)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Bedankt voor de replies, nu moet ik er wel uit kunnen komen. Alhoewel ik wel denk dat readfile() beter is in deze situatie dan fpassthru(). Maar dat komt wel goed. Voor t downloaden heb ik bij fpassthru wel wat voorbeelden met headers gevonden, moet ook dus wel lukken. En anders horen jullie het terzijnertijd nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

mja, ik vind het toch ook altijd weer een beetje vreemd argument
Ik kan geen headers versturen want mijn html output is dan al geweest.

Je kunt, waar nodig, je html-output namelijk altijd pas aan het einde van je PHP document doen. Hetzij door templates, hetzij door output buffering, hetzij door gewoon een beetje beter je code indelen. Dus je kunt ook altijd headers versturen waar het nodig is.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je niet gewoon al je bestanden in een directory met een .htaccess file die de user authenticatie regelt ? Dit is een simpele en snelle manier om dit probleem te tekkelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 14:42:
Waarom zet je niet gewoon al je bestanden in een directory met een .htaccess file die de user authenticatie regelt ? Dit is een simpele en snelle manier om dit probleem te tekkelen 8)
...mits je geen iis draait....

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1