Maxtor + abit KT7 incompatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
ik had dit volgens mij een keer gelezen. is dit waar of niet? want anders moet ik mijn verlanglijstje voor mijn nieuw systeem eventjes aanpassen.

mvg,

kevin.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 09:52
Ik heb van een vriend gehoord (die dus ook een KT7-RAID heeft met maxtors) dat dat inderdaad problemen oplevert. Je kan sowieso beter IBM schijven nemen, heb ik ook met KT7 en geen problemen, en die zijn nog een stuk sneller ook. Lees de verschillende reviews er maar op na.

Verwijderd

Klopt kijkk eens op www.bxboards.com
en zoek op review van je bedeolde baord.

gr yyy

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Heb er hier een Maxtor aan hangen (aan de RAID controller) gaat prima.

Flickr | Lego collectie

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

nope is onzin doen het prima samen
maar ibm is sowieso beter natuurlijk

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Totale onzin. Heb hier 2 Maxtor 30Gb schijven aan een KT7 raid hangen en totaal geen problemen.

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
OK! dank je wel allemaal. ik weet nu genoeg. :)
ik neem dus Maxtor gewoon. :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Die hele Highpoint-RAID-controller is klote. Ik heb al bad sectors gekregen op nieuwe Maxtors, een Seagate en nog een Maxtor.

Zoek eens op highpoint in alle forums - volgens mij zal je een hoop 'issues' tegenkomen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Nee hoor, ik heb ook een Abit KT7-raid en een Maxtor-schijf, maar geen enkel probleem!

Verwijderd

idem hierow..... no problems!!! (tot nu toe :P )

Verwijderd

heb wel problemen hier,
staat ook ergens in een andere topic

het volgende werkt bij mij niet goed samen

Motherboard: Abit KT7 (max. ata/66)
HD: Maxtor 20.4 GB DiamondMax VL30 ATA/100

werkt alleen goed als DMA in windows uit staat

maar DMA wil ik uiteraard aan, want anders werkt ie niet op UDMA

Verwijderd

tuurlijk wel wat een bullshit als dma in windows niet aanstaat dan betekent dat gewoond dat de drive dma niet ondersteunt omdat het geen pio mode 4 gebakkie is , udma schijven gebruiken standaard al Ultra-dma juist en dus ook ata 100

Verwijderd

Geen probleem hier op de KT7-RAID. Maxtor 15GB UDMA66. Liep prima op de eerste IDE poort samen met een WD-Expert18 GB, loopt nu prima in z'n eentje op de HPT(RAID oftewel IDE3, maar gebruik niet de RAID functie). Ook onder NT4, de drivers zijn prima..

Echter, als je de HPT extra IDE poorten wilt gebruiken, raad ik je wel aan om op de FTP van Abit te kijken en de laatste BIOS en drivers op te halen, staan in de beta sectie.
*D

Verwijderd

Ik heb zelf ook een KT7-RAID en bij informatique had ik deze gekocht i.c.m. 2 Maxtor 5400 rpm ATA 100 schijven van 20 gig. Dit werkte wel, maar de snelheid was LAGER als die van een enkele 5400 rpm schijf.

Ik heb toen ALLES geprobeerd wat er kon, bios vervangen, andere drivers, andere kabels, andere block-size etc. etc. Ten einde raad heb ik toen een van de telefoonnummers van de abit site gebeld. Zei vertelden mij inderdaad dat er dus WEL een probleempje was met sommige maxtor schijven (had iets met de timing van de schijven ofzo te maken) en dat deze combinatie niet zo verkocht had moeten worden en dat ik ze beter kon ruilen voor een ander merk.

Ik dus terug naar informatique. Die deden echt zwaar moeilijk en ze wisten van niets want ik was pas de derde die een KT7 RAID bij hun gekocht had (oh wat had ik hem lang in bestelling staan zeg). Ze weigerden de schijven om te ruilen. Ik heb toen afgesproken met een beetje pakistaans-achtige man van de technische dienst om mijn systeem mee te nemen + hdtach en sandra 2000 zodat hij het met eigen ogen kon zien.

Alzo geschiedde. Ik had gelukkig een ghost-image bij me van mijn systeem dus we konden alles testen wat we wilden.

wij er 2 quantum schijven ingehangen : dat ging al een flink stuk harder, alleen maakten deze schijven erg veel herrie. Die wilde ik dus absoluut niet hebben. Toen 2 ibms erin gehangen : bloedjesnel (maar dit waren dan ook 7200 rpm schijven en die hadden ze allen van ik geloof 38 of 40 gig en om er daar nou twee van te kopen vond ik wel erg duur dus dat werd het ook niet).

Nu kon die man het dus met eigen ogen zien. Hij gebeld naar Abit. Die BEVESTIGDE het probleem nogmaals. Toen deed hij eindelijk niet meer moeilijk en kon ik mijn geld voor de schijven terugkrijgen omdat hij me geen goed alternatief kon bieden.

Ik heb toen bij een andere zaak in Rotterdam 2 ibms gekocht van 20 gig op 5400 rpm en vanaf toen werkt alles als een zonnetje.

er zijn dus WEL DEGELIJK compatibiliteitsproblemen....

Verwijderd

Hmm goed dat je het zegt.. ik ben ook al tijden op zoek naar de zeer vage errors die mijn systeem heeft. (een abit kt7 dus)

Ik ontdek steeds meer oplossingen. (pci kaartjes verplaatsen, memory hole instellen, compoorten uitschakelen) Maar voor mijn trage 2e hd (maxtor) had ik er nog niet 1. Had ook geen id waar het aan lag maar weet het nu dus wel.

Ik vind toch dat er nog vrij veel kinderziektes in dit bordje zitten.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 00:43 schreef Darkman het volgende:
tuurlijk wel wat een bullshit als dma in windows niet aanstaat dan betekent dat gewoond dat de drive dma niet ondersteunt omdat het geen pio mode 4 gebakkie is , udma schijven gebruiken standaard al Ultra-dma juist en dus ook ata 100[/quote]dat is dus ook niet waar
heb het geprobeerd heb ook problemen gehad met maxtor udma uit in windows geen problemen meer maar sandra hd preformance super laag !!!!!!
een keer geult om hem met udma draaind te krijgen via harddisk test brandprogamma schelde maar een factor 8 in snelheid
dus het maakt wel degelijk uit of je udma in windows heb aanstaan of niet

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Tuurlijk, als je de DMA in Windows uit hebt staan werkt het hele Ultra Ata verhaal niet, en werken de schijven in de PIO mode 4.

En hier is mn Maxtor15GB sneller op de HPT controller.

Verwijderd

Ik heb een maxtor 7200 40 gB en deze werkt niet echt goed op een abit be6 2.0. Op 66 wil ie al helemaal niet lopen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 16:36 schreef None het volgende:
Ik heb een maxtor 7200 40 gB en deze werkt niet echt goed op een abit be6 2.0. Op 66 wil ie al helemaal niet lopen.[/quote]heb ie wel een ata-66 kabel?

Verwijderd

Darkman,

zoals Hooi al zegt,
Als je DMA in Windows niet aanschakeld heb je geen UDMA.

Als ik DMA uitschakel heb ik een veel lagere snelheid dan Ultra ATA/33.
en dus geen UDMA

Graag niet meer zeuren over "bullshit" als je er zelf niks van af weet.

Verwijderd

Umhh ( zit op een pepermuntje te kouwen )
Voor wie het nog niet heeft gezien, MicroSlof heeft een Windhoos update. Via WindowsUpdate online dus. Is een Patch voor snelle HD's op mobo's met snelle CPU's.

Verwijderd

Hooi, waar precies?
zie het niet

Windows Update gaat naar
http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm?Page=productupdates

Verwijderd

Staat bij (heb engelse windows hier) recommended updates. Klik anders op "Show Installed Update". Moet ik ook doen.
Misschien heb je hem al geinstalleerd zonder het te zien :)

Het KAN natuurlijk zo zijn, dat één van de nadelen van de Nederlandse Windows is, dat de updates wat later doorkomen.. ??... :(

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:34
Zoek mezelf ook debiel naar die patch voor snelle HD's op mobo's met snelle CPU's, maar het enigste wat ik vind is een patch voor hd's groter dan 32GB.

Stuur es een volledige url of de naam van die patch, da's wat makkelijker zoeken
Pagina: 1