Welke kaart heeft de beste TV-OUT???

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:57
Ik ben sins kort een fan geworden van films kijken via mijn PC. Nu heb ik wel een
goede video kaart (Asus GF4 4400). Toen die tijd gaf ik niets om TV-outs dus heb
besloten om de gene te kopen zonder de TV-OUT.

Mijn probleem is nu dat ik wil gaan kijken op de TV en ik geen TV-OUT heb. Zijn
er PCI kaarten die deze functionaliteit op zich kunnen nemen op moet ik dan een
andere videokaart nemen.

Dat laatste leek mij de enige oplossing, dus heb ik gekeken in de price-watch. Ik
wil dus puur alleen een kaart die TV-OUT heeft. Nu heb ik van horen zeggen gehoord
dat er ontzettend veel verschil zit tussen de TV-OUTS van verschillende kaarten.

Ik zit te denken aan max 75 Euro, in die prijsklasse vallen de volgende kaarten:
GF2 MX 64mb
GF2 MX 32mb
GF4 MX 65mb
ATI readon 7500
Club3D Kyro2 ST4500 64mb

Wat raden jullie mij aan voor de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee wat een maxtor G450 kost Dualhead.. met TV out....maar die zijn echt super goed om je beeld naar een tv'tje te schrijven ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

Er zijn toch ook van die kaartjes die je VGA-DAC omzetten naar een TV-OUT? Dat scheelt je weer een nieuwe kaart kopen

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zijn die dingen dan nog in PCI?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Verkoop je ASUS en koop er eentje terug met TV-out. Goede TV-out chip voor nvidia is de connexant cx25nogwat

Quote van tvtool.de:
I recommend cards with the CX25871 TV chip from Conexant. This is the most capable chip at the moment and offers the best TV quality. I can´t say on which cards it is found definetely, as most manufacturers don´t use a certain chip. So you should check it out at your local dealer. As far as I know Hercules cards always come with this chip, also the ASUS 7100 pro/TV (MX400) seems to have it. Also the GF4 Ti 4200 from Pixelview uses the CX25871 (all without guarantee).

(without guarantee).

Note: Frequently it is asked if this statement is still up-to-date. So here the confirmation: The CX25871 is still the best TV chip and should be first choice when investing in a new graphics card!
Of neem eventueel een radeon pci met tv-out, die zijn ook ok. Trouwens, verkeerde forum, deze hoort in V&B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
van jouw lijstje heeft ati de beste tv-out kwaliteit, en de chip presteert ook goed voor spellen, gf2ti niveau.
Maar de beste in tv-out weergave is een matrox, maar die zijn eigenlijk niet bedoeld voor gamen (te langzaam).
Dus ati is een hele goeie keuze als je beide wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Die met TV out staat niet bij de PW, wel deze van 95 euro

Matrox Millennium G450 DualHead 16MB DDR PCI € 95,-

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 21:41
Radeon VE/7000 64MB DDR
Dualmon en TV-out
en errug goedkoop
ook in pci versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:55
Matrox met een tvout beter kan je niet vinden ik heb een asus V8200 Gf3ti200 met een philips chipie die is ook redelijk maar kan opsoluut niet tegen de matrox op als je veel gamed zou ik kiezen voor een goede ati (8500/9700) met een tvout deze zijn altijd nog beter dan de tvouts van de GF serie

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
duncanvdlinden schreef op 18 november 2002 @ 12:10:
van jouw lijstje heeft ati de beste tv-out kwaliteit, en de chip presteert ook goed voor spellen, gf2ti niveau.
Maar de beste in tv-out weergave is een matrox, maar die zijn eigenlijk niet bedoeld voor gamen (te langzaam).
Dus ati is een hele goeie keuze als je beide wil.
Nou hetgaat met totaal 0% om het gamen. Ik heb er namelijk dus al een GF4TI in hangen. Het is puur voor het kijken van films.

Ps zie je eigelijk het verschil wel als je toch een TV hebt van 5 jaar oud?, of zie je dit puur alleen op van die nieuwe breedbeeld tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik zou zelf eigenlijk ook wel graag tv-out willen hebben. Ik heb een gf2ti zonder tv-out.
wat is de goedkoopste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
wel onthouden is dat als je met de g450 spelletjes op je tv wilt doen dat je dan beter een g400 kan zoeken op 2dehands.nl of zo. Omdat de g450 software matig beeld clone heeft , dat werkt prima met films, maar als je spelletjes doet zie je het beeld toch best schokken. De cpu load is dan ook om te zeggen : erg hoog :) De g400 daarintegen heeft een chip er speciaal op zitten die dat clonen hadrware matig doet. Waarom ze die chip nie doorgezet hebben op de g450 en 550 is me een raadsel. De nieuwe matrox parhelia, heeft die weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ps het moet er 1 zijn in PCI formaat. Dus wat SonyEricsson aanraadt is om dit moment denk ik dan de beste keuze ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
GAEvakYD schreef op 18 november 2002 @ 12:14:
[...]

Nou hetgaat met totaal 0% om het gamen. Ik heb er namelijk dus al een GF4TI in hangen. Het is puur voor het kijken van films.

Ps zie je eigelijk het verschil wel als je toch een TV hebt van 5 jaar oud?, of zie je dit puur alleen op van die nieuwe breedbeeld tv's?
Dat zie je absoluut. ik heb wel eens de tv-out van een tnt2 en een ati kaart vergeleken en dat was een wereld van verschil op een oude TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Fijn dat de leveranciers bij de ATI 7000 erbij zetten dat het een PCI of AGP versie is.
Ik neem trouwens aan dat het geen problemen gaat geven dat ik 2 videokaarten in mijn PC stop?. Zodat ik de GF4TI overal voor ga gebruiken wat naar de monitor gaat en dat ik de de andere (die met TV-OUT) dan naar de TV doorschakel.

Grmmmss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Ik ben zelf zeer tevreden over de TV-uit van mn Leadtek GF4 Ti4400 MyViVo.
Deze gebruikt een Philips 7108 chip welke tv-in en tv-uit doen.

Op de tvtool site kwam deze chip er erg slecht uit, maar later heeft de schrijver dat teruggedraait aangezien hij waarschijnlijk een kaart had gereviewed die 'niet representatief' was voor de gemiddelde kaart met philips chip. Nu is zijn oordeel dat Philips chips n vrijwel net zo goed beeld geven als bovengenoemde Conexant chip.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
av>vb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Die "kaartjes" zijn gewoon externe converters. Het probleem hiermee is echter dat de kwaliteit absoluut niet goed is. Als je de echt dure, hoog kwaliteit converters koopt dan krijg je nog wel goed signaal. Maar de huis-tuin-keuken converters zijn rondweg slecht, kan je beter op zoek gaan naar 2e PCI videokaart met TV-out.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
GAEvakYD schreef op 18 November 2002 @ 12:21:
Fijn dat de leveranciers bij de ATI 7000 erbij zetten dat het een PCI of AGP versie is.
Ik neem trouwens aan dat het geen problemen gaat geven dat ik 2 videokaarten in mijn PC stop?. Zodat ik de GF4TI overal voor ga gebruiken wat naar de monitor gaat en dat ik de de andere (die met TV-OUT) dan naar de TV doorschakel.

Grmmmss
Tv tool vind dat niet leuk. Dan moet je de kaart die naar de tv gaat wel op primary kaart zetten in de bios. Ik weet niet of je dan ook in windows die kaart als primary moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wat is nu dan de goedkoopste oplossing als je niet om de kwaliteit geeft maar,
tv-out wilt op een pc,
met een agp kaart die je wilt behouden??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
RawPeanut schreef op 18 November 2002 @ 12:25:
Die "kaartjes" zijn gewoon externe converters. Het probleem hiermee is echter dat de kwaliteit absoluut niet goed is. Als je de echt dure, hoog kwaliteit converters koopt dan krijg je nog wel goed signaal. Maar de huis-tuin-keuken converters zijn rondweg slecht, kan je beter op zoek gaan naar 2e PCI videokaart met TV-out.
Zoals je bovenin kunt lezen was ik dat ook, alleen zijn die kaarten die ik net allemaal aangaf alleen in maar in PCI te vinden. Zelfs die ATI 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Triple-D schreef op 18 November 2002 @ 12:27:
[...]

Tv tool vind dat niet leuk. Dan moet je de kaart die naar de tv gaat wel op primary kaart zetten in de bios. Ik weet niet of je dan ook in windows die kaart als primary moet stellen.
Ow, alleen ben ik een Linux gebruiker en geen Windows. Weet je daar misshien wat ervaringen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon een tv kaartje ?
Die zijn er al voor 50 euro of zo.
Dan heb je niet alleen tv-out maar ook tv-in (en radio in). Kun je je pc ook als video recorder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
GAEvakYD schreef op 18 November 2002 @ 12:21:

Grmmmss
Lijkt me een goede keus, de Radeon 7000.
Zelf heb ik de 7500 AGP, en die TVout kwaliteit is er prima van :)

Nee, dit gaat lijkt me verder geen problemen geven hoor.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Einde topic : De grote tv-out FAQ
Dit is met een klein beetje inspanning echt makkelijk zelf te beslissen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.