[GENTOO] cd start niet op

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Hoi,

Ik probeerde van de installatie (live-cd) op te starten van gentoo. Helaas blijft hij na het schermpje "Uncompressing kernel... starting kernel"(niet exacte foutmelding, even uit mijn hoofd zit nu op het werk) en daarna hangt hij. Ik heb dit getest met 1.2 en 1.4 en beide lopen vast. Nu heb ik gekeken bij de bugs van gentoo. Daar staat het exacte probleem ook, nu alleen met een xeon, ik heb alleen een P4 Northwood. Op de Gentoo hadden ze er nog geen oplossing voor.

Wat kan ik doen om het geheel toch werken te krijgen?

HARDWARE:
Epox Bea MOBO
P4 2.53
512 MB Kingston

edit:
Even wat meer info opgezocht:
Link naar de bug: http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=8708

[ Voor 0% gewijzigd door ge-flopt op 18-11-2002 12:36 . Reden: extra info deel 2 ]

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Er zijn twee versies 1 met ut2003 en extra's(misschien met een andere kernel) en de basic versie.
Geven ze bij allebij deze error?
Met welk cd brand programma heb je het gebrand?

• ge-flopt
Ik heb alleen de basic versie gebruikt, ik zal vanavond eens die unreal versie downloaden. Als brandproggie gebruik ik Nero

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Ik weet niet of nero standaard met joliet brand, het zou misschien kunnen dat de gentoo boot disk geen joliet cd-r's ondersteunt.
Je zou misschien kunnen proberen om de image met bv: blindwrite te branden, aangezien deze een ander brand system(kan effe niet op die naam komen) heeft.

• ge-flopt
Ik geloof dat nero dat wel kan, zo brandt ik nl. al mijn iso cd's (alle linux) en draait aals een zonnetje.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rick164 schreef op 18 november 2002 @ 13:08:
Ik weet niet of nero standaard met joliet brand, het zou misschien kunnen dat de gentoo boot disk geen joliet cd-r's ondersteunt.
Ik heb nog nooit problemen gehad met Nero-cd's in combinatie met Gentoo. Wel heb ik een geval dat sinds de nieuwe uitgebreide cd's van Gentoo, mijn Duron 800 met Abit KT7 mb niet wil starten. Hij komt wel voorbij de kernel, maar bij het mounten van de bestandssystemen komt in de knoei.

Heb daarom maar de 'gevaarlijke' update gedaan naar 1.4, gelukkig zonder al te grote problemen.

Tip voor topicstarter. Brand je iso eens op een cd-rw, doe ik voor Gentoo ook altijd, kun je bij een update gewoon dezelfde cd gebruiken (nadat je hem leeggehaald hebt uiteraard ;) ) Misschien is er toch een bitje bij je verkeerdgezet.

• ge-flopt
Helaas weer zo vast als een huis... Beide live eval met unreal getest, maar helaas... Loopt gewoon vast

• ge-flopt
Little kick.... Heeft iemand nog een idee?
Pagina: 1