Toon posts:

[acces] verwijderen record en autonummering

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk werken we met een acces database voor het invoeren van persoonsgegevens.
Nu gaat dat nog wel eens mis, en verwijderen we een record. Het probleem is dat de automatische nummering gewoon door blijft tellen.
de teller onderaan het invulscherm geeft aan (b.v.) 7 van 7, maar de autonummeiring in het invoerveld geeft 8 aan.

Ik heb verschillende handelingen geprobeerd (o.a. in de acces-tabel de zaak verwijderen), maar krijg de autonummering niet terug naar (in mijn voorbeeld) 7.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Verwijderd

Die autonummering moet zo werken, daar ontkom je helaas niet aan.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
nieuwe tabel maken zonder autonummering. Alles daarin frommelen en voila... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 11:11:
Die autonummering moet zo werken, daar ontkom je helaas niet aan.
Gelukkig, ik heb niet gefaald in mijn zoektocht naar een oplossing ;)
pkouwer schreef op 18 November 2002 @ 12:20:
nieuwe tabel maken zonder autonummering. Alles daarin frommelen en voila... :)
Kan helaas niet, de autonummering is een essentieel deel van de procedure (komt in het kenmerk van een brief).

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23

Dido

heforshe

Ik begrijp dat het om een key gaat? Dan is het niet zo handig om te gaan hernummeren na een delete... dan hoort een vroeger nummer 9 opeens bij 7, terwijl er al weer een nieuwe 9 is...

Waarom zou je perse je autonummering zonder gaten willen hebben?

Wat betekent mijn avatar?

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 09:17
Je moet na het verwijderen van een record, tools > compact en repair database doen, dan zet ie je autonummering weer terug na het nummer dat het laatst gebruikt is.

Verwijderd

Topicstarter
Holy_Paladin schreef op 18 november 2002 @ 13:26:
Je moet na het verwijderen van een record, doen, dan zet ie je autonummering weer terug na het nummer dat het laatst gebruikt is.
Da's een mooie tip (zal ik gelijk eens gaan proberen).

Je tip werkt.
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik inderdaad gefaald heb, en dat ik in de eerste instantie beter had moeten zoeken.

Ik heb de Nederlandse versie, en kwam er dus niet helemaal uit met je verwijzing tools > compact en repair database optie, maar de Nederlandse tegenhager is extra>database hulpprogramma's > database comprimeren en herstellen.

Dank u voor de tip. u is groots.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Blijft de vraag waarom je je autonummering zonder gaten wilt hebben. Een autonummering zorgt gewoon voor een unieke identificatie van je record. Ik kan me toch ernstig weinig situaties voorstellen waarin dat erg is :)

Exact expert nodig?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies .. nummer is gewoon uniek voor de row die je niet hebt ingevoerd

als dat nummer veranderd dan heb je geen goede link meer en als je dara niet op linkt kun je het net zo goed uitzetten . heb je er ook geen last meer van :)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Crazy_D schreef op 18 november 2002 @ 17:26:
Blijft de vraag waarom je je autonummering zonder gaten wilt hebben. Een autonummering zorgt gewoon voor een unieke identificatie van je record. Ik kan me toch ernstig weinig situaties voorstellen waarin dat erg is :)
In verband met de sollicitatiebrieven die wij invoeren. Het sollicitantennummer is het nummer van de automatische nummering.
Het voorblad van de dossiers vermeld de volgnummers, en die zouden dan niet meer gelijklopen met de database.
En om nu iedere keer de database te gaan openen om de juiste sollicitantennummers op te zoeken is zo'n gedoe.

Ook wordt het moeilijk om b.v. een hele reeks achterelkaar uit te draaien zonder iedere keer de melding te krijgen dat een bepaald nummer niet bestaat.
Pagina: 1