Toon posts:

[XFree] fontconfig/Xft/Xserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames natuurlijk ;) ),

Ik werk met de beta van Slack 9 op dit moment. Ik heb eindelijk de compileer probleempjes met X overwonnen (bleek in de font-quality hack te zitten) en geniet dan ook van mijn geoptimaliseerd gecompileerde X (try saying that in a hurry.. pfft).

Nu kom ik 'fontconfig' tegen en wil dat gaan gebruiken. Helaas kan ik nergens (en ja, ik heb gezocht met goochel) info vinden van hoe je het -precies- moet implementeren. Als je namelijk in de tarball ervan kijkt, zie je 4 directories: fontconfig (die is eenvoudig: configgen en maken, en voila...), Xft, Xft1 en Xserver.

Mijn vraag is dus: wat moet ik met die laatste drie?! Moet ik die in de X source tree mieteren en dan opnieuw compileren? Moet ik die met de hand compileren?
|:( 8)7 :?

Verwijderd

zie fontconfig.org:

Notes

Fontconfig currently shares the XFree86 CVS repository, for CVS access, please check out the xfree86.org web pages.

Questions and comments about fontconfig can be directed at the fonts@xfree86.org mailing list.

This package contains a source tarball of fontconfig and Xft along with the modern version of Xft1 and Xrender. Fontconfig and Xft can be built using the usual './configure && make && make install' routine while Xrender and Xft1 use 'xmkmf -a && make && make install'. xmkmf should also work for fontconfig and Xft.

When using ./configure, you'll probably want to set paths to the usual values, on most systems that's probably best done with './configure --sysconfdir=/etc --prefix=/usr/X11R6'

Please find versions of the fcpackage tar file in the pub directory, each version is listed with the year-month-day.hour-minute it was built.

Verwijderd

Topicstarter
Oef... Ik schaam me dood... Niet goed gelezen :( Mea culpa!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
ik heb gewoon xfree 4.2.1, freetype2, xft2 en daarna fontconfig geinstalleerd, mn fontpaths in de /etc/fonts/fonts.conf gezet, fc-cache gedraaid en klaar (met fc-list kun je dan de available fonts zien)

Ok, dit is wel op gentoo (en ik weet niet wat de fontconfig ebuild allemaal bouwt) maar gezien de volgorde neem ik aan dat het op slack ook wel zal werken zonder die extra xft zut in die fontconfig tarball te bouwen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Yup.. Ik heb het nu ook draaien. Moet nog even het een en ander in die fonts.conf kwakken... Even kijken hoe dat in elkaar zit.... Maar het draait nu. Met dank voor de info allemaal!