Toon posts:

Afstand van centrale bij snel ADSL abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als ik de afstand van de central naar mijn huis bekijk dan is deze 1,2 km.
Zou dit ervoor kunnen zorgen dat ik niet de optimale snelheid zal krijgen bij een 2-8 Mbit ADSL abonnement?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
1,2 KM is vrij dichtbij hoor. Je zult in elk geval geen langzame verbinding krijgen hoor! :) Je krijgt natuurlijk de snelste verbinding wanneer je naast je wijkcentrale woont, maar ik denk dat je met 1,2km zeker niet mag klagen
* Swop1200 woont op het platteland en heeft enkel de beschikking tot 56k6:(

Verwijderd

Uh... volgens mij kan je deze adsl vragen ook bij de leveranciers neerlegen, of even kijken op google

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Perfecte afstand. wees niet bang....

ik zit op 2,4 km en haal nog 800 kb/s!!

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx voor de snelle replys!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wist je dat GoT een geweldige search functie heeft, deze werkt echter op het moment niet helemaal optimaal dus kan je ook de vervangende gebruiken.

Maar om je vraag te beantwoorden (die al vaker is langs geweest) de optimale snelheid van de verbinding kan met diverse factoren temaken hebben.

1) De kwaliteit van de koper lijn die naar je huis ligt)
2) De afstand, maar meestal ga je dit pas merken als je boven de 2,5km komt. Dan gaat het namelijk pas hard achteruit.

• Don3k
  • Laatst online: 23-07 10:53
hoe weeet je hoe ver je van de centrale zit :S?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

KPN is heel streng wat betreft de lijnlengte maar zelfs daar zou je moeiteloos een 2 Mbit kunnen krijgen (zakelijk welteverstaan). :) Tot 1,4Km kan men garanderen dat je minimaal 6~8Mbit haalt en vanaf die lengte is het maar afwachten wat je krijgt, niet iedere lijn is even goed dus al deze factoren zul je merken in de uiteindelijke snelheid. Maar goed, met 1,2Km is er dus geen vuiltje aan de lucht. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die site geeft mij de info dat ik op 2,6KM van de centrale zit ... ???

Is dit normaal voor ADSL Basic van KPN Telecom, haal ik dan ik januari gewoon netjes 80KB/s down ???

(768KB/s in januari bij Zon)

De meeste mensen deugen!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Voor basic en hoger is dat normaal. De lengte op zich zal je niet in de weg zitten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Het gaat echt pas lasig worden als je 5 Km of meer van de centrale zit.. maargoed..
Als het gaat om linesharing dan kun je ook nog een hoop oplossen met een splitter.
Er zijn inderdaad wel gebieden bekend met problemen maar voor dat soort vragen kun je beter terecht bij de infrastructuur provider.

Verwijderd

goed nieuws voor als ik ga overstappen van kabel naar adsl...
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 315 meter. "
:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-08 11:11

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Zoals superwouter al zegt maakt het pas uit wanneer de 5km grens wordt overschreden.
Maar dat is maar op weinig locaties zo..

315 meter _Zucht_ zal ik ff kijken..

Hmm.. 3100 meter. :( Nou ja, waarschijnlijk toch geen last van straks.. (zie signature :P )

Verwijderd

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 129 meter

WOEI :9 :o

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hmm, 1,2 KM :( Maar ja voor ADSL Advanced en 5 pc konstant met 100 Kbps is niet slecht :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Dit is vaker langsgekomen :)

Zie daarvoor de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.