Toon posts:

energiepremie + btw

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem,

Ik wil een tft scherm kopen maar voor het terugkrijgen van de energiepremie heb je de originele bon nodig en als ik dit scherm op de zaak wil kopen moet ik ook een originele aankoopbon bij m'n boekhouder inleveren. Wat moet ik doen?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
offtopic:
geen TFT scherm kopen

kan je niet gewoon een kopie van de bon maken? of neemt ie daar geen genoegen mee. kan je niet vragen aan de winkel of ze ff 2 bonnen voor je uitdraaien. ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn namelijk.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een kopie van het aankoopbewijs is genoeg (staat in dat ding wat je moet invullen). Aangezien dat jij het apparaat niet koopt (zie tenaamstelling van factuur) heb je wel een bewijs nodig dat jij het heb gekocht & prive gaat gebruiken.
Heb ik ook met 2 TFT's gehad, gekocht bij de Makro, daar zitten netjes stickers bij, met daarop: Dit product is voor prive gebruik.
NB.: ik heb de premie nog niet terug, duurt wel ff heb ik het idee

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 18 november 2002 @ 10:45:
Een kopie van het aankoopbewijs is genoeg (staat in dat ding wat je moet invullen). Aangezien dat jij het apparaat niet koopt (zie tenaamstelling van factuur) heb je wel een bewijs nodig dat jij het heb gekocht & prive gaat gebruiken.
Heb ik ook met 2 TFT's gehad, gekocht bij de Makro, daar zitten netjes stickers bij, met daarop: Dit product is voor prive gebruik.
NB.: ik heb de premie nog niet terug, duurt wel ff heb ik het idee
Ik wil het scherm gewoon zakelijk gebruiken. Of geldt de energie premie dan niet meer???

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan heb je geen recht op premie, is voor de particulier.
Wil je niet aan zetten tot fraude, maar als je een bewijs krijgt dat het voor prive gebruik is, kan je het wel prive terug-vragen >:)

Ey!! Macarena \o/

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Was de energie prima niet terug gedraaid, since 1 jan 2002?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uh... nope.. ik wacht nogsteeds op 200 euro aan premie retour >:)

Ey!! Macarena \o/

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Croga

The Unreasonable Man

Overigens is de termijn waarop je het terug krijgt afhankelijk van je energie bedrijf..... Mijn declaratie voor mijn wasmachine en vrieskist had ik 3 weken nadat ik het had ingestuurd op mijn rekening staan......

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 10:41:
Ik zit met een probleem,

Ik wil een tft scherm kopen maar voor het terugkrijgen van de energiepremie heb je de originele bon nodig en als ik dit scherm op de zaak wil kopen moet ik ook een originele aankoopbon bij m'n boekhouder inleveren. Wat moet ik doen?
Voor je de bon aan je boekhouder geeft een kopie maken voor je eigen administratie (wel zo handig met garantiegevalletjes) daar weer een kopie van maken en opsturen voor de premie

Alleen:           DE GROETJES

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GreeTz schreef op 18 november 2002 @ 11:45:
[...]

Voor je de bon aan je boekhouder geeft een kopie maken voor je eigen administratie (wel zo handig met garantiegevalletjes) daar weer een kopie van maken en opsturen voor de premie
Hij gaat dat ding niet prive gebruiken, maar beroepsmatig. Dus terug-vragen premie mag niet eens. Hij heeft al 19% voordeel voor BTW terug-gave. :)

Ey!! Macarena \o/

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

dan doet ie tog net alsof ie dat ding prive gebruikt?

Alleen:           DE GROETJES

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je koopt hem met BTW voordeel of met 50 Euro premie terug.
Aangezien dus of je persoonlijke gegevens erop staan OF de bedrijfsnaam met je niet zo moeilijk doen en al helemaal niet in een winkel gaan bedelen om 2 verschillende bonnen. Wees blij met je BTW terugkrijgen.

{signature}

Verwijderd

Well said, Voutloos. Of het een, of het anders. Als je zo inhalig bent om op een scherm voor zakelijk gebruik ook nog eens die energiepremie terug te claimen, dan bega je in feite fraude.

Overigens had ik begrepen dat de energiepremie maar eenmalig per particulier wordt verstrekt. Dus als je al een TFT-scherm hebt gekocht en daar ook al energiepremie voor hebt teruggekregen, kun je niet opnieuw energiepremie aanvragen als je nog eens een TFT-scherm aanschaft.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 18 November 2002 @ 12:48:
Of je koopt hem met BTW voordeel of met 50 Euro premie terug.
Aangezien dus of je persoonlijke gegevens erop staan OF de bedrijfsnaam met je niet zo moeilijk doen en al helemaal niet in een winkel gaan bedelen om 2 verschillende bonnen. Wees blij met je BTW terugkrijgen.
Alles leuk en aardig maar de btw voordeel is niet een of andere "bonus" waardoor bedrijven alles goedkoop kunnen aanschaffen hoor! ik moet m'n klanten toch ook btw berekenen? |:(
RaZ schreef op 18 November 2002 @ 10:59:
Dan heb je geen recht op premie, is voor de particulier.
Wil je niet aan zetten tot fraude, maar als je een bewijs krijgt dat het voor prive gebruik is, kan je het wel prive terug-vragen >:)
Hoe kom je aan een bewijs voor prive gebruik?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kopie bon is prima hoor.
Ook kun je bij de winkel een kopie-bon vragen, dit zijn ze 'verplicht' om af te drukken. Wij deden er altijd al 2 bij als we wisten dat de klant energiepremie kreeg.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nou hoe je aan een bewijs van prive gebruik komt????

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan moet je gewoon aantonen dat je dat ding ook voor prive gebruikt (bijvoorbeeld het monteren van je eigen video's om maar iets te noemen). Hoe het allemaal precies in mekaar steekt kan je denk ik het beste even aan de belastingdienst vragen, want waarschijnlijk zullen hier nauwelijks/geen mensen rondlopen die hier ervaring mee hebben.

En zou je de volgende keer je topic niet zo snel willen kicken.. 24h wachten is het minimum.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een bon wordt op naam gezet.
Dus of Bedrijfsnaam (BTW)
Of Privenaam (om voor korting in aanmerking te komen)

En uiteraard is elke winkel bereid een extra bon uit te printen, maar:
Bonnen op verschillende naam is fraude & daar werkt een winkel niet aan mee.

Accepteer het.

Verder is BTW uiteraard op dit gebied een voordeel, ik had het ook niet over de overige aspecten. Ook kan jij volgend jaar nog steeds BTW terugkrijgen op aankopen, terwijl wij particulieren geen energie-premie meer krijgen, want die wordt 1-1-2003 afgeschaft.

{signature}

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

Galois

1811 - 1832

En als je nou een bon met alleen de naam laat printen. Dus waar het bedrijfsnaam er niet op staat?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Als je de factuur bij je baas in wilt leveren zodat hij de btw terug kan krijgen dan is dat de enigste mogelijkheid. Gaat het echter om een pc priveproject dan wisselt het nog wel eens per bedrijf of de faktuur op de bedrijfsnaam moet staan of op je eigen naam. Ik weet dat je bij pc priveprojecten van de gemeentes de faktuur op je eigen naam kan zetten. Dus vraag aan je werkgever of de faktuur op je eigen naam mag staan. Zo ja-> tada € 50. Zo nee dan zal je baas je vast wel op een of andere manier matsen, anders lijkt het me niet verstandig om het via je baas te kopen toch ?

Verwijderd

Er is helemaal geen probleem! Het energiebedrijf neemt genoegen met een kopie van de bon. Pc Prive staat altijd op klant naam!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 18:59:
Weet iemand nou hoe je aan een bewijs van prive gebruik komt????
bij de makro loop je gewoon ff naar de klantenservice en dan plakken ze er een mooi stikkertje op je bon zetten een handtekening erop en klaar

Verwijderd

Toen ik mijn TFT kocht draaide de verkoper een dubbele bon op naam voor me uit. Een veer mezelf en de andere om op te sturen naar het energiebedrijf. Gewoon even vragen.

Verwijderd

Mensen, ik herinner jullie er nog even aan: dit is de laatste maand dat jullie nog energiepremie terugkrijgen op TFT-schermen! Vanaf 1 januari 2003 vallen die namelijk niet meer onder de energeipremieregeling. Dus degenen onder ons die van plan waren op korte termijn een TFT scherm aan te schaffen (zoals ik ;) ): doe het in december nog, en stuur die folder met kopie van de aankoopbewijs (op naam uiteraard) zo snel mogelijk naar het energiebedrijf toe!!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, daar kunnen mensen ook zelf wel aan denken :)

Verder is het toch al een vrij oud topic --> dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.