Toon posts:

ls afvangen in FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script draaien dat een x aantal bestanden verstuurd en ik wil de grote daarvan controleren.
Een leuke oplossing lijkt me om een ls te greppen en die te vergelijken met de ls die ik op mijn server heb staan. Het probleem alleen is dat het me niet lukt om de ls die ik aanroep via ftp om te leiden naar een bestand (op de server of op de client).
Weet iemand hoe ik dit kan doen of heeft iemand misschien een andere manier om het verstuurde bestand te controleren?

Verwijderd

Ik denk dat geen tot weinig ftp clients dat kunnen.

2 opties:

1) runnen vanuit script en de typescript file 'parsen'. (script is een tooltje wat een shell opent en *ALLES* wat er dan in die shellaan tekst voorbij komt wegschrijft naar een file, inclusief ansi codes etcetera)

2) zelf een connectie maken met de ftpserver, en zelf je ls doen en over je eigen dataconnectie de output van ls teruggestuurd krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze opties heb ik ook al door me heen laten gaan alleen het probleem is dat je dan een vrij uitgebreide grep krijgt. Hit is inderdaad wel mogelijk zo, maar misschien is er een makkelijkere manier dan dit. Het zou mooi zijn in ieder geval.

Verwijderd

Wat dacht je van:
wget -nr -O /dev/null ftp://ftp.xemacs.org/pub/xemacs/ 2> /dev/null
cat .listing | grep etc...

?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de optie maar ik ben bang dat ik hem niet begrijp.
Tevens meld mijn script een invallid command.
Kan je misschien uitleggen wat je precies doet?
Het wget commando kent mijn (wu)ftp(d) niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels gevonden.
Na wat gepruts samen met een vriend is hij er achter gekomen dat je het alsvolgt moet doen
(in ftp)
code:
1
ls / /(dir)/(bestandsnaam)

Nu leid hij de ls in de huidige directory (/) om naar het bestand (bestand) in de directory (dir)
Toch nog bedankt voor de moeite.
Pagina: 1