Toon posts:

Explorer pakt internet verbinding niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een tweedehands STHome modem gekocht, getweakt en wel. Na een hoop geklooi had ik hem eindelijk aan de praat. Maar ik kan nu met bijvoorbeeld Kazaa wel verbinding maken, maar explorer en outlook zeuren dat er geen verbinding is. Misschien dat niet alle poorten worden doorgegeven (ik heb hier niet echt zoveel kaas van gegeten), maar ik heb hier volgens mij niet mee lopen kloten.

Het enige dat ik heb gedaan is het proggie op de cd gebruikt om de modem te resetten (ofzoiets), en mijn paswoord bla bla ingevoerd.

Heeft iemand een idee?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je wel ingesteld dat er verbinding via LAN gemaakt moet worden ?

En welk "reset programma" bedoel je precies ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal thuis eens kijken. Iemand anders die ik ken heeft ook deze modem, maar die zegt niets te hoeven aanpassen in explorer.

Worden de instellingen voor je verbinding in explorer ook gebruikt voor Outlook?

Verwijderd

Topicstarter
MXS_HOME.EXE

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de poorten niet zijn doorgemapt? Ik heb wel kunnen vinden hoe dit moet maar nog niet hoe ik dit kan opvragen.

En hoe zit het als je een poort doormapt naar een PC maar je hebt nog meer PC op dat netwerk en die zjin ook aan het internetten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee voor http/outlook hoef je niks te mappen ........
een default gate way instellen enzo helpt ook wel vaak

kijk een in de faq van [NT]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan die poort 80 voor?
en waarom doet'ie het dan niet?

die default gateway: in je netwerkinstellingen of in de connectienstellingenn van explorer?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar op deze link kun je informatie vinden over het tweaken van een alcatel modem. Wellicht kun je daar nog wat info vinden dat zou kunnen werken bij jouw modem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff voorzetje . die poort 80 moet je mappen als je ZELF een webserver hebt draaien

je moet echt even de tijd nemen voor de faq. tis geen kwestie van wam bam zo stel je het in.
meer hoe werkt het en de informatie is per provider net iets anders
Ik zou trouwens eerst eens proberen zonder getweakt spul .. en kijken of je het dan wel voor elkaar krijgt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Voor het 'un'-tweaken, is het genoeg om de defaultknop achterop in te drukken? Of moet je ook nog dat proggie op de cd "MSX-nogiets' draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel die Ping-to-defaults gaan doen maar dat is denk ik wel een beetje overkill
Pagina: 1