Toon posts:

[switch] netgear backbone = firewire kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier op het werk 4 switchen staan van netgear (model FS524S). deze kunnen gestackt worden met een backbone kabel (met dezelfde aansluitingen en specificaties als een firewire 6-6 kabel)

Omdat er in het computerlokaal twee patch kasten zijn die 5 meter van elkaar staan (overerving van...) en pc aansluitingen toekomen in beide kasten zou ik de switchen willen verbinden met een 5m lange firewire kabel. Weet er iemand of dit werkt (de standaard die er bijgeleverd zitten zijn 20 cm lang)? De website van netgear vermeld enkel dat de kabels wel firewire stijl zijn, maar er geen firewire protocol gebruikt wordt.

Uplinken is geen optie omdat deze netgear switchen niet tegelijk gestackt en geuplinkt kunnen worden.

weet er iemand raad?

Thebuzz

Verwijderd

FireWire-kabels voor een netwerkswitch voor UTP. Mis ik iets met standaarden of zo? Bedoel je misschien glas of zo, dus SX?

edit1:
ga je stacken met firewire-kabels? Ok, die kunnen 400mbps (of was het 440?) aan, maar kun je dan niet beter gewoon 1000Mbit gaan nemen om die boel te stacken?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Cisco gebruikt ook 'firewire kabels' voor hun stacks. In de Cisco handleiding stond duidelijk dat je GEEN 'normale' firewire kabels kan/mag gebruiken. Ik denk dat ze een andere pinbezetting gebruiken als echte firewire kabels (kassa$$).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
@rippie:
neen hoor, je mist niets van standaarden. Je moet maar eventjes kijken op de site van netgear. daar kan je lezen dat de stacking dus gebeurt met firewire stijl kabeltjes. overschakelen naar gigabit is geen optie (meer) omdat de switchen al aangekocht zijn (ik zeg er wel eventjes bij dat ik niet beslist heb over die koop ;))

@fatalerror:
probleem is dat netgear geen langere firewire kabels heeft. dus van de fabrikant uit bestaat er gewoon geen oplossing... maar anders zal ik wel eens de pinout zoeken van die 6-6 kabeltjes, en eens eentje uitmeten.
Zou de lengte geen problemen geven met tijdsverloop? (cfr te lange par. kabel).

thebuzz

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Netgear heeft een goede support-telefoon... :) (gratis ook nog, bijna overal op de wereld)
waarom bel je die niet?

Die hebben bij mij ook al diverse keren de probleempjes opgelost... :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.