[Laptop] Xircom modem + ISDN connection kit.

Pagina: 1
Acties:

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:44
Hallo,

Ik heb hier een Toshiba Sattelite 310CDT met Windows 2000 daarop. Daarin zit een Xircom RealPort2 CardBus Modem 56 Win-GlobalACCESS en daarbij heb ik een ISDN Connection Kit van Xircom (Realport(1)).

De installatie van het modem is gelukt na een BIOS-flash. Maar de ISDN Connection Kit word niet herkend als ik met de ISDN Loopback test of ISDN configuration de kit wil herkennen.

Ik heb verschillende opties geprobeerd:

- Diverse driverinstallatie (CAPI 2.0 e.d.)
- BIOS flash (Wat helpte voor het modem)
- BIOS instellingen gewijzigd (Cardbus/Setup by OS e.d.)

Zou het kunnen zijn dat het niet werkt omdat de ISDN connection kit Realport (1) is en het modem Realport2?

De wanhoop is erg dichtbij, heeft iemand een suggestie?

Ps: Er zijn 2 ledjes op de ISDN Connection Kit, als de kit(dongle) aangesloten is dan knippert het rechter ledje.

Hier een plaatje van de ISDN Connection Kit.

Afbeeldingslocatie: http://www.ice.be/products/hw/net/xircom/ISDN%20Connection%20Kit_files/RICK.gif

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

mijn vader heeft op de laptop van zijn werk ook zo'n ding gehad, en hetzelfde probleem. hij heeft hem niet meer, maar het probleem is op te lossen.
bij een modem van xircom moet je altijd apart aangeven (geen idee hoe, maar probeer google eens) of deze te maken heeft met analoog of isdn. ook zijn xircom isdn modems berucht om hun conflicten met on board analoge modems en netwerkkaarten

edit: klinkt een beetje vaag, maar als mijn pa thuis is, zal ik het eens precies vragen

• Geert
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:42:
mijn vader heeft op de laptop van zijn werk ook zo'n ding gehad, en hetzelfde probleem. hij heeft hem niet meer, maar het probleem is op te lossen.
bij een modem van xircom moet je altijd apart aangeven (geen idee hoe, maar probeer google eens) of deze te maken heeft met analoog of isdn. ook zijn xircom isdn modems berucht om hun conflicten met on board analoge modems en netwerkkaarten

edit: klinkt een beetje vaag, maar als mijn pa thuis is, zal ik het eens precies vragen
Té gek!

Ik kan niet wachten op je reactie. :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

tja, ik zag in die ander topic dat ik ff moest reageren. ik zie hem misschien vanavond nog, en anders morgenavond.

Verwijderd

ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heb.

ik heb mijn vader maar even gebeld, en hij had het probleem dus met windows 98se. dat was idd op te lossen door de nieuwe capi drivers erop te zetten.

ik heb nog even voor je gezocht in de google nieuwsgroepen, en het blijkt dat veel meer mensen je probleem hebben (met w2k). ik zag alleen zo gauw geen oplossing. misschien dat als je daar heel goed zoekt wel een oplossing te vinden is. ik heb gezocht in de nieuwsgroepen op: xircom isdn connection kit 2000

• Geert
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 22:31:
ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heb.

ik heb mijn vader maar even gebeld, en hij had het probleem dus met windows 98se. dat was idd op te lossen door de nieuwe capi drivers erop te zetten.

ik heb nog even voor je gezocht in de google nieuwsgroepen, en het blijkt dat veel meer mensen je probleem hebben (met w2k). ik zag alleen zo gauw geen oplossing. misschien dat als je daar heel goed zoekt wel een oplossing te vinden is. ik heb gezocht in de nieuwsgroepen op: xircom isdn connection kit 2000
Ik heb uit wanhoop maar Windows 98 erop gezet (Geen SE) en weer getracht het apparaat aan de praat te krijgen. Maar ook dit helpte niet. :(

Kun jij me misschien vertellen welke drivers je vader heeft gebruikt?

:*

Verwijderd

had hij gekregen van de systeembeheerder van zijn werk, maar die heeft ze niet meer. hij dacht dat hij ze van driverguide.com had gehaald.
Pagina: 1