Toon posts:

Waarom een nieuwe geluidskaart kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je een nieuwe geluidskaart kopen?
Ik heb nu een Logitech 2.1 speakersetje en een AC97 onboard geluidskaart (epox8kha+ mobo), nu zat ik laatst te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen op de hcc dagen, alleen waarom..

Zal ik beter geluid krijgen.. of biedt een nieuwe geluidskaarten alleen maar meer nieuwe technieken zoals 5.1 ondersteuning etc etc.. ?

Mijn reden voor het kopen van een geluidskaart is eigenlijk alleen als ik er veel beter geluid uit krijg, meer vermogen en minder belasting voor m'n CPU..

Ben vrij n00b in het audio gebeuren, dus ik ontvang graag advies :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat als je alleen (stereo) muziek luistert dat het weinig zin heeft.

ik vraag me vaker af waarom mensen een audigy met 5.1 ofzo kopen terwijl ze alleen mp3 en CD's draaien..

het wordt natuurlijk een ander verhaal als je een dvd speler hebt of veel spellen speelt. dan heb je ook iets aan 3d geluid.

ik denk dat je AC97 wel een andere geluidskwaliteit kan hebben als een andere geluidskaart omdat ie onboard is.

ik heb zelf ook een onboard geluidskaart en daar hoor ik als ik het geluid heel hard zet (en geen mp3 ofzo afspeel) heel zacht me harde schijf ratelen (interferentie tussen koperbaantjes ofzo)
dit is opgelost als er een apparte geluidkaart in komt. (heb ik dus ook gedaan)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Waarom zou je een nieuwe geluidskaart kopen?
Waarom? Omdat het kan, omdat je geld over hebt, omdat je met een 5.1 meer kan dan met een AC97, omdat je EAX wilt gebruiken, omdat...

Kan veel redenen zijn, maar is het belangrijk om te weten waarom je het koopt?

Verwijderd

Ik heb de terratec DMX X-Fire 1024 (gedeeltelijk EAX & A3D) sinds dat hij uit is en ben er nog steeds wel tevreden over. Ik gebruik ook alleen maar 2 labtec spreakers (LSC 1030) en er komt best redelijk geluid uit. Zeker omdat ik alleen maar mp3s draai en ja UT2K3 speel.
Voor het gamen is een 5.1 setjes wel erg relaxed, alleen kan ik het hier gewoonweg niet kwijt.

Verwijderd

Ik had eerst een onboard geluidskaart die op de a7v266-e. Opzicht wel redelijk, er kwam geluid uit maar daar had je het ook wel mee gehad.
Nu heb ik afgelopen zaterdag een audigy2 platinum met de inspire 6700 gekocht O-) en dat klinkt 100% beter. Het geluid is gewoon heel zuiver en mooi/bizar.

Verwijderd

vraag me af of het wel zin heeft om een dure geluidskaart te gaan kopen als je een 2.1 setje hebt. Ik heb laatst een 5.1 en een sblive geluidskaart tegelijk gekocht, en ik moet zeggen komt heel goed geluid uit, maar of het nou aan de geluidskaart of de boxen ligt kan ik niet zeggen aangezien ik het nooit op een onboard heb geprobeerd

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 12:21:
Ik heb de terratec DMX X-Fire 1024 (gedeeltelijk EAX & A3D) sinds dat hij uit is en ben er nog steeds wel tevreden over. Ik gebruik ook alleen maar 2 labtec spreakers (LSC 1030) en er komt best redelijk geluid uit. Zeker omdat ik alleen maar mp3s draai en ja UT2K3 speel.
Voor het gamen is een 5.1 setjes wel erg relaxed, alleen kan ik het hier gewoonweg niet kwijt.
FF een beetje offtopic maar vind jij de Terratec DMX X-Fire een goede gamekaart qua performance??
Pagina: 1