[NT4server] Drive Mapping maken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil graag voor het hele bedrijf een drive mapping maken naar de D drive van Fileserver 3. De mapping moet dan j: krijgen. Ik wil dit graag in een scriptje doen, en deze per e-mail versturen. Zijn er ergens voorbeeld scriptjes te vinden hierover?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

in je inlog-script mikken:
net use j: \\fileserver3\drive-d

Ey!! Macarena \o/

• PWM
  • Niet online
RaZ schreef op 18 november 2002 @ 10:13:
in je inlog-script mikken:
net use j: \\fileserver3\drive-d
Waar staat het inlogscript voor Windows NT. In Windows 2000 server kan ik het wel vinden, maar op NT niet.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

c:\winnt\system32\Repl
of het nu import of export is, geen idee eigenlijk, dus ik heb ik bijde de login-scripts staan
Zorg wel dat je bij elke user dat script runt. Als je dan naar \\server gaat, heb je als't goed is een netlogon share, daar vind je ook je scripts terug. suc6

Ey!! Macarena \o/

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

In de home-directory van de gebruiker, NT4LOGON.CMD

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

PWM schreef op 18 november 2002 @ 10:16:
[...]

Waar staat het inlogscript voor Windows NT. In Windows 2000 server kan ik het wel vinden, maar op NT niet.
hmmm loggen ze aan op een win2k domain of een nt domain? (ik neem aan dat die nt4 machine een memberserver is >>> dus in je inlogscript van je domain zetten!!!)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mvdejong schreef op 18 November 2002 @ 10:20:
In de home-directory van de gebruiker, NT4LOGON.CMD
En als je geen home-dir hebt op de server werkt dat niet
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 11:08:
[...]

hmmm loggen ze aan op een win2k domain of een nt domain? (ik neem aan dat die nt4 machine een memberserver is >>> dus in je inlogscript van je domain zetten!!!)
Ik neem aan in het verhaal van de topic starten, dat z'n NT4 server de DPC is. Aangezien hij weet waar het zit in w2k, zal NT4 hier z'n PDC zijn :)

Ey!! Macarena \o/

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Bij win2k zoekt ie voor logon scripts standaard in
C:\WINNT\system32\Repl\Import\Scripts

Als die dir bij jou niet bestaat dan moet je em gewoon even aanmaken en het script daarin gooien. Ging prima (bij w2k dus :))

Wees consequent, maar niet altijd

• Hans.Solo
  • Laatst online: 15:42

Hans.Solo

Tank n00bje :P

RaZ schreef op 18 November 2002 @ 10:20:
c:\winnt\system32\Repl
of het nu import of export is, geen idee eigenlijk, dus ik heb ik bijde de login-scripts staan
Zorg wel dat je bij elke user dat script runt. Als je dan naar \\server gaat, heb je als't goed is een netlogon share, daar vind je ook je scripts terug. suc6
de folder die daar geshared is, is de NETLOGON share, ik weet ook zo niet welke het is maar ik weet wel dat de eingste share die daar zit de goeie is

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

RaZ schreef op 18 November 2002 @ 11:13:
[...]

1 en als je geen home-dir hebt op de server werkt dat niet

[...]

2 Ik neem aan in het verhaal van de topic starten, dat z'n NT4 server de DPC is. Aangezien hij weet waar het zit in w2k, zal NT4 hier z'n PDC zijn :)
1. zowieso is die nt4logon.cmd bull... je kan elke naam voor een loginscript gebruiken... (login/logon.bat waarschijnlijk de meest gebruikte...

2. grappig... hij komt met de naam fileserver3, dan denk ik toch niet aan een pdc...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:03:
[...]

2. grappig... hij komt met de naam fileserver3, dan denk ik toch niet aan een pdc...
Mja.. Maar de share van \\fileserver3\drive-d bouw je in je inlog-script van je aanmeld server, de PDC neem ik aan :)

Of je login-server nu \\fileserver2 is, of \\PDC, loginscript bouw je op je login-server :)

Ey!! Macarena \o/

• PWM
  • Niet online
RaZ schreef op 18 november 2002 @ 14:08:
[...]

Mja.. Maar de share van \\fileserver3\drive-d bouw je in je inlog-script van je aanmeld server, de PDC neem ik aan :)

Of je login-server nu \\fileserver2 is, of \\PDC, loginscript bouw je op je login-server :)
Klopt, Ik heb de bestandjes gevonden, maar wat ik er ook inzet, er gebeurd niets

Verwijderd

bij de user moet ook de naam van het login-script vermeld staan. in de usermanager voor domains dus.
bij loginscript name

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voorbeeld scriptjes zijn vast wel bij google of bij microsoft zelf te vinden.
Het is de bedoeling dat je voordat je een topic opent eerst zelf goed zoekt.
In de topicstart dien je ook aan te geven wat je gevonden hebt, en waar je gezocht hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.