Toon posts:

audigy2 of dmx6fire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ga binnenkort naar de HCC en ga daar geluidskaart kopen
maar het geluidskaarten spelletje hou ik niet echt meer bij
ben al op de websites wezen kijken maar daar wordt je meestal niet echt wijs
ik gebruik op audio gebied mp3/games/misschien in de toekomst een speakersetje
welke kan ik nou het beste kopen
de creative soundblaster live audigy 2 of de terratec dmx 6fire 24/96
ik heb nu de dmx x-fire1024 en heb vroeger de SBlive player gehad
maar ik heb geen verschil gemerkt tuuse die 2 kaarten

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Vraag je eerst even af waarom je een andere soundkaart wil! Die nieuwere kaarten bieden imho alleen echt meerwaarde als je ze gebruikt als Home Theater (DVD's) vanwege de ondersteuning voor 100.000 kanalen ( :+ ). Met games zit je voorlopig toch vast aan maximaal 4 speakers, en dat ondersteunt je huidige kaart ook.

Maar als je toch een nieuwe wilt, zou ik voor de SB Audigy2 gaan, omdat Creative toch wat beter is met driver support, dan Terratec.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
ben benieuwd wat dat eax advanced hd is ??
heb gehoord dat het bij UT2003 al aan kunt zetten

• Bluppy2
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

in The SoundSystem DMX 6fire 24/96 by TerraTec staat een mooi linkje naar een review.. welliswaar geen Audigy 2, maar je krijgt toch wel een aardige indruk..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

bluppy2 schreef op 18 November 2002 @ 12:30:
in The SoundSystem DMX 6fire 24/96 by TerraTec staat een mooi linkje naar een review.. welliswaar geen Audigy 2, maar je krijgt toch wel een aardige indruk..
Ik zou echt voor de Terratec gaan, die heb ik ook. De geluidskwaliteit is een heel stuk beter (Ik heb heb het uitgebreid getest).

Verwijderd

Fairy schreef op 18 November 2002 @ 12:39:
[...]

Ik zou echt voor de Terratec gaan, die heb ik ook. De geluidskwaliteit is een heel stuk beter (Ik heb heb het uitgebreid getest).
Tik eens voor de lol "+driversupport +terratec" in elke willekeurige search. :+

Tis het eerste merk waar ik iets niet meer van gebruik omdat ze weigeren een fatsoenlijke driver te schrijven. :( :( :(

Verwijderd

effe off tipc, de geluidsverschil tussen een Terratec en Creative merk ik echter wel, persoonlijk vind ik dat creative (vooral Live) een soort 'gedempt' geluid weergeeft. Terratec is daartegenover juist erg helder, duidelijke scheiding tussen lage en hoge freq.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:27:
[...]

Tis het eerste merk waar ik iets niet meer van gebruik omdat ze weigeren een fatsoenlijke driver te schrijven. :( :( :(
blaat! dat was misschien zo.......... inmiddels zijn we bij driver 126 van terratec voor de 6fire. Ik geloof dat ze bij 119 begonnen. Dat zijn 8 driver updates (125a meegeteld) In amper een jaar tijd. Ok tis geen nvidia of ati misschien maar er komen dus meer driver updates als creative. Ik heb bovendien nix te klagen over de 6fire wat ik wle had bij de sblive.

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:56
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:27:
[...]

heb je wel eens op de site van terratec gekeken?daar zie dat ze toch regelmatig nieuwe drivers uitbrengen.en ik heb verder geen klachten.Maar als ik het geluid van games belangrijker zou vinden dan muziekbewerking,dan zou ik voor Creative gaan

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Als je de Terratec met de originele Audigy vergelijkt is eerstgenoemde inderdaad beter. De Audigy 2 klinkt echter nog een stuk strakker en vooral veel helderder! Ik zou voor de laatste gaan. Ik spreek uit eigen ervaring, ik heb ze alledrie uitgebreid getest

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik zit ook te twijfelen. Wil of een Audigy, Audigy2 of de Terratec dmx6fire kopen.

Is die nieuwe Speaker set van Creative de Creative® Inspire 6.1 6700 iets? In samenwerking met welke komt het 6.1 het best tot zijn recht? Vooral bij DVD en muziek?

Is eigenlijk voor all-round gebruik. Dus regelmatig een DVD en regelmatig een game.

• MrTinux
  • Laatst online: 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:49:
[...]
blaat! dat was misschien zo.......... inmiddels zijn we bij driver 126 van terratec voor de 6fire. Ik geloof dat ze bij 119 begonnen. Dat zijn 8 driver updates (125a meegeteld) In amper een jaar tijd. Ok tis geen nvidia of ati misschien maar er komen dus meer driver updates als creative. Ik heb bovendien nix te klagen over de 6fire wat ik wle had bij de sblive.
Maar een SoundBlaster van >10 jaar oud is prima werkend te krijgen onder XP. Probeer dat maar eens met oudere Terratec producten, zoals de originele DMX. Die werkt alleen onder NT of 9x. 2000 en XP gebruikers kunnen het gewoon vergeten.

Ik heb zelf een Terratec TValue TV-kaartje. Al sinds juni 2001 zijn de drivers en de software niet bijgewerkt. En nog steeds even bagger dus.

Goed, Creative is ook niet alles, maar het voordeel is wel dat met praktisch ieder OS geluid uit een SB valt te toveren.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:49:
[...]

Niks blaat. :( :( :(

Ik kan me terratec DMX niet onder win2k draaien. Winnt 4.0 en windows 98 en windows me is tot nu toe de "beste" support met nog beta drivers.

Ik kan de kaart wel "draaiend" krijgen maar niet de extra uitbreiding waar de optische en coaxiale digitale aansluitingen zitten.

De dmx fire 1024 waar jij het over hebt wordt "gelukkig" ook door guillemot en ik meen hercules ondersteunt omdat die ook eens van die soortgelijke kaartjes hebben verkocht.
Pas na veel gezeur heeft terratec er eindelijk wat meer werk van gemaakt.
tumbadora schreef op 18 november 2002 @ 13:49:
[...]

heb je wel eens op de site van terratec gekeken?daar zie dat ze toch regelmatig nieuwe drivers uitbrengen.en ik heb verder geen klachten.Maar als ik het geluid van games belangrijker zou vinden dan muziekbewerking,dan zou ik voor Creative gaan
Elke week heb ik op die site gekeken.
Tot op een gegeven moment er een boodschap stond dat er geen nieuwe drivers voor de hogere OS-en dan ME worden gemaakt.
D'r is zelfs niet eens een beta driver voor te krijgen. :( :(

Klachten had ik met het kaartje ook niet, het was puur een driver kwestie wat later uiteraard duidelijk werd.

In de vacature hoek van terratec staat nog steeds deze advertentie:
DRIVER PROGRAMMER:
Knowledge of assembly, C and C++
Experience in Driver development for MS Windows( 95, NT, 98*...).
Rarara, waar zou dat aan liggen dat ik me kaartje niet aan de gang zal krijgen. :?

Met andere woorden schrijf er zelf maar 1 net zoals een groep russen hebben gedaan voor de audigy.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
is een AUREON trouwens niet interessant ofzo... dat niemand het daarover heeft?

Mij lijkt de middelste kaart uit de AUREON serie best leuk!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Over de driversupport van Terratec kan ik ook alleen maar klagen.
Ik heb voor veel geld een SixPack 5.1 gekocht toen ie net uit was.
Van begin af aan alleen maar ellende gehad als je ook maar een beetje van al de geadverteerde hardware 3D opties wil gebruiken.
We zijn nu anderhalf jaar en 2 ( :( ) releases verder: Nog steeds meuk!!
En dat terwijl Hercules/Voyetra/Videosonic constant met updates komen voor kaarten met dezelfde Crystal DSP.
Het mogen dan wel ex-landgenoten van me zijn, maar ze hebben nog steeds niet begrepen wat SUPPORT betekent :( en dat neem ik ze niet in dank af :r

De kwaliteit en aansluit opties van die kaart zijn verder prima. Hij doet nu dus dienst in m'n mp3/divx box via spdif naar een DD5.1 receiver. Nu de resterende 80% functionaliteit nog....

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Persoonlijk vind ik na veel gedonder met SB's (ja, idd de live, maargoed, het is gevoel wat ik nu ga zeggen) Creative niets meer. Terratec is goed bezig, idd wel een beetje gedonder met drivers soms, maar als het werkt, dan werkt het ook goed.

Mooi geluid, en de breakoutbox van de Terratec is ook mooier imho. 8-)

Maar, gebruik je alles wel? Anders zou het een beetje veel geld zijn voor wat je krijgt. :?

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar ik denk dat de kaarten wel een beetje te vergelijken zijn. Zelf heb ik nu een Sound blaster audigy1 , drivers zijn top en over het geluid heb ik niks te klagen. Alleen het stuk tussen hoge en lage frequenties, maar dat kun je schijnbaar oplossen met de Audigy2 drivers. Terratec geeft een iets helderder geluid maar dat is ook heel weinig. Ik vond de front panel mooier van Creative dan die van Terratec vandaar dat ik de Audigy ook heb genomen.

Er is dus hier geen echte betere, het komt allemaal neer op persoonlijke redenen.

Verwijderd

front panel mooier? Verklaar u nader

• Fairy
  • Niet online

Fairy

ErectionJackson schreef op 18 November 2002 @ 14:07:
Als je de Terratec met de originele Audigy vergelijkt is eerstgenoemde inderdaad beter. De Audigy 2 klinkt echter nog een stuk strakker en vooral veel helderder! Ik zou voor de laatste gaan. Ik spreek uit eigen ervaring, ik heb ze alledrie uitgebreid getest
Ik heb hier van Tomshardware een vergelijking (Audigy1 weliswaar) en daar zie je echt grote verschillen, vooral transparantie is bij de creative kaart ver te zoeken, ook volledige 24/96 is er niet. De mic input van de creative is amper voldoende om mee te gamen.

Kijk voor de grap eens naar de amplitude over het frequentiebereik:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/video/02q1/020115/images/dmxbp.gif
^^ De Terratec

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/video/02q1/020115/images/audigybp.gif
^^ Creative

Ik geloof echt niet dat Creative met een 2e revisie van de kaart al deze filters heeft vervangen door filters van een betere kwaliteit. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik graag bewijs willen zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Fairy op 18-11-2002 22:19 . Reden: Typo ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

mvds

Totally awesome!

Je mag niet hotlinken van ome Tom. :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

obsidian schreef op 18 November 2002 @ 22:16:
Je mag niet hotlinken van ome Tom. :)
Grapjas :? :+

D'r mag wel meer niet, moet ie het maar afschermen hoor O-)

Zou een mooie bak zijn als je tegenwoordig ook al geen url'letjes meer in mag tikken :D

• StratoFarmer
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ze schijnen allebei prima met ASIO drivers te kunnen draaien, dus hoef je iig niet op te kiezen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Fairy schreef op 18 november 2002 @ 22:11:
[...]

Ik heb hier van Tomshardware een vergelijking (Audigy1 weliswaar) en daar zie je echt grote verschillen, vooral transparantie is bij de creative kaart ver te zoeken, ook volledige 24/96 is er niet. De mic input van de creative is amper voldoende om mee te gamen.

Kijk voor de grap eens naar de amplitude over het frequentiebereik:

[afbeelding]
^^ De Terratec

[afbeelding]
^^ Creative

Ik geloof echt niet dat Creative met een 2e revisie van de kaart al deze filters heeft vervangen door filters van een betere kwaliteit. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik graag bewijs willen zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/audigy2/fr-audigy-vs-audigy2.png

Naast een theoretisch beter geluid, klinkt deze kaart subjectief ook een heel stuk beter dan de originele Audigy. Luister ze maar eens naast elkaar. De Audigy ondersteunt WEL volledige 24/96 en zelfs afspelen op 24/192 ivm DVD-Audio

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Chiron
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hou er ook even rekening mee dat de terratec waarschijnlijk een beduidend stuk minder gaat kosten dan een audigy2

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
<offtopic>
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 17:03:
[Ik kan me terratec DMX niet onder win2k draaien. Winnt 4.0 en windows 98 en windows me is tot nu toe de "beste" support met nog beta drivers.

Ik kan de kaart wel "draaiend" krijgen maar niet de extra uitbreiding waar de optische en coaxiale digitale aansluitingen zitten.
De DMX gebruikt de ESS chipset. Omdat ESS geen NT/XP/2K-ondersteuning biedt voor haar chipset, wordt het voor Terratec lastig drivers schrijven dacht ik zo...

</offtopic>

Heb zelf sinds een tijdje de 6Fire, ben er zeer tevreden over. Elke driverupdate heeft tot nu toe nog tot betere prestaties geleid.

De Audigy2 ken ik niet.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
wat dachten we van de nieuwe kaarten van terratec.....kijk maar op hun site, geniaal 24/196 dat wordt :9~
aureon 5.1
\
The Aureon 5.1 Sky offers pure, first-class sound for your PC! With real 24 Bit/96 kHz technology for recording, 24 Bit/192 kHz
DirectSound, Sensaura 3D, EAX1.0/2.0, MacroFX, A3D 1.0 and AC3 and DTS stream
en nog iets van 4g sound ofzow, iig erg lekker allemaal
Pagina: 1