Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Mobo op een doorzichtige plaat...

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een window aan de rechterkant van me kast te doen, en dat ik dan me MOBO op een doorzichtige bevestiging doe.

Hoe kan ik mijn MOBO nu op een doorzichtige plaat plexiglas bevestigen, en geeft dit problemen??? waar moet ik precies op gaan letten????

:?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Ik denk het niet, kijk maar naar die volledig plexi kasten, ik zou zeggen alles overzetten, dus wel met de afstands boutjes die tussen je mobo en de bevesting (plexi) zit.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ok, maar plexiglas is dikker dan staal, en hoe bevestig ik dat goed in me kast? ik ben bang dat dan me vid en sound kaarten misschien niet zo goed meer kan aansluiten

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 10:06:
ja, ok, maar plexiglas is dikker dan staal, en hoe bevestig ik dat goed in me kast? ik ben bang dat dan me vid en sound kaarten misschien niet zo goed meer kan aansluiten
die riser schroevjes draai je gewoon in het plexi glas met een kloddertje lijm. en je moet alles wel heel goed uitmeten voordat je alles in je kast drukt. anders komen idd je kaarten niet goed te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
enig idee, of er ook voorbeelden zijn van dit soort dingen??? want ik wil wel gaan meten, maar ook nog dat ik wel me comp aan kan zetten daarna :)

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Hoe zit dat eigenlijk met statische electriciteit en plexiglas? Volgens mij kan dit niet goed sammen. Hebben die compleet doorzichtige kasten niet stiekem aarde draadjes door de kast lopen, dus langs de randjes oid? (Just a wild guess)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ontaard je plexie voor het in aanraking komt met je mobo, en zorg ervoor dat je mobo goed geaard is, dan is er geen enkel probleem

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
droupsnoet schreef op 18 november 2002 @ 10:20:
ontaard je plexie voor het in aanraking komt met je mobo, en zorg ervoor dat je mobo goed geaard is, dan is er geen enkel probleem
en hoe ga ik dat doen????

dit vond ik bij een zo'n volledig plexi kast:
Description:
ClearPC now available
ClearPC® brings the benefits of a see-through chassis to the customer and with the proper instruction from competent sales personnel helps demystify the internal processes of a working personal computer (PC). ClearPC® breaks down barriers to understanding. ClearPC® allows a retailer to explain away the reason why one PC costs more than another, quickly and effectively. Give your retail sales people the tools and let them adopt a new approach to selling PCs today with ClearPC®. Understanding is the key to strong sales.

Imagine a room full of wide-eyed school children or a college classroom full of bright, budding PC technicians. The benefits of the ClearPC® in environments like these are obvious. As an instructor's prop, ClearPC® can add tremendous value to personal computer demonstrations. Questions like, "What is a main board?" or "What is a power supply?" are easily answered by showing rather than telling. Component visualization is tantamount to learning about how PCs work. ClearPC® is a catalyst for learning.

WARNING:
This product is meant for education purposes only. It is unknown how much protection it provides EMR (electromagnetic radiation), if it provides any protection at all.

Some Assembly is Required!
dat laatste deel vind ik toch wel een beetje verontrustend, want moet je een window dan ook niet aarden?? want ik heb er wel 1

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 10:13:
enig idee, of er ook voorbeelden zijn van dit soort dingen??? want ik wil wel gaan meten, maar ook nog dat ik wel me comp aan kan zetten daarna :)
Waarschijnlijk zijn deze afmetingen wel in de ATX-specificatie te vinden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
is een oude Packard Bell kast, staan dus geen afmetingen in het boekje :(

Verwijderd

Meten is weten, toch!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Dit lijkt me geen probleem. Meet gewoon uit, afstandsbusjes ertusse en KLaaar.

Verwijderd

wat een onzin ... :/
er is helemaal geen probleem, je moet alleen de juiste maat uitzagen en die risers ertussen doen. Daarnaast geleidt plexiglas en lijm niet, dus wat maakt het uit :?

Verwijderd

Ik zie het probleem ook niet zo. Je hebt toch ook van die prefab kasten die helemaal van plexi zijn ? Gaat allemaal perfect.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

precies, gewoon meten of eventueel de ATX specs ff bekijken, de gaatjes boren, afstandsdingetjes erin, zorgen dat er ergens de aarde met je kast verbind en klaar..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 18 november 2002 @ 12:19:
precies, gewoon meten of eventueel de ATX specs ff bekijken, de gaatjes boren, afstandsdingetjes erin, zorgen dat er ergens de aarde met je kast verbind en klaar..
aarde? waarmee en waarvandaan?

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

vanaf een schroefgaatje op je mobo een snoertje trekken naar je voeding of naar een ongebruikte molex op de zwarte draad aansluiten

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• BezurK
  • Laatst online: 01-11 20:46
zit die aarde niet al in de voedingstekker naar je mobo toe? lijkt me vrij onnodig om er dus nog eentje aan te sluiten niet?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
is het ook niet zo dat je pci en agp sloten al voor genoeg aarde zorgen samen met je voeding???

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

feitelijk zit er al een aarde op, maar meer=beter, je sloten opzich niet, of je moet je netwerk kaart rekenen die kan iets aarde

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
het ligt volgens mij helemaal aan het frame van je case, de oude backplate moet er natuurlijk ook uit. meestal zit die met de kant waar je mobo wast zit ook vast aan het frame, dus als je je plexi ook op die manier vast weet te krijgen zal er geen verschil zijn in hoogte en dus ook geen xtra ruimte tussen je kaarten en frame...
Natuurlijk moet je alles goed uitmeten en passen voordat er ook maar iets bevestigd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Maarre er zijn helemaal geen voorbeelden van dit soort MOD'S?????

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24

Guldan

Thee-Nerd

Neej denk het niet maar moet zeggen, wel heel origineel.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel een paar foto's plaatsen als me mod klaar is, een "see through" kast van mezelf.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Achterkant mobo lakken met niet gelijdende lak als isolatie ?

Verwijderd

Topicstarter
Taliesin schreef op 18 November 2002 @ 13:30:
nope, maar denk dat ik er zo'n glow-wire op doe, blauw :)

Verwijderd

Taliesin schreef op 18 November 2002 @ 13:30:
Waarom zou je dat doen ? Plexiglas gelijdt toch niet |:(

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
klinkt als een gaaf idee! maar hoe wil je die glowires dan gaan doen? tword moeilijk bevestigen aan de achterkant van je mobo denk ik.... en nog een andere vraag: WAAR? of wil je zomaar een lichtgevend draadje laten zien?

(dit is niet bedoeld als flame, maar als aandachtspunt)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik ze tussen de spacers door zal doen, en ik kan natuurlijk ook wat doorzigtich plakband op het plexiglas doen, weet het nog niet precies, maar misschien doe ik alleen een paar ccfl'tjes aan de zijkant, kan ook wel denk ik

• BezurK
  • Laatst online: 01-11 20:46
niet lullig bedoelt ofzo, maar waarom wil je eigenlijk een window aan die kant van je case? zit je tegen de (saaie) achterkant van je mobo aan te kijken :? (of je moet een see-through mobo hebben :P)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op bepaalde plekken op me mobo een aantal grote gaten zitten, dus dan kan je er wel doorheen kijken :)
Pagina: 1