Toon posts:

Xbox op tvkaarT?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik had het volgende idee: Een xbox kopen, en ik heb geen aparte tv. Alleen een tv kaart, is het gewoon zo dat ik daar mijn xbox op kan aansluiten?? en zo ja heb ik dan kwaliteits verlies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegt heb ik geen idee.
Maar op een monitor gamen is toch ja "anders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Je kunt idd gewoon je Xbox daar op aan sluiten. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Veel kwaliteitsverlies is er niet.

Je kunt hem gewoon aansluiten op je coax aansluiting (Kaart op het videokanaal zetten) of op je Video-In aansluiting als die op de kaart zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het fijne van een console is toch dat je lekker op de bank kan gamen... als je toch achter je bureau gaat zitten, waarom dan een XBOX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

FastBunny

Give it the Works !

Kan hoor, gebruik bij voorkeur gewoon de video-in. Laats nog voor de gein met mijn NES gedaan. Video-in is video-in, dat je daar een xbox aanhangt maakt voor de tvkaart niet uit :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een bank voor mijn pc hoor :D dus dat komt wel goed :-) in ieder geval bedankt voor de reakties :D Nu nog het probleem oplossen dat mij tvkaart zorgt voor pc lock ups, anders schiet het nog niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
uhm...

Als je een PS2, Dreamcast , GC of XBox aansluit op een monitor is het echt wel beter dan welke tv dan ook

Geen kwaliteitsverlies maar juist kwaliteits verbetering!

....uhm..laat maar...je wilt het via de tvkaart dan.
Ik doe het via een VGA box (pc hoeft niet opgestart te worden) en de beeldkwailiteit is echt supur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sony ericsson = > gewoon een vga boxje kopen en daar mijn xbox op aansluiten? Welke aansluiting is dat? Als dat bij mij werkt is dat helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
VGAbox=

een klein apparaat waar je je monitor kan aansluiten en ook een Gele video in cable of S-video kabel op kan aansluiten
(een scart versie zal zeker bestaan , maar ik woon in azie dus verkopen ze die hier niet)
Maar in europa zal vast en zeker wel een scart versie bestaan

EN zijn ook vga boxen met Boxen uitgangen (dus 2 ingangen voor rood en wit)
En ze kosten behoorlijk duur (ik heb voor de mijne ongeveer 60 euro betaal)

Let op! je hebt ook complete VGAboxen met TVingang (dus tvkijken zonder je pc te moeten starten
deze kosten weer veel duurder maar heeft alle functies van een VGAbox+TVTUNER kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

NoTimeRemains

I know

linkje sonyericsson?

hoeveel kosten die andere dan waar je je pc voor moet aan hebbe staan????

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:44
Dat kan gewoon, ik had het laatst nog bij iemand gezien. Die had z'n N64 gewoon in de tvkaart zitten en dan kon je het gewoon in goede kwaliteit op de computer doen.

Alleen vind ik nou juist het grote voordeel van een console dat je er lekker relaxt onderuitgezakt bij op de bank kan gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan makkelijk.
Maar zo'n VGA Box van SonyEricsson lijkt me wel simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 06:41
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 18:36:
kan makkelijk.
Maar zo'n VGA Box van SonyEricsson lijkt me wel simpeler.
Als je toch al een tvkaart hebt, en al geinstalleerd dan is dat toch ook niet echt moeilijk toch?

Voor de topicstarter : Ik heb mijn xbox ook via mijn tvkaart aangesloten en dat werkt goed, maar ik kan jje wel aanraden een s-video kabel bij je xbox te kopen en die dan, mits je tvkaart dit ondersteund, te gerbuiken. Dit levert een betere beeldkwaliteit op.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10 09:57

Phobos

je bent een soepkip

kan et nou ook via je tv-in op videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Nou bij mij werkt het niet op m'n PCTVpro tv-kaart. Eerst gezeik met de N64 kon ik geen goed beeld krijgen, alleen zwart wit of het beeld bleef stil staan (heb werkelijk alles geprobeerd). Zelfde gezeik nu met de Xbox, de Hi-res spellen als DOA3 flippen gigantisch op m'n kaartje. Halo doet 't trouwens wel, maar alleen via de composite en niet via de s-video.

iig veel gezeik en weinig resultaat bij mij

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een van jullie misschien ook een tft aan je xbox hangen???? heb wel es gedacht om een tft te kopen mede om de resolutie van m'n xbox hoger te krijgen, maar hoe verander je de resolutie dan eigenlijk?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hoe een spel computer zich gedraagt weet ik zo niet. Maar hier draait via een Scart verdeelbox, een DVD speler, sateliet ontvanger en een videorecorder op mijn PC via mijn TV kaart (Pinnacle PCTV Pro). Werkt prima. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Zijn er meerder VGA box setjes te koop of is er maar 1 voor de xbox, en een andere versie voor de ps2, dreamcast enz?

Of zijn ze allemaal compatible met alle soorten console`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Voor bijna iedere console is er wel een VGA-box, maar je kan ook een universele VGA-box kopen waarop je ook dvd-spelers en alles kunt aansluiten, is uiteraard wel iets duurder maar de kwaliteit van het beeld schijnt gewoon hetzelfde te zijn.

www.liksang.com heeft ze bijvoorbeeld wel
kun je ze ook ergens hier in Nederland verkrijgen?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Digital-DNA schreef op 19 november 2002 @ 19:40:
Voor bijna iedere console is er wel een VGA-box, maar je kan ook een universele VGA-box kopen waarop je ook dvd-spelers en alles kunt aansluiten, is uiteraard wel iets duurder maar de kwaliteit van het beeld schijnt gewoon hetzelfde te zijn.

www.liksang.com heeft ze bijvoorbeeld wel
kun je ze ook ergens hier in Nederland verkrijgen?
Beverwijk

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

maar je kan dus nou ook b.v. je gamecube via de video-out (op gamecube) in de tv-in van je tvkaart/videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Phobos schreef op 19 november 2002 @ 21:37:
maar je kan dus nou ook b.v. je gamecube via de video-out (op gamecube) in de tv-in van je tvkaart/videokaart?
Ja, zit hiero ook regelmatig te spelen via mijn tvkaart :)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

is et nou alleen tvkaart of ook videokaart met video-in? als et ook met video-in kan hoef ik nix xtras bij te kopen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Phobos schreef op 19 november 2002 @ 21:44:
is et nou alleen tvkaart of ook videokaart met video-in? als et ook met video-in kan hoef ik nix xtras bij te kopen ^^
Tja video-in is bedoeld voor een tv-kabel en de gamecube stuurt gewoon tv-signalen uit. Dus het lijkt me wel

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maar die xbox blijft dan op dezelfde resolutie draaien, als je hem op een monitor aansluit.
Ik heb nog nergens gezien dat je dat ergens in kunt stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

Hmmmm..... Mijn eerste gedachte is nu, waarom wil je in godsnaam een veredelde pc aansluiten op een pc ??? :)

Maar is het niet zo dat de meeste spellen op een monitor er niet zo mooi uitzien als op een tv ??? Ik bedoel, de resolutie is geloof ik 512x384 (standaard tv resolutie toch ?) oid. Speel maar eens een pc spel op die resolutie... GAAR !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
BioWEB schreef op 20 november 2002 @ 11:08:
Hmmmm..... Mijn eerste gedachte is nu, waarom wil je in godsnaam een veredelde pc aansluiten op een pc ??? :)

Maar is het niet zo dat de meeste spellen op een monitor er niet zo mooi uitzien als op een tv ??? Ik bedoel, de resolutie is geloof ik 512x384 (standaard tv resolutie toch ?) oid. Speel maar eens een pc spel op die resolutie... GAAR !
goeie vergelijking
pcfanboy ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07
Ter info:
De europese xbox is niet geschikt voor hdtv resoluties (Europese mist optie in menu en misschien zelf een beetje hardware, wat naar mijn info alleen de amerikaanse heeft!), vandaar dat je ook geen andere reloluties kan verwachten op een pc (crt/tft) monitor kan verwachten als standard tv resoluties(640x480->800x600).
daarbij komt dat nog weinig titels(ca. 40 voornamelijk adventures/strategie) hdtv ondersteunen (xbox gewoon niet krachtig genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 13:03
En daarvoor kick je een topic van 2 jaar en 3 maanden oud? :P
Let in het vervolg wat beter op de datum en de waarschuwingen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.