Inbellen met modem --> 50+ pogingen

Pagina: 1
Acties:

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hallo,

Ik heb een probleem met inbellen.
Ik doe er 50 of meer pogingen over om in te bellen bij mijn provider.
Steeds krijg ik de melding dat de lijn bezet is.
Pas als ik een aantal komma's achter mijn inbelnummer zet kan ik inbellen, maar dan is de verbindingssnelheid slechts 14K4, terwijl er een modem inzit van 56K.

Hoe kan ik dit probleem oplossen.
Het gaat om windows 98 SE, met een standaard windows modem (Conexant HCF modem)

Ik heb al van alles geprobeerd, ook het opnieuw installeren van windows en de modem, maar steeds lukt het niet om in te bellen. Nieuwste drivers helpen ook niet.

Alvast bedankt

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

als je thuis achter isdn zit moet je 9 cd 10x eerst een 0 draaien, voor een buitenlijn.

dus probeer eens 0,telnummer.

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Dit probleem had ik met mijn ouders thuis ook. Het ging toen om girotel van de postbank. Ik heb toen wat instelling aangepast. volgens mij met compressie etc. Ik kan vanavnd wel even kijken voor je.

Je kan ook ff bellen met de helpdesk van ej provider.

• Dennis_k
  • Nu online
Werkt ook niet, is trouwens geen ISDN, maar een gewone inbelverbinding.
Provider is inter.nl.net

[edit] Kn00p, jij bedoeld zeker sofware compressie, staat nu ingeschakeld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op naar de collega's van Internet & Telefonie :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

je moet het probleem bij je provider zoeken niet bij je pc. Bovendien had je dit zelf ook wel op kunnen zoeken....

ma ma ma ma ma macron one

• Dennis_k
  • Nu online
Provider heeft als oplossing de comma's achter het telefoon nummer...
Verder weten ze het niet..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennis_k schreef op 18 november 2002 @ 09:47:
Hallo,

Ik heb een probleem met inbellen.
Ik doe er 50 of meer pogingen over om in te bellen bij mijn provider.
Steeds krijg ik de melding dat de lijn bezet is.
Pas als ik een aantal komma's achter mijn inbelnummer zet kan ik inbellen, maar dan is de verbindingssnelheid slechts 14K4, terwijl er een modem inzit van 56K.

Hoe kan ik dit probleem oplossen.
Het gaat om windows 98 SE, met een standaard windows modem (Conexant HCF modem)

Ik heb al van alles geprobeerd, ook het opnieuw installeren van windows en de modem, maar steeds lukt het niet om in te bellen. Nieuwste drivers helpen ook niet.

Alvast bedankt
Ik had dit probleem eerst ook (met win98 non se @ Wanadoo) maar hoefde niet 50+ keren in te bellen, en ik had (heb nu eindelijk kabel) ook een conexant chipset. Wat ik meestal dee, als het lang duurde, was ff de stekker eruit halen, en er later weer in, werkte dat niet, dan wachtte ik meestal tot een uur of 20.30u, dan was ik er zo binnen...

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
je moet bij de eigenschappen bij de protocollen ALLEEN tcp/ip aangevinkt hebben staan :)
netbeui en ipx moeten uit,.........

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

firmware update?
dun 1.4 van ms installen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

heb je een hardware of een software modem ..hoeveel mhz is je pc...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
En las je de komma voor een w vervangt??? ;)

Zet bij de extra init strings voor je modem eens at&f

Humor moet je serieus nemen

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe is de verbinding van je modem naar je telefoonaansluiting in de muur? Wanneer dat meer dan een meter of 10 is kan het ook daar aan liggen namelijk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-08 11:11

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je de correcte driver van je modem geinstalleerd :?
Heb je de maximale aansluitwaasrde van je telefoonaansluiting niet overschreden.
kabel te lang of crappy
verkeerde inbelnummer (misschien ook een 0906 nummer geworden ?)

• T-Blizzard
  • Laatst online: 09:19
epoman schreef op 18 November 2002 @ 12:12:
Hoe is de verbinding van je modem naar je telefoonaansluiting in de muur? Wanneer dat meer dan een meter of 10 is kan het ook daar aan liggen namelijk.
waar slaat dat op :?...
Telefoon kabels gaan toch ook bij bedrijven het hele pand door??... en dan zou het stukkie van de contactdoos naar modem problemen geven.... :?

offtopic:
Doet me denken aan Superweb © alleen dat was meestal 900+ inbelpogingen :)

• Dennis_k
  • Nu online
Afstand van de modem tot de contactdoos is ongeveer 1 meter.
Verder is de computer een Pentium 2 233 mhz, met alleen windows 98 se en Office er op.
Lijn is verder perfect, want als iemand met een laptop mijn conactdoos gebruikt om in te bellen dan is er wel een verbinding met 56K. Alleen mijn computer wil niet :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had ok een keer zoeiets

Zomaar op een dag doet m'n modem het niet!. vloek, tier, scheld, probeer, bel isp niks
Ik loop naar beneden hebben ze een nieuwe telefoon gekocht ipv een oude.
De aansluitfactor was lager dan die van de oude dus dat zou theoretisch geen probleem mogen zijn. maar mooi NADA

moraal van het verhaal, probeer het een met al je telefoonsstekers los te trekken.

Iperf

• Dennis_k
  • Nu online
moraal van het verhaal, probeer het een met al je telefoonsstekers los te trekken.
Nee, help allemaal niets.. :(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
en als je eens een keer dat nummer belt met een mobiele telefoon, is het dan ook steeds in gesprek?
en als je gewoon dat nummer belt met een normaal telefoontoestel, dan ook in gesprek?

zo nee, dan moet je het toch zoeken in je modeminstellingen.
probeer anders eens de verbinding te verwijderen en dan volledig opnieuw instellen volgens de handleiding die je vast wel van de helpdesk gekregen hebt.

• Reptile209
  • Laatst online: 08:10

Reptile209

- gers -

Dennis_k schreef op 20 November 2002 @ 07:17:
Afstand van de modem tot de contactdoos is ongeveer 1 meter.
Verder is de computer een Pentium 2 233 mhz, met alleen windows 98 se en Office er op.
Lijn is verder perfect, want als iemand met een laptop mijn conactdoos gebruikt om in te bellen dan is er wel een verbinding met 56K. Alleen mijn computer wil niet :(
Dan ligt het dus waarschijnlijk aan jouw PC. Gezien het feit dat je uiteindelijk wel verbinding krijgt, lijkt me dat het meest waarschijnlijke. Controleer de volgende dingskes eens:
1. In je inbelicoon *alles* uit, behalve TCP/IP
2. Zet het hele telefoonnummer in het vakje "Telefoonnummer", en schakel "Netnummer en kieseigenschappen gebruiken" uit. Geen streepjes/spaties/whatever in het nummer zetten!
3. Bel eens in op 0676012321 (KPN Direct; Username = KPN, password leeglaten) en kijk eens naar je snelheid.
4. Herinstalleer je modemdriver eens, controleer dat de modemstring leeg is en dat de Transportbesturing op hardware staat.
5. Doe een her-installatie van je externe toegang en maak een nieuw inbelicoon aan. Aanwijzingen staan hier (staat win95, voor '98 loopt het hetzelfde).

Zo scherp als een voetbal!

• Dennis_k
  • Nu online
Instellingen veranderd zoals Retile209 zei. Werkt nog steeds niet :'(
Kan alleen de modemstring niet vinden.

Inbellen onder het KPN nummer pakt hij wel, snelheid 56K :9.
Maar nu nog onder mijn eigen provider.....

Zitten er trouwens kosten aanvast als je internet met het KPN nummer?

• Reptile209
  • Laatst online: 08:10

Reptile209

- gers -

Modemstring staat in het Configuratiescherm -> Modems -> Eigenschappen -> Geavanceerd, en dan is het de onderste invoerregel die daar staat.

KPN Direct is "gratis": je betaalt alleen lokale telefoonkosten, verder geen service of wat voor extra's dan ook.
Welke provider gebruik je nu zelf??

Zo scherp als een voetbal!

• Dennis_k
  • Nu online
Ik zit zelf nu bij inter.nl.net, dit omdat ons kantoor hiermee een contract heeft.
Modemstring is leeg..
Pagina: 1