Toon posts:

Prijzen op internet Incl. BTW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer een website waarop prijzen vermeld staan Excl. BTW, nu vertelde mij iemand dat prijzen via internet altijd Incl. BTW moeten worden vermeld.

Wie kan mij hier meer over vertellen?
Of op welke site kan ik de info over prijzen op websites vinden?

Een boete riskeren is natuurlijk zonde geld. De website halenenbetalen.nl is een bedrijfswebsite dus wordt er gewoonlijk gesproken over prijzen Excl. BTW.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40
Dat mag je gewoon zelf uit maken, mits je maar vermeldt dat de prijzen daadwerkelijk excl. (19%) BTW zijn. Denk er aan als je een shop-achtig idee in je website bouwt, je bij de 'afrekening' wel de BTW moet vermelden.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

uhm kijk eens bij Dunnet? ook altijd alles ex (weet niet zeker of de incl. btw er tegenwoordig al bij staat)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Het hangt van je doelgroep af wat je doet, heb je voornamelijk bedrijven als klant zet je de prijs excl. BTW omdat die toch terug gevorderd kan worden van de fiscus. Heb je voornamelijk paticulieren als klant zou ik de prijs incl. BTW vermelden.

Maar of het verplicht is om prijzen ook incl. BTW te vermelden, zou ik niet weten...lijkt me sterk. Al is het wel aan te raden om er duidelijk bij te zetten of je prijzen incl. of excl. BTW zijn om verwarring bij je klanten te voorkomen.

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
Als je er bij vermeldt dat het exclusief btw is maakt
het volgens mij niet uit..

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 08:08
In duitsland is het verplicht. In Nederland niet. Maar het is in je eigenvoordeel (en net zo netjes naar de klant toe) om het duidelijk te maken wat je doet. En inderdaad: wanneer je vooral zakelijke markt bedient, ex btw doen. Wanneer je consumentenmarkt bedient: inc btw

Verwijderd

Het is in NL verplicht om incl. BTW te vermelden als je doelgroep de 'mainstream' is. Niet zo lang geleden moesten in PC tijdschriften de prijzen met BTW vermeld gaan worden omdat de doelgroep te groot werd.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Wat ik zou doen is het groot exclusief doen en dan in de kleine letters iets als prijs inclusief BTW is x hoeveelheid euro's.

|{ brrr }] |

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Het is idd wettelijk verplicht om als je je richt op de consumentenmarkt je prijzen inc BTW te vermelden.

In de VS hoeft dat niet en gebeurt dat ook niet. Als je in New York iets koopt komt er nog een keer 10% tax bovenop. In de staat Montana betaal je daarentegen helemaal geen tax. Amerikanen in Europa snappen dus in het geheel niet dat de prijs die je ziet ook de prijs is die je betaalt.
Pagina: 1