• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb een "nieuwe" 2e hands Sony TV (type kv-c25td) maar ZONDER (hij is niet gejat ofzo, maar de persoon van wie die was heeft'm dus laten vallen en daarna zo'n multi-zapper gekocht en verder de scart nooit gebruikt) afstandsbediening. En aangezien ik echt alleen de SCART gebruik van deze tv heb ik een knopje nodig om deze activeren en die zit niet op de tv, maar alleen op de remote control dus.

Maar alle andere sony-tv afstandsb. werken wel op dat ene scart-selection knopje na :(

Ik kan dus met omniremote geen code's overnemen van een andere afstabdsbediening.. dus nu zoek ik de ir code op internet of van iemand die toevallig deze tv heeft :)

Iemand?? (Ik heb nog niks op inet kunnen vinden)

Verwijderd

Wat ga je aansluiten ?

Zelf als ik een video aansluit icm een goede scartkabel dan nog gaat een "oud" tvtje van 37 cm met 1 scart aansluiting automatisch naar de scart.
Dus als je je dvd-speler of video start dan moet het op je scherm verschijnen.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 09:20:
Wat ga je aansluiten ?

Zelf als ik een video aansluit icm een goede scartkabel dan nog gaat een "oud" tvtje van 37 cm met 1 scart aansluiting automatisch naar de scart.
Dus als je je dvd-speler of video start dan moet het op je scherm verschijnen.
Dat heb ik dus al getest.
Maar als je op de "power" knop drukt gaat de tv standaart stand-by. Pas als je op een kanaal drukt gaat'ie aan (dus dan gaat'ie iig niet naar scart).

En ik heb me computer erop aangesloten.
Heb al gestest door op de computer me tv-out aan en uit te zetten in de hoop dat de tv dus op scart springt, en ook de scart kabel er in en eruit gehaalt (doet'ie niet uit zichzelf, onze nieuwe sony tv trouwens wel, en vroeger zat er een PSX op deze tv en toen sprong die ookal niet auto over).

dus.. denk dat't echt zoeken wordt naar de scart-select knop.

Verwijderd

Zit ie echt niet aan de voorkant van je toestel zo'n knopje ??

Kan me haast niet voorstellen dat je een toestel hebt waarbij er geen knopjes op zitten om op het toestel zelf het volume of het kanaal om te zetten.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:28:
Zit ie echt niet aan de voorkant van je toestel zo'n knopje ??

Kan me haast niet voorstellen dat je een toestel hebt waarbij er geen knopjes op zitten om op het toestel zelf het volume of het kanaal om te zetten.
Jah er zit een kanaal-programmeer knop op, een pal/ntsc switch knop EN een channel + volume knop.. Maar brightness/contrast/scart selection/equalizer etc.. zit allemaal op de afstandsbediening :(

Verwijderd

Staat uw vraag hier niet bij kunt u contact opnemen met ons Consumenten Informatiecentrum op telefoonnummer 020-658 1888
Heb geen tabel kunnen vinden op de sony site. :(

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
het type van de remote control die stuk is, is RM-673 (heeft iemand die thuis liggen?)

Verwijderd

Als ik bij mij op me televisie op de TV zelf op kanaal '-' druk terwijl hij op 1 staat, srpingt hij vanzelf naar AV(1,2 of 3). Is dat misschien bij jou ook niet zo? De TV waar ik het over heb is overigens wel een Aristona, maar goed je weet het niet, natuurlijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:13:
Als ik bij mij op me televisie op de TV zelf op kanaal '-' druk terwijl hij op 1 staat, srpingt hij vanzelf naar AV(1,2 of 3). Is dat misschien bij jou ook niet zo? De TV waar ik het over heb is overigens wel een Aristona, maar goed je weet het niet, natuurlijk...
Philips / Aristona heeft een hele andere bedienings functie. Daar kan dat wel.

Op een sony ga je dan terug naar 0 en dan naar 99. :P

Meeste sony's hebben een toets op het toestel helaas niet bij het toestel van de topicstarter. (als ik em goed begrepen heb ;) )

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
nou, iig, de mensen die me proberen te helpen met tips, bedankt :P maar ga er maar vanuit dat ik zo'n beetje alles heb getest dat je maar kan testen zonder afstandsbediening, dus ook kanaal - :P en elke andere knop op de tv, zelfs combinatie's van knoppen etc..

Het gaat hier dus puur om de ir code van het scart knoppie.. en ik heb wel al een generic-sony ding gevonden, maar die werkt helaas niet.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik had ook zelfde probleem als jij. Tot ik een andere uni-afstandsbediening had gekocht. nu werkt de scartknoppie wel. alleen op een andere plaats. Ik had alle codes gewoon geprobeerd en alle knoppen.

ik weet niet of het universele codes zijn, maar voor een sony-tv staat bij mij

000 001 012 013 014 027 045 046 073 097 181 198 202 204 214 232

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Jah ik heb wel zon univ. afstab. liggen, maar die kent maar 2 codes voor een sony tv en die zijn niet juist.. en om nu weer een berg geld neer te tellen voor zo'n univ. aftsb...

Heb je niet toevallig een Palm? kan je er omniremote op zetten en die even de knoppen laten over-"leren" en die prc-file naar me mailen :P

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Okay, heb 't gevonden.. alleen kan ik nu die [<-] krijgen .. geen speciale S versie .. in de handleiding staat er ook niks over :( Dus zit ik met paarse strepen op het scherm :( ligt dat aan me scart? (heb de tv-out faq al doorgelezen, daar staat er niks over geschreven over wel kleur en beeld maar met paarse strepen er doorheen)
Pagina: 1