Adaptec scsi/raid 3200S drivers

Pagina: 1
Acties:

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 16:22
Ik heb een adaptec 3200S kaart in een bak hier hangen alleen nou willen de drivers niet installeren onder windows 2000 omdat dat door middel van een installation cd moet gebeuren,
ja en je raad het al. Die ben ik kwijt.
Weet iemand of het mogelijk is om de drivers alsnog te installeren? of is er iemand die weet hoe ik alsnog aan deze cd kan komen?

Alvast bedankt

• Gizmo4ever
ja, daar staan de drivers, dat weet ik. maar om die te installeren moet je via een installation cd opstarten (die boot als het goed is in linux) en dan kan je pas de drivers installeren.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 15:07

Stefano

Ondertitel Not Found

Waarom denk je dat het met een CD moet? Ik heb een 3210, drivers kan ik onder Windows simpelweg veranderen vanuit apparaatbeheer.

W2K drivers updaten dmv een Linux opstart CD, lijkt me niet echt logisch.

• Gizmo4ever
Stefano schreef op 18 November 2002 @ 15:35:
Waarom denk je dat het met een CD moet? Ik heb een 3210, drivers kan ik onder Windows simpelweg veranderen vanuit apparaatbeheer.

W2K drivers updaten dmv een Linux opstart CD, lijkt me niet echt logisch.
Het moet toch echt, vanonder windows zijn de scsi drivers wel goed te installeren maar de raid drivers niet. die moeten (volgens de site van adaptec) door middel van de bootable cd van adaptec op een diskette gezet worden en dan van daaruit ook geinstalleerd worden.

ik vind het zelf ook wat omslachtig maar goed.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik volg je echt niet. Mijn kaart (en de vorige 2100s) gebruikt precies dezelfde drivers als de jouwe, installeren van deze drivers gaat dus op dezelfde manier.

Wat is het verschil tussen scsi drivers en raid drivers eigenlijk?

Leg eerst eens uit wat je gaat doen:
- Installeren van OS op een nog te maken raidarray van de 3200?
- Toevoegen van de 3200 aan een bestaand OS?

PS Als ik het nogmaals lees denk ik dat je de kaart onder Windows geïnstalleerd hebt en nu een raidarray aan wil maken. Dat kan met Storage manager (staat op site Adaptec) of opnieuw booten en vervolgens tijdens het scannen van scsi apparaten op ctrl-a drukken.

• Gizmo4ever
Het is een adaptec 3200S kaart met een promise bios erachteraan, die bios blijft ook maar zeggen dat er geen array is geinstalleerd, terwijl ik dit wel heb gedaan dmv ctrl-A van de adaptec bios

Ik krijg em alleen in windows niet tevoorschijn, er staat een ? bij de raid en de scsi is goed geinstalleerd

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Als je een raidarray hebt aangemaakt vind je die terug in apparaatbeheer onder disdrives. Vervolgens kan je met schijfbeheer partities aanmaken.

Waar staat dat vraagteken precies? Kan je een screenshot maken?

• Gizmo4ever
Als je een raidarray hebt aangemaakt vind je die terug in apparaatbeheer onder disdrives. Vervolgens kan je met schijfbeheer partities aanmaken.
Heel erg bedankt, nooit aan gedacht dat als de raid niet goed was geinstalleerd de scsi hd's wel in schijfbeheer te vinden zouden zijn :)
probleem opgelost
tnx allemaal.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

_/-\o_
Pagina: 1