Toon posts:

Duron vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK wil upgraden en volgens mij is de duron the one to go. Nu moet ik een nieuw mobo hiervoor kopen. De ABIT KT7 lijkt me wel cool, vinden jukkie dat ook ? En ik zit met het geheugen, ik heb nu 100MHz reepjes, kan ik die gebruiken in combinatie met de Duron ?
Welke Duron is volgens jullie de beste om te kopen met het oog op overclocken ?

Greetz

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
De 700 mhz versie geeft naar mijn weten de meeste 'bang-4-da-buck', dus veel mhz weinig geld (259 gulden CTW). Bij hardware algemeen is er nog een topic waar iemand een Duron 600 heeft gezien voor maar 160 piek, dus dat is HELEMAAL netjes! :)
Met Abit moederborden zit (bijna) nooit fout denk ik.
Overclocken? Hardstikke makkelijk: gewoon wat streepjes zetten over de L1 brugjes, goeie koeler erop, mhz verhogen, eventueel voltage iets verhogen en met wat mazzel krijg je hem wel op de 800 mhz.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb de Duron 650 op 1000 lopen :)
voor maar 200 piek de performance van een PIII 1Ghz!!!! :) :)

Verwijderd

Ik heb een week 35 duron 600 op 1064 Mhz! die 160 gulden is ie dus wel waard! (Bovendien heb ik nog niet gezien dat iemand een duron 700 hoger geklokt heeft)

Er zijn 3 mobo opties:

asus k7v
Abit KT7 (heb ik met raid)
msi kt7 pro 2

die laatste is een stuk goedkoper en ocŽt goed (zie t.net nieuws van gisteren)

Je hebt overigens wel een vette koeler nodig. Ik gebruik een chrome orb. (heb ik wel een gedeelte af moeten vijlen, omdat de condensators van de kt7 in de weg zaten) Hiermee is ie 45 graden na 24 uur grazen!

Verwijderd

ik bedoel natuurlijk de msi k7t pro2

Verwijderd

en natuurlijk asus a7v, want k7v is voor slotA, niet?

[edit]Of was dat de a7k?

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt alvast. En 't geheugen van 100 MHz kan dat ?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja dat kan!!!
ik heb zelfs pc-66 geheugen erin van siemens :( (dus overgeclockt naar 100Mhz) het is gelukkig kwaliteitsgeheugen.

Iedereen hier neemt alleen aan dat alle 600's de 900 makkelijk halen.
je moet ook geluk hebben, of in de winkel vragen of je de duron's mag bekijken, ik heb 8 verschillende duron600 gehad/getest op hun maximun, ik schrijf ff de resultaten op uit mijn hoofd (dus kan best dat ik er 1 of meer vergeet)

allemaal duron600's: (eerst de week ervoor daarna de kleur van de core en daarna maximum waarop ik hem kreeg)

24 Supergroen 950
25 grijs 900
29 grijs 950
35 donkergrijs 1000
35 supergroen 850
35 supergroen 900
37 donkergrijs 1066 <<<<de mijnes!! :)

dus je moet geluk hebben zoals je ziet,
ik heb ook nog ff 2 athlon's getest:
athlon700 week 26 max 850 (groene core)
athlon1000 week 38 max 1200 (blauwe core)

allemaal getest met een asus A7V dat is ook een relax bordje, maar je moet maar kijken of je abit of asus wilt (persoonlijk kies ik zelf voor de asus, maar dat ligt aan mij dus)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 17:23 schreef CommDante het volgende:
en natuurlijk asus a7v, want k7v is voor slotA, niet?

[edit]Of was dat de a7k?[/quote]asus A7V
Abit KT7 met of zonder RAID
MSI K7T proII

dat is het
er was d8 ik nog eentje waarmee je met de multiplier kan overclocken, maar die is in NL niet te krijgen.

wat je ook kan doen (als je lef hebt heheh)
is gewoon een goedkoop MSI K7T boardje, en dan de multiplier veranderen met de bruggetjes op de processor.(doorsnijden of verbinden dus)
hiervoor moet je kijken op www.tomshardware.com
voor alle settings.
het staat ook in de computer totaal heb ik gehoord, maar ik weet alleen niet welke.

nou ja iig veel suc6

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

oh ja ff snel zeggen wat ik heb:
Asus A7V
AMD Duron600@1066
GlobalWin FKP32

ik draai het op 1.85V
en max cpu load na een paar uurtjes internetten, spellen spelen, benchmarken enz. is het 53 graden.

als ik allen surf of weet ik veel wat (idle dus) dan is het 49 graden

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb een week 35 duron 600 op 1064 Mhz! die 160 gulden is ie dus wel waard! (Bovendien heb ik nog niet gezien dat iemand een duron 700 hoger geklokt heeft)[/quote]hmz de mijne loopt ook op 1066.. duron 700 week 41 met standaard koeler >:)

Verwijderd

Dat zei ik: niemand met een 700 hoger

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb ook nog nooit iemand met een duron700 gezien die hoger kwam dan een duron600
van wat ik heb gezien:
max van een 600 is 1066
max van een 700 is ook 1066
dus waarom 100 piek meer betalen?
Tenzij.......de 600 niet ver komt en de 700 wel, maar ja dat moet je testen

Verwijderd

Precies, dat bedoel ik!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

Ik weet 100% zeker dat ik echt wel hoger kom dan 1066... zeker met een betere koeler... op 1082 is ie vrij stabiel maar crasht na een uurtje omdat ie te heet wordt

Verwijderd

dat is toch ook 2MHz hoger?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik kan met mijn duron ook hoger dan 1066, weet ik ook vrijwel zeker,
maar ik heb geen zin om ook nog met fsb te gaan overklocken, want neemt veel tijd in beslag + grote kans dat het niet lukt bij mij, want....66Mhz geheugen overgeklokt naar 100,

jaja bij mij is ook alles overgeklockt.
gelukkig heb ik wel kwaliteitsgeheugen van siemens

Verwijderd

Even een waarschijnlijk ontzettend stomme, offtopic vraag,

Wat voor chipset heeft een duron precies nodig? Is toch Slot-A of niet? Ik heb 128m 100mhz geheugen, moet dat lukken? Iemand een tip voor een MB die een beetje over te klokken is evt? De HCC komen eraan, en het lijkt me wel eens tijd worden mijn roestige celeron 366 (voor geen meter over te klokken, helaas!) te vervangen.
Moet (samen met proc. en videokaart) wel een beetje in het budget van 1 mil passen... :)

Verwijderd

Nee, duron's en T-bird gebruiken SOCKET-A
de moederborden die multiplier veranderen ondersteunen zijn
Abit KT7
ASUS AV7
MSI Pro 2,

Verwijderd

Niemand hoger?

Check Duron 600@1150@2,41V@51 graden.

Start leuk op !

Verwijderd

Nog wel ja . :)
Duron 700@1050 hier , standaard koeler . 1100 doet ie niet , misschien met een andere koeler wel . Ik heb nog niks met FSB gedaan .

Verwijderd

mijn duron 600 wil niet verder dan 1050 :( met een spirekoeler waarvan de verzendkosten hoger waren dan de prijs vd koeler :D
Pagina: 1