een collega van mij vroeg mij zojuist om een patch op te zoeken omdat hij zijn Max5 projectjes niet kan importeren in versie 4.. nu ben ik een ultimate Noob wat dat proggie betreft, maar kan nergens echt patches vinden.. probeerde de search van GoT op enige termen, maar daar kwam ik ook verder weinig tegen... Is er iemand die hier wat van weet.. ik probeer www.discreet.com nog even.. hopend dat iemand hier kan helpen..
die zijn er geloof ik niet.. kon hij z'n max5 projectjes dan niet beter opslaan als max4 projectjes ?
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Gewoon vragen aan support of het zoiezo kan idd
moet je wel je licentie-info bij de hand hebben
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Kan niet 
of anders hiermee;
http://www.scriptspot.com...bff/BackFromFive0_3_1.zip
maar dan wordt veel omgezet, raak je nogal wat kwijt, maar ach...
of anders hiermee;
okee, ik heb het scriptje gedowned en doorgemaild naar mijn collega, maar hij kan er nog niet helemaal uitkomen hoe het werkt.. hij heeft het scriptje uitgepakt in de Scripts directory en vanuit MAX daarna proberen te runnen... moet hij dit script vanuit MAX 4 of vanuit MAX 5 draaien?!LiToKi schreef op 18 November 2002 @ 10:06:
Kan niet
of anders hiermee;
heb 't zelf nooit gebruikt, maar vanuit max5 neem ik aan, het scriptje zet scenes van max5 om in max4...
Verwijderd
Volgens mij kun je sowieso geen hogere versie in een lagere versie openen. Je kunt wel je hogere versie exporteren naar een 3ds-bestand. Dat kun je dan weer importeren in je lagere versie. Voor zover ik weet tast het je model niet aan.
dat scriptje zou er dus voor moeten zorgen dat er bepaalde dingen bewaard blijven, zoals splines e.d. ipv dat alles gecollapsed wordt naar een mesh, wat gebeurd als je 'm exporteerd, zelfs sommige modifier-stacks blijven staan...
zou handiger zijn
zou handiger zijn
dit soort toespelingen moet je nou maar eens mee kappen.BaRF schreef op 18 november 2002 @ 09:09:
Gewoon vragen aan support of het zoiezo kan iddmoet je wel je licentie-info bij de hand hebben
Het is maar 3dsmax, een pakket dat in de industrie veelvuldig wordt toegepast. En ik ben student, en gebruik dus ook 3dsmax. En legaal ja. En zo'n licentie is dus voor mij niet zo duur. Voor bedrijven die er mee moeten werken is het overigens ook niet echt duur; ik ken duurdere pakketten waarmee je minder kan. Als jij gewoon netjes een mailtje naar Discreet stuurt, of jij nou een ventje van 13 bent met een illegale rip, of een professionele eindgebruiker die zit te modellen voor een film; het zal ze helemaal aan hun worst roesten; ze bieden ondersteuning en kunnen echt niet ruiken of jij legaal bezig bent of niet.
IMO zijn dit soort posts dus ook not done; je schopt namelijk de topicstarter onderuit in de vorm van 'jij, 3dsmax? Jij kan nog geneens een biertje op een terras betalen, laat staan een profi 3d pakket!'. En dat kan behoorlijk irritatie geven, vooral als je toch even die professionele gebruiker treft die voor veel geld 3dsmax heeft aangeschaft en dan een vervelend mannetje als jou treft.
|HunterPro| schreef op 18 November 2002 @ 12:51:
[...]
dit soort toespelingen moet je nou maar eens mee kappen.
Het is maar 3dsmax, een pakket dat in de industrie veelvuldig wordt toegepast. En ik ben student, en gebruik dus ook 3dsmax. En legaal ja. En zo'n licentie is dus voor mij niet zo duur. Voor bedrijven die er mee moeten werken is het overigens ook niet echt duur; ik ken duurdere pakketten waarmee je minder kan. Als jij gewoon netjes een mailtje naar Discreet stuurt, of jij nou een ventje van 13 bent met een illegale rip, of een professionele eindgebruiker die zit te modellen voor een film; het zal ze helemaal aan hun worst roesten; ze bieden ondersteuning en kunnen echt niet ruiken of jij legaal bezig bent of niet.
IMO zijn dit soort posts dus ook not done; je schopt namelijk de topicstarter onderuit in de vorm van 'jij, 3dsmax? Jij kan nog geneens een biertje op een terras betalen, laat staan een profi 3d pakket!'. En dat kan behoorlijk irritatie geven, vooral als je toch even die professionele gebruiker treft die voor veel geld 3dsmax heeft aangeschaft en dan een vervelend mannetje als jou treft.
offtopic:
Ik laat me niet zo storen hoor.. door mensen die zeuren over licenties..
we hebben het pakket hier compleet legaal.. maar idd, ik begrijp het wel dat sommigen zich hierdoor aangevallen voelen.. je gaat me namelijk niet vertellen dat iedereen braaf licenties heeft voor alles.. maar goed.. daar mogen we het niet over hebben en daar gaan we dus ook maar niets over starten 
Ik laat me niet zo storen hoor.. door mensen die zeuren over licenties..
over dat mailen naar discreet.. is dat gewoon bijvoorbeeld support@discreet.com ofzow? ik heb wel gekeken, maar vindt de site niet erg denderend in elkaar gezet..
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2002 12:58 . Reden: mail adres? ]
Jep, en anders kun je geloof ik ook Autodesk Nederland bellen, geloof dat Discreet een onderdeel van Autodesk is. Zij kunnen je vast wel verder helpenVerwijderd schreef op 18 november 2002 @ 12:55:
[...]
offtopic:
Ik laat me niet zo storen hoor.. door mensen die zeuren over licenties..we hebben het pakket hier compleet legaal.. maar idd, ik begrijp het wel dat sommigen zich hierdoor aangevallen voelen.. je gaat me namelijk niet vertellen dat iedereen braaf licenties heeft voor alles.. maar goed.. daar mogen we het niet over hebben en daar gaan we dus ook maar niets over starten
over dat mailen naar discreet.. is dat gewoon bijvoorbeeld support@discreet.com ofzow? ik heb wel gekeken, maar vindt de site niet erg denderend in elkaar gezet..
voor het geval dat er meerdere mensen waren met eenzelfde probleem heb ik te horen gekregen van Autodesk Nederland ( zij waren errug snel met hun antwoord via mail! dezelfde avond nog
) dat er maar één goede optie was, en dat was saven ( exporteren) naar een versie 4 bestand. je verliest dan wel enige bestandsinfo, maar dat is niet anders.. nouja.. iig een duidelijk antwoord.. bij deze dus.. mensen in deze thread, thanxz!
Pagina: 1