Toon posts:

Performancedrop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een ti4200 xp - turbo aangeschaft. Heb maar een 280 wat voeding. Mijn frames per seconds zijn nie echt stabiel. Compu is ook al twee keer uitgevallen :/ Nu is mijn vraag: Heeft mijn voeding invloed op het presteren van mijn aantal fps? Ook in de 3D Mark Se heb ik enorme fluctuaties in FPS.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 10:31

TwoR

Gekleurde stippen

volgens mij wel en als je PC ook al twee keer is uitgevallen zou ik toch maar eens over een andere voeding na gaan denken.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja, dat zou best eens de voeding kunnen zijn. Wat voor hardware heb je nog meer dan? Daar hangt ook nog wel wat vanaf :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hardware? Zie specs onder mijn bericht.

• Scighera
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

OMG, Heb je dat spul wat in je sig staat aan een 280W hangen? |:(

Dat trekt je voeding inderdaad niet, ik kan je 350W of meer aanbevelen.
Ik mag aannemen dat je nog wat fans,DVD-ROM en een CDRW aan die voeding hebt hangen? :P

www.triathlete.nl

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 08:49:
Mijn hardware? Zie specs onder mijn bericht.
offtopic:
Ik heb de signs en al die rommel uitstaan, vandaar dat ik het vroeg

Maar ja, aan de reacties zie ik al wel dat je idd wel eens een fatsoenlijk 400 watt voeding moet gaan halen :)

Kost vrij weinig tegenwoordig, maar ik zou gewoon een Enermax halen, dat zijn hele goede voedingen en die heb je in heel veel smaken. Check de pricewatch op www.tweakers.net maar eens. Daar staan er een heleboel in :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Prima, als ik jullie goed begrijp is het dus verstandig om minstens een 350 wat nieuwe voeding te kopen. Dat wordt dus mijn nieuwe aanwinst, wanneer mijn volgende loon binnenkomt. Maar dan nog blijft mijn vraag: heeft een te 'zwakke' voeding invloed op mijn FPS? Vraag me af of ik een kaart heb met brak geheugen of dat dit aan me voeding kan liggen.

• Scighera
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 08:54:
Prima, als ik jullie goed begrijp is het dus verstandig om minstens een 350 wat nieuwe voeding te kopen. Dat wordt dus mijn nieuwe aanwinst, wanneer mijn volgende loon binnenkomt. Maar dan nog blijft mijn vraag: heeft een te 'zwakke' voeding invloed op mijn FPS? Vraag me af of ik een kaart heb met brak geheugen of dat dit aan me voeding kan liggen.
Ik zou er geen eed op durven doen, maar het lijkt me wel goed kunnen aangezien je kaart waarschijnlijk te weinig spanning krijgt en daardoor minder kan presteren, dit geld ook voor CPU en memory.

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ben redelijk nieuw op tweakers, maar dit geeft al snel een bevredigend resultaat. Wederom thanks, wordt dus nieuwe voeding. :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
onzin, een 280watt voeding moet dit spulletje MAKKELIJK kunnen trekken. het lijkt mij eerder dat je gewoon een gigantisch slechte voeding (hakkitakki merk) hebt of eentje die brak begint te worden. als je dit spul aan een 200watt kwaliteits voeding hangt zou het ook prima moeten werken. :)

probeer is een voeding van een kennis te lenen ofzo om te kijken of het daadwerkelijk daaraan ligt.

en dat je FPS zo fluctueerd door ongelijke spanningstoevoer o.i.d. lijk mij ook onzin, een videokaart werkt als tie genoeg spanning heeft, of het werkt niet..

probeer eerst is de nieuwste detonator drivers, via drivers etc voordat je nieuwe hardware gaat aanschaffen. :)
Pagina: 1