Toon posts:

GeForce 2 koeler: Blue Orb of Crystal Orb ?

Pagina: 1
Acties:

• Spearhead
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-11 11:20
De fabriekskoeler op mijn Asus V7700 (GeForce 2 based) kaartje staat op het punt overlijden. Ik ben dus op zoek naar een andere gegaan; gekeken bij Thermaltake, omdat mijn CPU koeler daar ook vandaan komt. Nu blijkt dat ze 2 typen hebben die passen: de Crystal Orb en de Blue Orb.
Nu valt het me op dat de ene 53 mm (Blue) breed is (afstand tussen de montagepunten), en de andere 54 mm (Crystal). Dat zou dus betekenen dat de ene mogelijk beter past dan de andere. Weet iemand hier de diepere wijsheid achter :?

• NexuZ
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 14:43
Scheelt dus zo goed als niets en ze passen allebei. :)

• Rockster
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:19
Bij mij paste de blue orb niet helemaal (te smal op een chaintech gef. 2 mx400), maar dat heb ik met de originele klemmetjes wat provisorisch opgelost. Het ding maakt net zoveel lawaai als een sotfzuiger, daar moet je wel rekening mee houden :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
ik heb op mijn gf 3 een blue orb zitten maar je moet wel ff rekening houden dat die schroefjes waar et fannetje mee vast zit niet te ver uitsteekt wat bij mij dus et geval was waardoor er een afstand kwam tussen men chip en de koeler.
Ikke dus niks in de gaten hebben kaartje heel heet worden naja zal wel allemaal. tot k em besloot schoon te maken en erachter kwam dus nu issie lekker koel.
Trouwens over de herrie die is te verwaarlozen bij de herrie die men volcano 7+ maakt :)

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:51
ik heb de v7700 pure 32MB gehad, waarop ik een bleu orb had

past perfect, installeren is echt een eitje, alleen die blorb maak best wel veel lawaai :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Stinger666
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-11 12:13
Ik heb sinds kort ook een blorb op mn GF2 GTS gemikt. Ik gebruik de pootjes niet. Ik heb er een dot Arctic Alumina onder gedaan twee druppels secondelijm aan de zijkant van de chip en dan 1 minuut aandouwen. Koelt een stuk beter maar maakt wel veel lawaai :S

Oja en voor de mensen die een vastgeplakte standaard koeler hebben. Doe je kaart in een boterhammenzakje en dan in de vriezer.

Als tie dan is bevroren er weer uit en een schroevendraaier ertussen en het koellichaam en fan komen er makkelijk af. Daarna wel ff alle condens goed weghalen ;)

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

* FireWurX heeft ook een V7700 (Deluxe) met een BlueOrb erop en wat Ramsinkjes.
ik heb er gewoon wat Arctic Silver onder gedaan en op de core gezet.
Ramsinkjes zijn met 2 druppels secondenlijm en cheap pasta bevestigd.

OC'ed van 200/333 naar 238/378
scheelt toch weer 300 punten in 3Dmark 2001

[Voor 0% gewijzigd door McKaamos op 18-11-2002 16:30. Reden: typo]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Spearhead
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er inmiddels een Crystal Orb opzitten; inderdaad wat lawaaiig, maar beslist stiller dan het gereutel van een fan met een kapot lager :)

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Hmm ik heb nog een Golden ORb over, hoe kan ik die op mijn gf2 plaatsen? Secondelijk lijkt mij niet echt sterk genoeg.

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• Spearhead
Toch maar een passende koeler kopen, denk ik. Je bent beter af met een middelmatige koeler die goed past dan met een ├╝berkoeler die half los zit ;)

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Heffen de effecten elkaar niet op? :+ :)

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:48
Chrystal orb !!!!!! Die is van koper gemaakt ( je zou het niet zeggen maar ze hebben em gespoten ) Die is ongeveer 13% beter dan de blue orb dus das dan wel weer 5 c minder ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SiQDiZ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-01-2011

SiQDiZ

R.I.P

ReseT schreef op 18 November 2002 @ 20:00:
Hmm ik heb nog een Golden ORb over, hoe kan ik die op mijn gf2 plaatsen? Secondelijk lijkt mij niet echt sterk genoeg.
heeft geen nut, zoals je misschien al gemerkt hebt is het overclocken de core van een NV1X kaart vrij nutteloos, aangezien bij al deze kaarten de performance bottleneck bij het geheugen zit. Zorg gewoon voor een een fijn cheap blokje op je core, en zet bitch-ass heatsinks op je geheugen..... dat werkt wat beter >:)

• Spearhead
Hoe warm wordt jullie GeForce 2 GTS/Pro trouwens ? Dat Asus tooltje had het eerst over 57 graden Celsius, en nadat ik de oude pasta eraf had gepoetst en vervangen door de bijgeleverde was het iets van 53. Nu heb ik alleen nooit gekeken hoe warm het ding daarvoor werd, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal :?

• insomnia-84
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07-2018

insomnia-84

WOU JE SOMS NAAR BUITEN

maaruh die orbs kosten die je nou een pci slot of niet want ik wil ook zo een ding op mijn GF2 rammen. Of is het zo dat op elk mobo de agp slot een andere afstand heeft van het pci slot eronder???

To Live in the Past, is to Die in the Present.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

daar heeft je PCI slot eronder wel last van jah.
de cooler kan geloof ik net nog maar dan heb je dus geen luchtaanvoer meer voor je orb.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• insomnia-84
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07-2018

insomnia-84

WOU JE SOMS NAAR BUITEN

FireWurX schreef op 20 november 2002 @ 17:16:
daar heeft je PCI slot eronder wel last van jah.
de cooler kan geloof ik net nog maar dan heb je dus geen luchtaanvoer meer voor je orb.
sja dan moet ik maar een andere oplossing zoeken want ik heb echt al mijn pci slots nodig zijn er nog andere oplossingen die beter zijn dan standaard koeling die bijgeleverd word en je geen pci slot kost??

To Live in the Past, is to Die in the Present.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

denk niet dat er dan iets is nee.
of je moet drastich gaan terugklokken en dan pasief koelen.
maar dat is weer slecht voor de performance.

mag ik trouwens vragen wat je in de vredesnaam allemaal in je PC hebt gestopt?
alle slots vol hebben is toch best wel extreem.
ik heb er namelijk maar 1 gebruikt, en dat is voor mijn NIC (geluid lekker onboard)

• Timrek
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 20:34

Timrek

Kermit, maar dan andersom.

Ik heb een Hercules GF2MX met een blue orb, hij werkt prima maar blokkeerd idd je naastgelegen pci slot. De montage was een beetje lastig en hij paste maar net, de Orb zit vast tegen het AGP slot aan. Hij is overigens wel redelijk stil (komt niet boven de rest uit).
Met die andere Orb heb ik geen ervaring. 53 of 54 mm maakt lijkt mij niet zoveel uit gezien er een flexibele bevestiging bijzit en ook zo'n plakstrip.

! ! --F.U.B.A.R -- ! ! ( Fucked Up Beyond All Recognition )

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee