hallo,sinds een dag of twee hebben we daytek 2200e in huis om ons internet te delen,tot nu is alles naar het behoren behalve het bereiken van nieuwsgroepen.dat wil helaas nog niet lukken.dus zou ik u willen vragen wat er fout is gegaan zijn , zo krijgen we melding van :server niet gevonden ,poort 119 verder xnews kunnen we ook niet gebruiken
Verwijderd
hmmm wil dit ook weten aangezien ik binnenkort deze router ga aanschaffen
dus luigixxx als je een oplossing heb graag me een msg sturen
ik blijf dit topic volgen
dus luigixxx als je een oplossing heb graag me een msg sturen
ik blijf dit topic volgen
1. je kunt je bericht ook editten 
2. je geeft niet ech heel veel info over de instellingen van je news client.
3. denk dat dit beter bij Network Troubleshooting hoort
als je @home gebruikt moet je zonder router ertussen even opzoeken in een dos venster wat het ip is van news (in dos venster intikken 'nslookup news') en dat noteren en invullen als naam van de server als je de router gebruikt....
2. je geeft niet ech heel veel info over de instellingen van je news client.
3. denk dat dit beter bij Network Troubleshooting hoort
als je @home gebruikt moet je zonder router ertussen even opzoeken in een dos venster wat het ip is van news (in dos venster intikken 'nslookup news') en dat noteren en invullen als naam van de server als je de router gebruikt....
Eeuwige n00b
Als je geen firewall instellingen hebt gemaakt dan is er niks speciaal met een newsserver wat zou verhinderen dat je er mee kan werken.
M.a.w. als die betreffende PC bijvoorbeeld wel webpagina's kan zien, dan moet je er ook mee aan de gang kunnen met newsgroups. Check wellicht even je firewall, poort 119 moet van binnenuit naar buiten bereikbaar zijn.
M.a.w. als die betreffende PC bijvoorbeeld wel webpagina's kan zien, dan moet je er ook mee aan de gang kunnen met newsgroups. Check wellicht even je firewall, poort 119 moet van binnenuit naar buiten bereikbaar zijn.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Kom eerst maar eens met een zooi info over de brug, hie kan niemand wat mee.
Pagina: 1