strenger beleid voeren op sommige punten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 16:38
Ik weet dat hier al een aantal topics over geweest zijn maar die gaan voornamelijk over de newbies bij GOT. (daar vind ik juist dat jullie wel goed in handelen)

Ik zit nu vanaf Saturday 18 November 2000 14:07 bij GOT (precies 2 jaar dus)
en ik merk steeds meer dat de vragen zo hard achteruit gaan dat ik het niet eens meer leuk vindt om op al die vragen te beantwoorden, dit is anders geweest de afgelopen 2 jaar. Dat ik niet de enige ben die hier zich een beetje aan begint te irriteren blijkt uit het aantal mods dat is gestopt om deze reden.

Ik heb is na zitten denken over eventuele oplossing voor dit probleem maar het enige wat ik kan bedenken is een strenger beleid voeren tegenover mensen die searchvragen stellen. Ik wil als voorbeeld even NT pakken (dit omdat ik hier het meeste vertoef) ik denk dat zo'n 75% a 80% gewoon simpel weg search vragen zijn of vragen die zo makkelijk zijn dat je ze zelfs via google kunt vinden. En dit is volgens mij niet alleen in NT maar ongeveer in elk forum zo. Is het misschien een idee om die topics resoluut te sluiten en als de topic starter meer dan 3 van zulk soort topics opent binnen 1 maand dat hij een OW krijgt. en 2 OW's een ban voor zoveel dagen.

Ik hoop dat jullie dit serieus opvatten want ik vind het de laatste gewoon niet leuk meer op GOT ,als je ook in mijn persoonlijke topic overzicht kijkt zie je dat ik steeds minder reacties ben gaan geven en steeds meer bij SM aan het posten ben (jammer genoeg.)

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 18-11-2002 01:08 . Reden: woordje toevoegen ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

Jaymz

Keep on moving !

Hoewel ik niet met quota's wil gaan werken 'beoordeel' ik mensen redelijk vaak op de mate van moeite die (zoals het overkomt) gedaan wordt :)

Stap één in deze is imho géén OW, omdat die nogwel eens averechts wil werken. Ik spendeer er liever één of twee uitleggende mailtjes aan omdat ik denk dat iemand die nieuw @ GoT is er best moeite mee kan hebben door te krijgen hoe het hier zou moeten gaan :)

Is zo'n iemand nou niet echt meewerkend mag er inderdaad met wat zwaarder geschut geschoten worden (een weekje om de FAQ te lezen bijvoorbeeld :P )

'Snel' met OW's en bans gaan smijten ben ik iig niet voor. Eérst iemand zien te bereiken, werkt dat niet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
'Snel' met OW's en bans gaan smijten ben ik iig niet voor. Eérst iemand zien te bereiken, werkt dat niet..........
ben ik helemaal met je eens maar het grote probleem is dat ze niet te bereiken zijn ,via een emailtje zal die persoon echt niet veranderen in zijn gedrag denk ik, Bij newbies zal dit natuurlijk wel helpen

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Jaymz schreef op 18 November 2002 @ 01:19:
Hoewel ik niet met quota's wil gaan werken 'beoordeel' ik mensen redelijk vaak op de mate van moeite die (zoals het overkomt) gedaan wordt :)

Stap één in deze is imho géén OW, omdat die nogwel eens averechts wil werken. Ik spendeer er liever één of twee uitleggende mailtjes aan omdat ik denk dat iemand die nieuw @ GoT is er best moeite mee kan hebben door te krijgen hoe het hier zou moeten gaan :)

Is zo'n iemand nou niet echt meewerkend mag er inderdaad met wat zwaarder geschut geschoten worden (een weekje om de FAQ te lezen bijvoorbeeld :P )

Ja, dat vind ik ook :)

Mijn eerste topic ging ook op slot en dat vond ik helemaal niet leuk, jammer genoeg weet ik niet meer wat 't topic id is :/

Anyways, bij mij hadden ze een hoop bereikt door het uitleggende bericht, waaróm 'ie op slot ging, daarna heb ik me hopelijk voorbeeldig gedragen O-)

Wel ben ik voor het op een andere manier brengen van de FAQ tijdens het registeren, ik heb geen kloontjes dus ik zou niet weten hoe dat tegenwoordig gaat, maar waarschijnlijk met een vinkje dat je de FAQ gelezen hebt. Ik zou willen pleiten voor een delay daartussen. Eerst 10 minuten wachten (=lezen) daarna kan je er pas definitief op.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ach, in dat geval ben ik niet vies van een weekbannetje "voor de duidelijkheid". Daarnaast is het sturen van een dergelijke mail toch wel een kunst. Als je iemand te hard aanpakt krijg je het "ach zeik niet" effect (doet er dus niks mee), stel je je te aardig op 'lopen ze over je heen'

Je moet gewoon duidelijk maken waarom we er op letten. Leg dat maar es aan iemand uit die heel GoT niet kent :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Jaymz schreef op 18 November 2002 @ 01:25:
Ach, in dat geval ben ik niet vies van een weekbannetje "voor de duidelijkheid". Daarnaast is het sturen van een dergelijke mail toch wel een kunst. Als je iemand te hard aanpakt krijg je het "ach zeik niet" effect (doet er dus niks mee), stel je je te aardig op 'lopen ze over je heen'

Je moet gewoon duidelijk maken waarom we er op letten. Leg dat maar es aan iemand uit die heel GoT niet kent :o
Wie is je baas? :+
'k Zal even vragen om een nieuwe titel, "GoT-Psycholoog" ipv FAQ-Man B)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
Je moet gewoon duidelijk maken waarom we er op letten. Leg dat maar es aan iemand uit die heel GoT niet kent
ik denk dat dit al duidelijk moet zijn op het moment van registreren en dan komt promwarmachine zijn punt duidelijk naar voren
Wel ben ik voor het op een andere manier brengen van de FAQ tijdens het registeren, ik heb geen kloontjes dus ik zou niet weten hoe dat tegenwoordig gaat, maar waarschijnlijk met een vinkje dat je de FAQ gelezen hebt. Ik zou willen pleiten voor een delay daartussen. Eerst 10 minuten wachten (=lezen) daarna kan je er pas definitief op.
Ik ben helemaal met je eens dat er een uitleg mailtje als eerste deur uit moet met de nodige uitleg (dit is een standaard mailtje waar je gewoon wat aandacht aan moet besteden) maar als dat dan nog steeds niet werkt toch hardere maatregelen.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PromWarMachine schreef op 18 november 2002 @ 01:24:
Mijn eerste topic ging ook op slot en dat vond ik helemaal niet leuk, jammer genoeg weet ik niet meer wat 't topic id is :/
offtopic:
Hij's nog steeds open Een aantal newbie MS Acces vragen :z

Hoe teruggevonden? Simpel: use the Search op jouw naam en sorteer oplopend ipv aflopend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Is het niet een id om iets te maken waarmee je vóórdat je een topic opent er eerst automatisch wordt gezocht. Dus ik wil een topic openen over waarom Microsoft Word vastloopt.

Ik neem dan als titel: "MS Word loopt vast" , dan kan je nog alleen de titel typen. Vervolgens gaat de search aan de slag met de woorden in de titel en laat je de meest op lijkende topics zien, als je er dan nog niets tussen ziet of de search vindt niets dat je dan pas op "DOORGAAN" kan klikken en uit gaat leggen wat je probleem is. Dat je topic dan pas geopend is.

Het is maar een idee.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

Arno

PF5A

BalusC schreef op 18 november 2002 @ 08:25:
offtopic:
Hij's nog steeds open Een aantal newbie MS Acces vragen :z

Hoe teruggevonden? Simpel: use the Search op jouw naam en sorteer oplopend ipv aflopend ;)
offtopic:
/me is blij dat ZIJN eerste post een antwoord was in plaats van een vraag *D

Traag in "Ik word gek! please help!" om precies te zijn :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
BMW_M3 schreef op 18 november 2002 @ 12:04:
Is het niet een id om iets te maken waarmee je vóórdat je een topic opent er eerst automatisch wordt gezocht. Dus ik wil een topic openen over waarom Microsoft Word vastloopt.

Ik neem dan als titel: "MS Word loopt vast" , dan kan je nog alleen de titel typen. Vervolgens gaat de search aan de slag met de woorden in de titel en laat je de meest op lijkende topics zien, als je er dan nog niets tussen ziet of de search vindt niets dat je dan pas op "DOORGAAN" kan klikken en uit gaat leggen wat je probleem is. Dat je topic dan pas geopend is.

Het is maar een idee.
wel een aardig idee maar dan maak je de mensen helemaal lui en dat is denk ik niet de bedoeling.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

BMW_M3 schreef op 18 November 2002 @ 12:04:
[rml][ idee] autosearch + anders wat[/rml] :).

Nog strenger beleid lijkt mij niet echt wenselijk. Het is inmiddels al redelijk streng, en zoals Jaymz al zegt wordt er eerder geprobeerd om users die fout bezig zijn bij te sturen dan meteen te straffen. Dit lijkt mij ook wel een goede methode, maar het kost alleen enorm veel tijd om een heleboel persoonlijke mailtjes te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
met dat bijsturen ben ik het helemaal mee eens maar soms helpt dat ook niet, en dan?!
het kost alleen enorm veel tijd om een heleboel persoonlijke mailtjes te sturen.
je kan met het bijsturen een standaard mail maken en een paar regeltjes persoonlijk dat lijkt de mail heel erg persoonlijk en ben je niet zoveel tijd kwijt. ik zal binnenkort ff zo'n mail proberen op te stellen en zal ik hem hier posten.

edit:
mijn onderbuurman heeft gelijk dus ik trek mijn aanbod maar in :P

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 18-11-2002 14:31 . Reden: onderbuurman beantwoord ]

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dreamer schreef op 18 November 2002 @ 14:12:
met dat bijsturen ben ik het helemaal mee eens maar soms helpt dat ook niet, en dan?!

[...]

je kan met het bijsturen een standaard mail maken en een paar regeltjes persoonlijk dat lijkt de mail heel erg persoonlijk en ben je niet zoveel tijd kwijt. ik zal binnenkort ff zo'n mail proberen op te stellen en zal ik hem hier posten.
Hmmm volgens mij kun je je die moeite beter even besparen.... er zijn al vrij veel templates, en ik denk dat het dus al wel ongeveer op die manier gaat :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

D'r zijn inderdaad een aantal templates. Maar toch moet ik zeggen dat ik het liefst helemaal van scratch een mail stuur, maargoed als je dat wat vaker doet krijg je er wel handigheid in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Wat van mij aangepakt mag worden zijn die mensen die het heel erg nodig vinden om overal hun mening te spuien terwijl je daar in mijn ogen als je er al iets mee bereikt dit iritatie is.
Of het nu moralistisch (op policy terugvallen) is of even melden dat men het al kent of niet goedkeurt.
Geld niet voor de opbouwende kritiek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 22:35

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Wat mij betreft mag de crew wel eens aangepakt worden. Ik zie heel vaak goede ideeën voorbij komen, maar er wordt (bijna) nooit iets van uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
Maiar schreef op 18 November 2002 @ 16:00:
Wat van mij aangepakt mag worden zijn die mensen die het heel erg nodig vinden om overal hun mening te spuien terwijl je daar in mijn ogen als je er al iets mee bereikt dit iritatie is.
Of het nu moralistisch (op policy terugvallen) is of even melden dat men het al kent of niet goedkeurt.
Geld niet voor de opbouwende kritiek natuurlijk.
die nutteloze reacties hebben misschien ook te maken met de toegangsrechten voor de huiskamer.
Wat mij betreft mag de crew wel eens aangepakt worden. Ik zie heel vaak goede ideeën voorbij komen, maar er wordt (bijna) nooit iets van uitgevoerd...
Ik denk dat er veel ideeen ook simpel weg niet haalbaar zijn door een paar kleine aanpassingen. sinds de nieuwe layout van GOT zijn er weer een helehoop wensen van de gotters in gegaan dus ze doen er wel degelijk iets mee alleen niet direct.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neman schreef op 18 November 2002 @ 16:22:

Goede ideeen worden altijd uitgevoerd :)
Maar wat goed is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd GOT lijkt meer op postjes halen en de HK maar in en klooie, bij sommige newbies.
Geef een waarschuwing bij het reggen dat GOT een serieus en wat gevordert forum is, misschien weert dat wat newbs die alleen maar komen klooien. Voorkomen is beter als genezen zeg ik maar.

Tweakers Discord

Pagina: 1