Tv- out uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
Ik wilde vanavond een filmpje kijken en heb toen iets te snel doorgeklikt in de instellingen van mijn Geforce GTS. Nu kan ik niets meer zien op mijn gewone scherm (is logisch, want dat gaat altijd uit), maar ook (bijna) niets meer op m'n TV (wat minder logisch is, want daar wilde ik dus m'n filmpje op kijken). Het beeld is helemaal vervormd en door de storing kan ik m'n muis niet meer zien. Het is dus onmogelijk om op de normale manier het beeld weer terug te toveren op m'n normale scherm. Ik denk dat ik de verkeerde pal heb geselecteerd, omdat ik net nieuwe drivers had geïnstalleerd (23.11b??).

Ik heb al in de FAQ gekeken, maar kon daar geloof ik niet echt iets relevants vinden. Dus als iemand mij wilt helpen, graag! Ik gebruik WindowsXP en vorm het signaal via een video om naar een TV-signaal (=> oude TV zonder andere aansluitingen).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

als je windows nou eens opstart in safemode
de driver van je geforce deinstalleerd
reboot
drivers installeren. klaar ben je

• winnubst
Daar had ik zelf nog niet aan gedacht, beetje omslachtige methode, maar ik ga het misschien wel proberen. Is dit echt de makkelijkste manier?

Verwijderd

winnubst schreef op 18 November 2002 @ 00:47:
beetje omslachtige methode, maar ik ga het misschien wel proberen. Is dit echt de makkelijkste manier?
Ja, ik zou ook geen andere manier weten. Er is naar mijn weten geen toets-combinatie voor. suc6

Verwijderd

Ik denk het wel, en het is vrij simpel hoor! Gewoon in safe mode opstarten (f5 of f8 ofzo inrossen als ie opstart), drivers opnieuw installeren, weer rebooten en klaar is kees, dan staat alles als het goed is weer op default settings en op je normale monitor. Volgende keer niet blind meer op OK drukken he!

• winnubst
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 00:53:
Volgende keer niet blind meer op OK drukken he!
Nee, maar als ik eerst moet kijken of het er goed uit ziet, ben ik langer als 15 seconden onderweg. Dus voordat ik ook maar iets kan zien is het alweer terug geschakeld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

winnubst schreef op 18 November 2002 @ 01:03:
[...]

Nee, maar als ik eerst moet kijken of het er goed uit ziet, ben ik langer als 15 seconden onderweg. Dus voordat ik ook maar iets kan zien is het alweer terug geschakeld.
Langer DAN 15 seconden onderweg... misschien een dom gedachte maar is dat beeld op de TV niet toevallig zo slecht omdat de kabels veeeel te lang zijn (meestal wordt max 2m aangeraden :o )

Oslik blyat! Oslik!

• winnubst
dion_b schreef op 18 November 2002 @ 02:13:
[...]

Langer DAN 15 seconden onderweg... misschien een dom gedachte maar is dat beeld op de TV niet toevallig zo slecht omdat de kabels veeeel te lang zijn (meestal wordt max 2m aangeraden :o )
Prima als je taalfouten eruit gaat halen, maar probeer dan zelf ook niet de mist in te gaan. Een domme gedachte... beetje stom.

Maar dat is het niet, er zit ook een video tussen, en die versterkt het gignaal volgens mij wel goed. Maar ik kreeg geen nieuwe drivers geïnstalleerd, koste nog behoorlijk wat werk. Nu werkt het eindelijk wel weer prima. Volgende keer maar wat hulp van een huisgenoot inroepen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, heb ik ook wel eens ooit gehad. Maar gewoon even rebooten lostte het op, want dan schakelen de drivers weer gewoon naar de monitor over...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
winnubst schreef op 18 november 2002 @ 11:29:
[...]

Prima als je taalfouten eruit gaat halen, maar probeer dan zelf ook niet de mist in te gaan. Een domme gedachte... beetje stom.

Maar dat is het niet, er zit ook een video tussen, en die versterkt het gignaal volgens mij wel goed. Maar ik kreeg geen nieuwe drivers geïnstalleerd, koste nog behoorlijk wat werk. Nu werkt het eindelijk wel weer prima. Volgende keer maar wat hulp van een huisgenoot inroepen.
die versterkt het signaal
nieuwe drivers geïnstalleerd, kostte nog behoorlijk wat werk
:P

Maar simpelweg in veilige modus opzetten en het primaire beelscherm opnieuw instellen zal toch ook wel werken? Anders ff drivers opnieuw installen. Dat is ook maar 3 minuten werk, dus topicstarter; niet zo lui ;)
Pagina: 1