Toon posts:

Via Apollo pro plus chipset, max. cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenoot van me heeft een compu van de Makro van 3 jaar oud ofzo.
Ik kan alleen niet achterhalen wat voor merk het is en wat de max. cpu is.
Ik heb al Sisoft Sandra geprobeerd maar die geeft alleen de northbridge chipset aan. Ben er via het boekje achtergekomen dat het een Via Apollo Pro plus chipset heeft. Alleen het boekje is voor 4 verschillende mobo's gemaakt en ik weet dus nog steeds niet het merk. In het boekje staat ook alleen maar dat er een cpu van 450 en hoger in kan. Mijn huisgenoot heeft er een 700 in zitten.
Dus mijn vraag is wat is de max. cpu die er in kan. Omdat we vrijdag naar de HCC dagen gaan. >:)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

"Via Apollo Pro" is nugal ruim genomen. Zo heb je de Via Apollo Pro 266 (DDR op PIII) en de Via Apollo Pro 133A (dual PIII). En nog wat andere pro's. Als je kan ontdekken welk van deze chipsets je hebt kun je op de site wel terug vinden wat de max multiplier + fsb is. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mOrPhie schreef op 18 November 2002 @ 00:35:
"Via Apollo Pro" is nugal ruim genomen. Zo heb je de Via Apollo Pro 266 (DDR op PIII) en de Via Apollo Pro 133A (dual PIII). En nog wat andere pro's. Als je kan ontdekken welk van deze chipsets je hebt kun je op de site wel terug vinden wat de max multiplier + fsb is. :)
De ApolloPro+ is wel degelijk een specifieke chipset, de VT82C693 northbridge icm de VT82C596A southbridge.

Max FSB is 100, dus sowieso niet de P3-B en P3-EB CPUs.

Dan blijft er nog de vraag van voltage support en BIOS over. Om daar wat zinnigs over te zeggen moet je weten wat voor mobo je hebt. 2 mogelijkheden:

- mijn favoriete: RTFMobo - ruk de kast open en lees wat er op de mobo gedrukt staat

- als dat niet werkt: systeem booten en tijdens de POST op Pause drukken. De BIOS init string die je daar leest noteren en op WimsBIOS nagaan welke mobo het aangeeft.

Vervolgens googlen met die mobo om BIOS updates te vinden en de notes bij de nieuwste update lezen- wat daar aan max CPU staat is allicht de ware max (die dus sneller zal zijn dan in evt manuals (want die zijn ouder)) :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

tis trouwens een gare chipset... :)

ik heb een Aopen moederbord ermee gehad, de AX63...
de geheugensnelheid van het bord is echt bedroevend.

Beter koopt je huisgenoot een (goedkoop) tweedehands BX mobo-tje, dan
wordt het systeem zeker weten een stuk sneller en stabieler!

De combinatie VIA - Intel is niet echt een succesnummer ;)

Edit:
het is de VIA tegenhanger van de BX chipset, dus ik neem aan dat er dezelfde
processoren ondersteund worden. P3 t/m 1 GHz, Celeron 1,1 GHz...
Maar pin me daar niet op vast :z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zonder de juiste specs (mobo merk en type) is dit onbegonnen werk en is onze guess even goed als de jouwe, dus probeer eerst de specs te achterhalen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.