MSI kt4 onboard C-Media 8738MX sound <- is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik overweeg een MSI KT4 moederbord te kopen, omdat de meeste reacties positief zijn en de specs me wel aanstaan. Nou zag ik dat er ook een on-board 5.1 geluidskaart op zit, namelijk de C-Media 8738MX chip. Wie heeft dit bord, en kan mij wat vertellen over de kwaliteit van deze chips? Van de MSI site begreep ik trouwens dat er een digitale uitgang op zit, maar op het plaatje zie ik deze niet, en is die dan coaxiaal of optisch?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als je niet veel eisen stelt aan je geluid, dan is onboard geluid tegenwoordig in de meeste gevalllen gewoon heel erg goed. Kan geen miskoop worden.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Niet dat bord, maar wel dezelfde geluidschip. Klinkt perfect. Had een SB Live 1024... weggegeven omdat ik het onboard beter vond en vind klinken. Bij mij zit de SPDIF op een apart slotje waar ook de gameport op zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Dol_Fijn op 18-11-2002 05:28 . Reden: typo ]

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 11:09
Volgens mij zit op de Asus A7V333 dezelfde chip. Had er zelf ook een 1024 bij die nu in de PC van mijn vriendin zit 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze mensen hebben het bordje: Het grote MSI KT4 Ultra topic

Wat betreft geluid: sja, koop gewoon het plankje. Vind je het geluid brak, dan kun je nog altijd achteraf een geluidskaart kopen. Het is ondoenlijk om op meningen te baseren of het onboard geluid perfect voor jou is. Gebruik eens je éigen oren, ze zijn echt anders dan die van de anderen :)

De digitale uitgang (SPDIF).. Deze had je ook gewoon op de (online) handleiding kunnen terugvinden :z

Dit topic is gesloten.