Toon posts:

Firewall in router uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag heb ik bij een kennis door middel van een router twee PC's aan elkaar geknubbeld om zodoende op beide PC's onafhankelijk het Net op te kunnen via een ADSL-aansluiting.

Geen problemen mee, het hele zaakje werkt als een tierelier. Behalve het feit dat bestanden via ICQ/MSN niet meer kunnen binnenkomen...

Verzenden naar anderen is geen enkel probleem, enkel bij het binnenkomend verkeer komt er geen verbinding tot stand. Nu vertelde iemand mij dat er in zo'n router een firewall zit, die de binnenkomende bestanden zou kunnen blokkeren. Is het op een softwarematige manier gemakkelijk mogelijk de firewall UIT te schakelen? Ik heb sowieso al een hekel aan firewalls, maar deze is me iets te hardnekkig.

Let wel: ik ben geen PC-techneut, gewoon hobbyist, dus graag in begrijpelijke taal :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Brazza

Byte me!

wat voor OS gaat het om? WIndows? Linux? Er zijn genoeg topics te vinden in Netwerktroubleshooting

Verwijderd

kijk eens bij de fabrikant

of readme wat bij de router is geleverd

geef eens wat meer info

als het een draytek is

zie www.draytek.nl

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

hum...het automatische gevolg van NAT routing is dat bepaalde dingen niet werken ja...je kan of ports forwarden, openen etc...maar aangezien je geen enkele info geef over wat voor router e.d kan ik je daar niet bij helpen.

ps: het gaat dus helemaal niet om een firewall, echter de NAT routing is automatisch een firewall..zonder deze NAT routing heb je ook geen router...
En een hekel aan firewalls ?..wrom ?...is toch mooiste wat er is, dichtzetten wat niet nodig is, en zo je kwetsbaarheid beperken ..?

ma ma ma ma ma macron one

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

dat lukt je alleen met poortmappen.
zoek daar eens naar bij de search of omega search.

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

Daar staat msn ook duidelijk bij,
en voor msn is ook nog een groot topic.
suc6

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2025

Mary Wana

keyboard nut

Ik dnek dat hij zo een Hardware matige ding gekocht heeft.

Ga naar http://192.168.0.1 daa rheb je mooie menus en kanje echt alles configgen , al sje het neit snapt dan read je de manual maar :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Solly...

Eén PC draait XP, de andere draait 2000 (hoger was niet mogelijk op die ouwe P1). De router is een Netgear. Ben intussen van alles aan het zoeken maar wilde niet aan de experts van GoT voorbij gaan...

Verwijderd

poorten instellen en klaar is kees. Kan allemaal op de settings website van die router (meestal http://192.168.1.1 of 0.1

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ff doen, kennis woont nogal ver weg.

Thanks all!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij mij heet het een dmz (sitecom)
die stel je in al het verkeer wat niet over nat loopt of is gemapt komt bij die dmz terecht

Iperf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

fish schreef op 19 November 2002 @ 00:01:
Bij mij heet het een dmz (sitecom)
die stel je in al het verkeer wat niet over nat loopt of is gemapt komt bij die dmz terecht
maar dan werkt de firewall dus niet voor het ip wat je daar invult.
oftewel je hebt helemaal geen firewall meer op die pc.
en je kan maar 1 ip invullen bij dmz, dus dan houd je het probleem met de andere pc.

Daffodil31LE, wat ik wel weet is dat je misschien even moet spelen met de netwerk wizard. met mijn router (e-tech) kan ik wel bestanden sturen, zonder poortmappen. en online gamen zonder poortmappen. dat is echter wel afhankelijk wat ik kies in de netwerk wizard. het is dus ook afhankelijk van welk netwerk je selecteert bij xp. probeer eens verschillende netwerk types.
let op bij sommige wordt de xp firewall weer aangezet, kan je gewoon weer uitzetten. als ik de wizard draai. kies ik in het eerste scherm de onderste optie, in het tweede scherm de bovenste opties. daarna een reboot en dan kan ik bestanden versturen. kies ik een andere optie in de wizard dan kan ik geen bestanden versturen.
Pagina: 1