Toon posts:

Probleem met Chaintech 7VJL Apogee en XP2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
zit met een probleempje...

Heb hier 2 splinternieuwe PC's. Nog geen dag oud, exacte kopieen van elkaar:
-Chaintech 7VJL Apogee
-AMD Athlon XP 2000+
-512 MB (266) Ram
-Asus V7100
-IBM Dextar 80G
-Aopen 40x12x48x ReWriter
verders niets...

Allebei het volgende probleem:
-De proc. wil niet op 133 MHz busspeed draaien. Dwz, als ik het mobo het zelf laat regelen, pakt ie em goed op 2000 +, maar dan slaat ie OF direct na of tijdens de boot uit OF willekeurig in WIn XP vast. Alle draaiende onderdelen en beeldscherm slaan uit, lampje van voeding en HD blijven echter gewoon aan! Hij wil dan ook niet meer normaal uit, ook reset helpt niet. Daarna kan ik meteen (na stekker in en uit het stopcotact halen) weer opstarten, dus het zal geen hitteprobleem zijn.
Als ik het moederbord echter dwing om op 100 MHz te draaien (in de BIOS verschijnt dan 1250 ipv 2000+) lijkt alles goed te gaan.

Is dit een bekend probleem? Zoja, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, bedankt alvast...

(Uiteraard heb ik al alle compo's getjekt, en getest in andere machines, doen het allemaal goed.)

NaFFy

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Brak geheugen? Voeding?
Dit probleem komt veel voor met K7S5A maar dit mobotje wil blijkbaar ook niet echt.

Welke voeding en welk merk geheugen gebruik je?

Verwijderd

koeling!!!!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Het zou best de koeling kunnen zijn, maar dat had hij dan toch al zelf gevonden.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
offtopic:
1) Irritante topic titel

2) Hulshoofd schreef op 17 November 2002 @ 23:57:
koeling!!!!

:/ onderbouwing :?

brak geheugen?
Bios update al gedaan?
temp al gechekt in bios?

omdat het twee dezelfde zijn gok ik op een niet goed werkende/ondersteunende bios

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kijk ff in je handleiding naar een jumpertje dat je misschien moet omzetten, ik kan me nog goed herinneren van vroeger dat mensen met zo'n soort probleem iets met een jumper moesten doen.

MechWarrior || Monsters Game

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Topictitel maar even wat aangepast :)

Verwijderd

ja idd, staat je jumper op het mobo wel goed? :s je kan nl de FSB in 3 trappen instellen via jmpers... van 100_133 133-166 166-XXX

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de vele reacties...
Koeling lijkt me goed, in BIOS komt de temp. niet boven 46 C.
Geheuegn is van Kingston, niet het duurste merk, maar toch geen slechte ervaring mee, en dan op beide systemen toevallig brak?
Zou het de voeding kunnen zijn? Die is welliswaar 300 Watt, maar toch...

Verwijderd

Ik had dit laatst met een ECS en daar was een bios update nodig om pc 166 te kunnen draaien, ik had uiteraard eerst het geheugen getest in een ander systeem op DDR333
Dan wist ik dat iig zeker.
Pagina: 1