[gentoo] Samba v2.2.6 e-mergen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb een Gentoo servertje en wil gebruik maken van Samba 2.2.6. Als ik
code:
1
emerge --pretend samba

doe, wil hij steeds samba 2.2.5 mergen. Als ik samba-2.2.6 doe, kan hij deze niet vinden terwijl 2.2.6 wel in de portage tree staat. Kan iemand mij vertellen hoe ik 2.2.6 kan emergen :?

Dank u :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24
Zie ook de Gentoo forums, daar wil nog al eens wat op staan.

Is het package niet gemasked in /usr/portage/profiles/package.mask? Vast wel. Dan moet je voor die regel even een # zetten. Btw meestal zijn packages niet voor niets gemasked, dus waarom moet je zo nodig 2.2.6 hebben en niet 2.2.5 ?

Verwijderd

yups kijk je package mask eens na ;)

Als je verder het nieuwste profile hebt, wat mogelijk is met gentoo (grp-x86-1.4) bekijk dan ook het bestand packages (hoewel ik wel zeker weet dat samba daar niet in zal staan)

Overigens kan je zo te zien je portage ook wel eens updaten, aangezien deze als foutmelding vrij duidelijk is dat het betreffende package misschien gemasked is.

• LollieStick
de portage is net geupdate...

Ik wil 2.2.6 omdat 2.2.5 bij mij een probleem heeft als ik bestanden wil openen met Windows. Het duurt dan een hele tijd voordat het bestand pas geopend wordt, en dat had ik met 2.2.6 (op suse dan) niet, wat ik met 2.2.5 ook op suse had.

edit:

Samba kan niet gevonden worden in package.mask. Heb gezocht op samba/smb/2.2.6 (laatste wel erg globaal). Ben aan het kijken op de gentoo forums

Verwijderd

code:
1
ACCEPT_KEYWORDS="~x86";emerge /usr/portage/net-fs/samba/samba-2.2.6-r2.ebuild

Bovenstaande moet toch echt werken ;)

Ik gok dat 2.2.6 nog niet naar de stable branch van Gentoo verplaatst is. Het eerste deel van bovenstaande commando zorgt ervoor dat het pakket ook gepakt wordt als dat het geval is.
edit:
/me weet zeker dat je ACCEPT_KEYWORDS moet gebruiken na inspectie van de ebuild :)

Verder geef ik het volledige path aan, zodat hij hem zeker pakt.

/me heeft hier ook gewoon 2.2.6 draaien onder Gentoo :)

Verwijderd

/me heeft hier ook gewoon 2.2.6 draaien toen ie ACCEPT_KEYWORDS="~x86" in /etc/make.conf zette :)

• LollieStick
Dat werkt wel, maar waarom is 2.2.6 nog masked :? 2.2.6 is al lang stable :D

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

LinuxUser schreef op 18 november 2002 @ 15:39:
Dat werkt wel, maar waarom is 2.2.6 nog masked :? 2.2.6 is al lang stable :D
Omdat het eerst getest moet worden, ook al is het allang door het samba team stabiel verklaard.

Er kunnen namelijk conflicten zijn met andere gentoo paketten of de ebuild kan niet goed zijn...

Ik zie trouwens in de ebuild van samba 2.2.6 ook een use variabele van uvscan (virusscanner) weet iemand waar die voor diend :?

(anders zoek ik zelf ff als ik zin heb.. :P)

Eeuwige n00b

• LollieStick
maybe toch om opgeslagen bestanden meteen te scannen ofzo :?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

LinuxUser schreef op 18 November 2002 @ 16:37:
maybe toch om opgeslagen bestanden meteen te scannen ofzo :?
Lijkt me een beetje te veel van het goede toch :?

Eeuwige n00b

Verwijderd

Leon schreef op 18 november 2002 @ 16:46:
[...]

Lijkt me een beetje te veel van het goede toch :?
Nee hoor, RAV (www.ravantivirus.com) doet t ook :) Voor bijna alles hebben ze een virusscan :)

Ik heb RAV AntiVirus icm. Postfix draaien: elke nacht ff een update van de virii files laten draaien via cron, zodat je up-to-date blijft. Elk mailtje (incoming & outgoing) wordt gescanned, je kunt ook laten checken op spam ed :)

En natuurlijk wel ff elke 30 dagen een reinstall van de virusscan (= /opt/rav/uninstall.sh && /opt/rav/install.sh) en je kunt er weer voor 30 dagen tegen aan :P
Pagina: 1