XP gebruikeraccount met wachtwoord niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Het volgende probleem waar ik nog geen oplossing via search voor heb gevonden:

We hebben thuis onder WinXP prof een aantal users. Mijn gebruikeraccount is beveiligd met een wachtwoord. Ingelogd onder een andere naam kun je in Document and Setting niet bij mijn gebruiker en mappen komen.

Nou is WinXP gecrasht. Windows opnieuw eroverheen gezet. Geprobeerd dezelfde gebruiker aan te maken met hetzelfde wachtwoord, maar dat wordt een nieuwe map. Ik kan met geen mogelijkheid bij m'n bestanden uit mijn oude gebruiker komen. Ook niet ingelogd als Administrator. Waar ik de gebruiker ook probeer te openen, er komt een melding met Toegang geweigerd. Ik krijg geen mogelijkheid om het wachtwoord in te voeren. Hoe kan ik nou toch bij mijn bestanden in mijn oude gebruiker komen?????

De schijf is een NTSF schijf. Onder dos lukt ook niet (heel Document en Settings is beveiligd...)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm. Ik denk dat het een onmogelijke opdracht gaat worden. Dat is het linke van een NTFS Filesystem. Dat het met DOS niet werkt komt gewoon doordat DOS niet echt compatible is met NTFS.

edit: of gewoon proberen om het "eigenrecht" van over te nemen.. Moet lukken als je inlogt als admin.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:37

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als admin inloggen en dan bij security van die directory's 'take ownership' doen.
Dan kun je er weer bij.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
take ownership doen, evt simple filesharing uitzetten. Was te vinden in de search ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Dit topic is gesloten.