File / Game Server

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Ej, nu de HCC eraan komt wil ik es een File / Game server inelkaar zetten voor mijn aankomende LANS. En voor thuis
Dus een goedkoop maar goed mobotje met zo veel mogelijk onboard opties dus als een opboard gpu / 100mbit nicje / onbourd geluid hoeft niet echt, gebruik je toch eigenlijk niet. Het moet niet te duur worden ik heb een budget van rond de 500 euro

Processor
Als eerste wil ik gaan kijken voor een CPU, prijsen zijn nu best wel aan het dalen zie ik. In de T.Net Pricewatch heb ik eff gekeken en daar zie je de AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) al voor € 69,- omdat ie nogal budget moet blijven kies ik gewoon alles als eerst het goedkoopste uit, misschien dat het @ HCC iets goedkoper is, zodat ik weer wat geld over hou voor mee cpu snelheid of mem.

Cooler
Tjah coolertje zie ik @ HCC wel

Memory
Zat te eerst te denken aan 512MB DDR 266/2100 stuk goedkoper dan de 333/2700 versie. Maar zelf vindt ik 512MB te weinig, dus zat ik eerder aan 1024MB te denken, Mjah geheugen is nog wel erug prijzig. dus dan gaan we voor de 512MB
goedkoopste in de pricewatch is wat ik kon vinden: 512MB PC2100 DDR SDRAM (Elixir) € 137,-

Harddisk
Tjah het word een file/game server dus een snelle hdd plus veel opslag is wel nodig zelf heb ik hier nog een 120gb ibm @ 7200 in dit systeem zitten en heb nog een w&d caviar 40gb @ 7200 die dood is die moet ik eff RMA opsturen. dus heb ik al 160GB maar nog te weinig. Tewijl ik ook nog games moet hosten straks dus zowie zo 40gb voor games & OS ( gaat windows 2000 draaien ) er kunnen straks ook nog meer HDD's in dus :) Maar voor een goed hdd ga ik toch voor een W&D in de price watch een 40gber: Western Digital 40GB (WD400BB, 7200rpm, 2MB) € 92,-

Moederbord
Tjah hier zit ik dus mee te kloten, ik wil een goedkope maar een goed mobotje met alles erop en eraan. Zoals wat ik al bovenin dit topic zei met onboard nic/geluid/gpu
Ik heb wel wat reviews gelezen maar, dan zit je gauw te twijvelen want de èèn zegt ja deze is beter/stabieler dan die, maar de andere zegt dat weer dat die en dat beter is :| Dus hier moet ik nog goed naar op zoek gaan. goedkoop en stabiel.

Tjah, in dit moet in mun budget blijven van rond de 500 euro

CPU: 69 Euro
MEM: 137 Euro
HDD: 92 Euro
COOLER: rond de 25 Euro
MOBO: ??? eff nog kijken

Nu zit ik toch al tegen de 323 Euro hou nog 177 Euro Over voor een mobo en nog wat andere dingetjes als extra coolers wat ik wil halen en nog wat prulletjes.

Misschien dat jullie tweakers me kunen helpen? :)

bvd.

( En nu lekkur slapen :z morgenvroeg er weer op half zes uit :|)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik had in de Tweakers Best But Guide een mobo gezien, daar zat een 100 mbit lan op, een een GPU...van dat geluid weet ik niet helemaal zeker... ik zal zo wel ff kijken..

edit:
De MSI K7N420 Pro, gebaseerd op de nVidia nForce chipset, is tot nu altijd onze keuze geweest voor de office configuratie. Voor nog geen 125 euro biedt dit moederbord geïntegreerde graphics van GeForce2 MX niveau, zeskanaals Dolby Digital geluid en onboard 100Mbit ethernet. Geen wonder dat HP recentelijk heeft besloten om de nForce chipset te gebruiken in hun eerste zakelijke Athlon systeem.

Reviews: http://www.tweakers.net/s...02&Sortering=Tijd&x=0&y=0

Pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/22179

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Dit topic is gesloten.