Zonnet ADSL lite problems

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik heb sindskort ADSL via Zonnet (eindelijk, zelfs lite is beter dan ISDN), maar hij wil niet naar hotmail toe, en er zijn meer sites die sindsdien gewoon te langzaam laden :( Weet iemand hoe dat komt, is dat een instelling of is er een fout bij zonnet?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 23:11
staat de verbinding tussen modem en de PC wel goed? Dus FD/HD zgemaar.
Ik had dit probleem ook eerst met mijn modem, want die gaan vaak op HalfDuplex en als je PC dan op FD communiceert komt er superweinig data over...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien heb je nieuwe software geïnstalleerd die het een-en-ander vertraagd?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Probeer eens andere DNS-servers.

Het GROTE -post hier je snelle DNS servers- topic

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
ja. zet kazaa eens uit bijvoorbeeld. andere dns-server kan ook nog weleens helpen al zijn die van zon niet slecht volgens mij. doe ook eens een constante ping met pingplotter of iets in die richting. dan zie je waar het aan ligt. ik denk gewoon kazaa of een firewall die lekker bezig is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:08
Zet IE eens naar default. Dus alle veiligheids instellingen, cookies, alle shit op default.

• MBV
Ik had nooit problems bij wanadoo (via 56k), en nu gaf hij bij sommige sites problemen. Download.com, hotmail.com, en nog een paar. En uiteraard had ik niks op de achtergrond uitstaan voor diagnose, maar hij lijkt het nu weer te doen. Het probleem ladg denk ik dus bij Zonnet.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
DarkHelmet schreef op 17 November 2002 @ 23:04:
staat de verbinding tussen modem en de PC wel goed? Dus FD/HD zgemaar.
Ik had dit probleem ook eerst met mijn modem, want die gaan vaak op HalfDuplex en als je PC dan op FD communiceert komt er superweinig data over...
Dat maakt dus echt nix uit. Ik weet even niet de exacte snelheden van een adsl lite abbo, maar het is iets van 64 up en 256 down geloof ik. Als jij tussen je PC en modem een 10mbit HD verbinding hebt liggen is dat altijd nog vele malen sneller dan de download van je adsl.

Ik zou eens kijken of je download en upload snelheden een beetje goed zijn door de verbinding dicht te trekken en het te meten met DU meter. Reset inderdaad even je IE settings. kijk ook even de instellingen na van je verbinding, en kijk of het niet anders ingesteld staat dan zou moeten. Probeer ook als laatste nog even de laatste drivers van je modem te installeren die je kunt vinden.

suc6

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
QBiT schreef op 19 November 2002 @ 15:42:
Dat maakt dus echt nix uit. Ik weet even niet de exacte snelheden van een adsl lite abbo, maar het is iets van 64 up en 256 down geloof ik. Als jij tussen je PC en modem een 10mbit HD verbinding hebt liggen is dat altijd nog vele malen sneller dan de download van je adsl.
Dat moet je anders zien:

Als je PC denkt dat ie moet gaan FD'en, dan gaat het niet, want je modem kan alleen HD. Als de NIC dus (geforceerd) op FD staat, dan kan dat problemen geven.
FD is Full Duplex, HD is Half Duplex

• MBV
Ik ben eruit, het lag aan de dns van zonnet. nu die van wanadoo als standaard ingesteld, en nu kan ik weer sneller internetten dan met isdn :Y) Ik heb nu nog 1 gekkigheid: ik kan tracert.exe niet gebruiken, hij geeft altijd een timeout :? Hoe komt dat? en die snelheid zit wel goed: met downloaden van kazaa haal ik altijd 20-25 KByte/s. Nu nog zorgen dat ik kan slapen als mijn laptop staat te ratelen en te zoemen, heb ik die films iets sneller :+
Pagina: 1