Werkt een RGB scart kabel op een wat oudere tv met scart???

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Mijn broer wil graag iets weten,...

misschien een rare vraag maar toch wil ik graag het antwoord.

Ik heb voor mijn Gamecube zo'n RGB scart kabel gekocht (die van Nintendo zelf)

Nu is mijn vraag, of deze kabel op ELKE televisie werkt met een SCART-aansluiting.

Ik kan mijn (standaard bijgeleverde AV-snoer niet vinden) dus wil ik weten of het mogelijk is om met mijn RGB kabel de cube aan te sluiten op een wat oudere tv met een SCART aansluiting.

Ik kan mijn (standaard bijgeleverde AV-snoer niet vinden) dus wil ik weten of het mogelijk is om met mijn RGB kabel de cube aan te sluiten op een wat oudere tv met een SCART aansluiting.
Misschien dat RGB namelijk niet werkt met alle SCART-tv's!? De cube wordt morgen aangesloten op een wat oudere tv, met scart. dus ik hoop dat iemand me ff verder kan helpen.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
RGB werkt niet op alle TV's met een SCART-aansluiting, nee. Sommige TV's hebben helemaal geen RGB ondersteuning, en andere (de meeste) TV's hebben slechts 1 SCART-aansluiting die RGB ondersteunt, terwijl de andere SCART-aansluitingen RGB-loos zijn. Dat soort info kun je meestal wel in 't boekje vinden.
Als 't goed is pakt de TV gewoon het composite signaal als ie geen RGB kan ontvangen via de SCART-kabel. In dat geval merk je 't zelf wel als er geen RGB gebruikt wordt, aangezien de beeldkwaliteit dan niet verandert.
Maar hoe dan ook zou ik gewoon zo'n RGB kabel kopen, want of je TV 't nou kan gebruiken of niet, 't kan later altijd nog van pas komen.