Verwijderd

Topicstarter
hier gaat het om:

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/hq/hq_c55_7.jpg

Vs.

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/sl45i_1.jpg

vergelijkings-tabel tussen beide phones:

http://www.my-siemens.com...compare_C55_SL45I,FF.html

Beide telefoons bieden ondersteuning voor JAVA, echter zijn veel spellen en utilities alleen geschikt voor de SL45i (zie daarvoor www.midlet.org)

Ik heb het natuurlijk niet over de verschillen als de MP3 functie van de SL45i, maar meer over de snelheid van de telefoon, de interface en de functionaliteit over zijn algemeen.

Wie heeft ervaring met zowel de C55 als de S45i, en wie kan mij vertellen aan welke telefoon ik het meeste heb! (afgezien van de MP3 speler)

edit:

en kan je met behulp van een datakabel JAVA games\aplicaties op een van de 2 telefoons zetten?

Verwijderd

Ik heb alleen ervaring met de SL45i, en daar kan je met de bijgeleverde datakabel java games en applicaties op de telefoon zetten. Het enige jammere is dat de verbinding via de com poort zo enorm langzaam is dat als je een MP3tje er op wilt zetten dat dit minstens 20 minuten duurt. Dit is echter geen probleem met java applicaties, want deze zijn meestal zo klein dat je deze binnen 5 seconden op je telefoon hebt. Je kan natuurlijk een USB MMC-reader kopen, daarmee heb je je kaart zo vol. Verder heb ik al bijna een jaar plezier van mijn SL45i, lekker compact, en redelijk stabiel, maar ik denk dat ik heel snel een p800 wil kopen (verder niet erg belangrijk, maar toch)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

ik heb net mn SL42 verkocht. Had eerst een SL45 en die is toen omgeruild voor de SL42 na een storing. Software liep mij te veel vast nu weer een 6310i. Mis alleen wel de MP3 speler.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Ik heb een SL45i, ben er erg te vreden mee. Zoals gezegd is dat MP3tjes uploaden zo tergend traag (en (vooralsnog) alleen mogelijk vanuit Windows) dat ik dat maar heb opgegeven. Java doe ik niet zo heel veel mee, heb er wat spelletjes opgezet, maar veel werken niet eens omdat de processor van de telefoon het niet bijhoud, toch werken er ook veel wel hoor.

Voor wat het bellen betreft (en dat is toch het meest belangrijke): Het ding heeft echt PERFECT bereik, in ieder geval wel met mijn KPN abbo, ik heb nog nooit zonder bereik gestaan, heel duidelijk geluid, ook de andere kant van de verbinding verstaat jou prima. De headset is fantastisch, het is een headset met 2 oordopjes, stereo dus, dat is heel mooi als je met iemand belt, want je hoort die persoon in je beide oren en raakt minder afgeleid door ruis om je heen.

Ook een nadeel moet ik helaas vertellen: de toetsjes doen wat moeilijk de laatste tijd. Ik moet zowat een olifant op m'n linker bovenste 'option key' laten stappen voordat ie doorheeft dat ik em indruk. Maar volgens mij komt dat door stof uit m'n broekzak en zou een schoonmaakbeurt een hoop goeds doen.

Kortom: erg tevreden over het beestje, geen miskoop geweest (heb um toendertijd gekocht voor 700 gld).

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

De sl45 is vet oud, bijna 2 jaar. Ik zou de c55 kopen en evt een mp3spelertje erbij, die dingen kosten tegenwoordig bijna niks meer.

De c55 is zwaar doorontwikkeld, ik heb ze allebei gehad/in handen gehad maar de SL45 is gewoon wat buggyer.