AGP voltage verhogen schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 12:06
Ik heb een Gf4 -ti 4200 van leadtek ,nu wil deze verder oc'en dan 320/525 als ik hem nu hoger zet dan geeft ie artifacts of loopt die vast.

Als ik nu het voltage van de AGP bus verhoog is dit erg voor de kaart(temps) ,kan ik dan verder oc'en?

en ja ik heb search gebruikt kon niet echt iets vinden over verhogen van voltage

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik vermoed dat je temps dan wel erg hoog gaan worden.. (net zoals bij CPU's) Ik denk i.i.g. dat 't niet goed is voor de levensduur van je kaartje.. (ik weet ook niet hoelang je 'm wilt gebruiken.. :D)

edit:

typo

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Het hangt ervan hoeveel je erbij gooit, in principe kunnen ze het wel hebben denk ik, maar je moet natuurlijk niet overdreven ver het voltage gaan verhogen.

Of het uitmaakt voor het OC-en; Het lijkt mij van niet, dan zal je een voltage mod moeten toepassen op de kaart zodat het mem meer spanning krijgt geleverd.

www.triathlete.nl

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Naar mijn idee helpt het agp voltage nix voor de stabillitiet van overklokken v/d kaart, omdat de video kaart het voltage weer gelijk trekt volgens mij.
Het enige wat je ermee opschiet is dat je agp op een hogere bussnelheid waarschijnlijk stabiel is.
Ook zal het niet echt schadelijk zijn aangezien je max 12% voltage kan vehogen ( van 1,5 naar 1,7). Als het echt schadelijk was zou het ook niet een standaard optie zijn, oke het blijft een risico, maar het is minimaal :)

Verwijderd

Carel schreef op 18 november 2002 @ 12:02:
Naar mijn idee helpt het agp voltage nix voor de stabillitiet van overklokken v/d kaart, omdat de video kaart het voltage weer gelijk trekt volgens mij.
Het enige wat je ermee opschiet is dat je agp op een hogere bussnelheid waarschijnlijk stabiel is.
Ook zal het niet echt schadelijk zijn aangezien je max 12% voltage kan vehogen ( van 1,5 naar 1,7). Als het echt schadelijk was zou het ook niet een standaard optie zijn, oke het blijft een risico, maar het is minimaal :)
Idd! Je gaat alleen hoger komen met een vmod (twee) op je kaart. AGP voltage helpt naar mijn weten alleen voor een hogere AGP snelheid. Modden dus ;)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 12:06
Ok ga binnenkort misschien een v-mod proberen thanks voor de replys

gooi dit topic maar dicht nu

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:38
Schumacher WK2002 schreef op 19 November 2002 @ 19:49:
Ok ga binnenkort misschien een v-mod proberen thanks voor de replys

gooi dit topic maar dicht nu
dichtgooien is niet nodig, deze kan (:X ;)) misschien nog nuttig zijn voor mensen die ooit gaan zoeken naar zo'n zelfde vraag
Pagina: 1