Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] Led dat reageert op typen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag uit een ouwe comp 3 ledjes gesloopt die eerst de schijfactiviteit aan gaven enzow. Maar nu heb ik die dingen dus gewoon los. Nou leek het mij wel cool om die ledjes aan te sluiten op mun toetsenbord dat ie gaat knipperen als ik typ. Is zoiets denken jullie mogelijk? Zo ja: wat moet ik doen dan.

Trouwens dit toetsenbord heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/839.gif

Tis een draadloze logitech...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51
er zal vast wel software voor zijn

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik die dingen aansluiten dan...

Verwijderd

ziek dat je die gaat mode

Verwijderd

offtopic

da monkey jij was toch ook die ra2 dude op ambience

ik was GeorgeBurgersBush

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Uhm, ik weet niet hoe ver ik nu van de werkelijkheid af blaat. Maar kan je niet gewoon een 'sensortje' vlak voor je signaal uitgang (dus zeg maar voor de module die de te verzenden data naar IR omzet) zetten. En dan zodra je toetsenbord dus iets gaat verzenden een ledje op laten lichten. Dan heb je dus vrijwel hetzelfde effect. Want bij elke toets die je drukt verzend ie IR naar je PC.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Volgens mij moet dat IR verhaal best gaan lukken... Maar op welke frequentie is die data eigenlijk gemoduleerd?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Volgens mij werken die toetsenborden niet met IR want dan moeten ze elkaar constant "aankijken" en als ik hier op de bank ga zitten werkt het nog steeds :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je snel tikt, geeft ie dus de hele tijd licht... ik weet neit of dat helemaal de bedoeling is. Kan je neit beter een tellertje eraan hangen dat ie gewoon random aan/uit gaat? :+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

alles modden, wat te modden valt >:)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
volgens mij is er een pinnetje van je ps2/usb kabel zit die een puls geeft als er getypt word :? denk ik...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan het ledje aan de 'data' aansluiting hangen, ik neem aan dat daarover serieel het symbool verstuurd wordt.

Volgens mij is dat pin 1 van de ps/2 keyboard connector.

Pin1: keyboard data
Pin2: not connected
pin3: Ground
pin4: +5V DC
pin5: keyboard clock
pin6: not connected

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
ehm het is een usb toetsenbord en hij zit samen met de muis op dezelfde port. Geeft dit probs of wat?

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 18 november 2002 @ 17:06:
Volgens mij werken die toetsenborden niet met IR want dan moeten ze elkaar constant "aankijken" en als ik hier op de bank ga zitten werkt het nog steeds :)
je hebt ze met IR en met radiofrequentie. Mijne werkt op radiofrequentie...

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
K zou het toetsenbord heel laten :X

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 21:30

JayVee

shibby++!

Woah! Zou wel erg jammer zijn als je je toetsenbord ermee molt man!
En of het nou zo bijzonder gaaf is? Ik neem aan dat een beetje tweaker zo snel tikt dat het lichtje bijna constant zou branden??? >:)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:00
Damn das wel 'n nice toetsenbord :) ik heb die Logitech cordless desktop optical ... maar deze is echt wel nice :9~

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
heb je een vet :9~ :9~ toetsenbord. ga je er een paar ledjes in modden 8)7 8)7
dat lijkt mij nou niet echt mooi! zonde

edit:\ ben je een verslag aan het typen. gaat het de heletijd knipper knipper! |:( |:( |:(

There's no savegame in real life...

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
dat is wel zoooooo irritant, dat had ik ook in mijn muis gebouwd. IK WERD ER GEK VAN

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
je kan toch ook gewoon een extern (kastje met een) ledje maken? hoef je je toetsenbord niet te mollen, en heb je toch een mooi ledje :)
blunt schreef op 19 november 2002 @ 18:39:
dat is wel zoooooo irritant, dat had ik ook in mijn muis gebouwd. IK WERD ER GEK VAN
met een schakelaartje natuurlijk :D

pinout USB:

pin 1: +5
pin 2: -Data
pin 3: +Data
pin 4: GND

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

euhh.. je kan natuurlijk wel je num/caps en scroll laten knipperen, is niet zo moeilijk, ff visual basic gebruiken ofzo, 10 minuutjes werk :), heb het zelf ook es gedaan

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1