[HK] waarom moet alles dicht wat al ooit langs gekomen is?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 21:18

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
waarom moet elk topic dicht als het ooit al eens langs gekomen is? vind het een beetje onzin. het is altijd wel nieuw voor iemand..

v.b.

[rml][ FILMPJE] Meesterlijk filmpie! :D[/rml]

ik kende het nog niet ,,,

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rammes: jou kennende heb je deze zeker weten wel eens gelezen >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<

Vriendelijk verzoek Durden@Tweakers.net te mailen dan komen jullie er zeker wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sorry, ItSnows, ik gooi deze toch nog even open voor discussie, tis namelijk meer een vraagje op gebied van beleid, en ik wil toch even wat meningen hierover horen :)

Wanneer moet een topic dicht, wanneer niet... Als het een keertje is langsgekomen, maar velen kennen het niet, is het dan erg dat ie open blijft?

Het is soms een beetje willekeurig, ik kijk meestal even na de reacties, als blijkt dat velen hem niet kennen laat ik hem meestal even open. Het is onmogelijk om te verlangen dat iedereen had moeten weten als iets al eens is langsgekomen, zelfs voor HK-mods ;)

Ook is een goed criterium _hoe_ vaak iets is langsgekomen. Is dat echt letterlijke keren (ik noem maar wat: telnet-star wars, dat ene gifje met die spook, etc). Hoe goed is het met de search te vinden (vaak via de URL in te voeren etc).

Kortom, brandt los.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

offtopic:
:'( Had ik net een enorme reply getypt, heeft ItSnows hem al dichtgegooid. Ik denk: Jammer dan, gebeurt me wel vaker. Gaat hij 5 minuten later weer open :P.

HK modden is meestal toch op eigen inzicht, en als iets al enorm vaak is langsgeweest gaat het ook vervelen, net als bepaalde techvraagjes :). Verder is het natuurlijk zo dat je (zoals al gezegd wordt) een groot filmpje gaat downloaden en er vervolgens achterkomt dat je die allang al kent.

Maar meestal is het IMHO ook geen probleem om dit soort topics open te laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, als je iets sluit, weil t al vaak is langsgekomen, geef dan een link naar t oude/een oud topic over tzelfde en let er dan ook op dat dat topic dan wel open is bijv :)
dan kunnen de mensen die t dan pas zien (een geweldige grap ofzo :)) er ook om lachen en zeggen hoe hard ze der om over de grond moeten rollen enzo :)
Btw --> je kan niet alle topics volgen en niet alle users verkeren hier even lang.
Misschien heeft iemand net internet, vindt die all your base, vindt t VET hip en post ie dat...
nja, der zijn prob wel meer mensen die t niet kennen, dus je moet die dat ook wel even gunnen bijv.... :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het topic in kwestie was nog niet zo heel oud: [rml][ filmpje]Indigen[/rml] een klein maandje geleden. Eerst zocht ik nog wel al die topics op, maar ook dat kost nog aardig veel tijd, terwijl ik deze bijvoorbeeld gewoon met indigen in Omega-search heb gevonden. Nu is dat een keer opzoeken niet zo'n ramp, maar als je kijkt hoeveel topics er om deze reden dichtgaan, zie je dat dit alles bij elkaar genomen wel veel tijd in beslag neemt. Terwijl ik het altijd relatief gemakkelijk terugvind :)

Als je zo'n filmpje onder de aandacht wilt brengen kun je beter het oude topic een schop verkopen, omdat dat de oud-replies tenminste tegengaat. Als niemand hem nog kent laat ik hem wel lopen, maar hier kenden al wel een aantal mensen hem, dan kun je wachten op de oud-replies.

Geef wmb dan die oude een schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Als er veel reacties staan dat mensen hem nog niet gezien hebben dan laat ik em open, als er een linkje staat naar een topic van een week oud echter niet.

Als er alleen maar reacties staan dat iedereen em al kent doe ik em ook dicht.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:42:
Als je zo'n filmpje onder de aandacht wilt brengen kun je beter het oude topic een schop verkopen, omdat dat de oud-replies tenminste tegengaat. Als niemand hem nog kent laat ik hem wel lopen, maar hier kenden al wel een aantal mensen hem, dan kun je wachten op de oud-replies.

Geef wmb dan die oude een schop :)
Deze ben ik dus absoluut niet met je eens Durden. Wanneer iemand een oud topic schopt, zit dat topic direct dicht met het vriendelijke verzoek geen oude topics meer te schoppen. In HK verband is dat nog niet zo erg boeiend en/of schokkend, maar trek je de lijn door naar de techfora dan krijg je wel een opvallend probleem.

Geeft een user een aanvulling op een ouder topic, bijv. iets van "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" is de kans erg groot dat er een slot op komt wegens het schoppen. Wordt er een nieuw topic geopend, dan wordt die gesloten met verwijzing naar het oude topic... (zie "koffie-topic" van ongeveer gelijke strekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 10:37:
[...]
Geeft een user een aanvulling op een ouder topic, bijv. iets van "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" is de kans erg groot dat er een slot op komt wegens het schoppen. Wordt er een nieuw topic geopend, dan wordt die gesloten met verwijzing naar het oude topic... (zie "koffie-topic" van ongeveer gelijke strekking).

Je insinueert hier dat er een soort van vicieuse cirkel-effect optreedt, echter dit is niet waar. Wanneer een oud topic omhoog wordt gehaald met "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" gaat dat topic niet dicht, althans ik zal hem niet sluiten en kan me moeilijk voorstellen dat mijn collega's dat wel zullen doen. Echter wanneer de enige boodschap 'trap' of 'kick' is, tja... lock it.

Overigens gaat het hier om de HK, maar dit wilde ik even uit de wereld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 10:44:

[...]

Je insinueert hier dat er een soort van vicieuse cirkel-effect optreedt, echter dit is niet waar. Wanneer een oud topic omhoog wordt gehaald met "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" gaat dat topic niet dicht, althans ik zal hem niet sluiten en kan me moeilijk voorstellen dat mijn collega's dat wel zullen doen. Echter wanneer de enige boodschap 'trap' of 'kick' is, tja... lock it.

Overigens gaat het hier om de HK, maar dit wilde ik even uit de wereld hebben.
Ik zie het af-en-toe gebeuren helaas. Een oud topic gaat dicht wegens het plaatsen van een imho redelijke aanvulling. Ik heb zelfs een voorbeeld van een users die in een oud topic het probleem bevestigd, stelt dat de geboden oplossing niet werkt, en meldt vervolgens zelfs een oplossing die voor hem wel blijkt te werken. Slot wegens omhoog schoppen oud topic. Ik zal zo de omega search aanzwengelen ;)

/me wordt is oud... dat staat dus in het "koffie-topic" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik zelf met name in Techtopics fijner vind is dat men een nieuw topic opent.
Geef aan wat je gevonden hebt op GoT (inclusief een link naar het oude topic. Vertel in de openings post welke oplossingen je uit dat topic geprobeert hebt. Dan heb je een mooie startpost die leesbaar is en niet een brei van tientallen berichten die je eerst moet doorlezen.

In de HK maakt dat minder uit. Al moet er daar denk ik nog harder worden opgetreden tegen "oud"replies..... maar ja......

offtopic:
sepans, we missen je op IRC... :'(

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hmm thanx voor de reply's al met al toch niet echt duidelijk hoe de richtlijnen zijn... lijkt me dan ook verstandig om daar iets duidelijks over in de faq te zetten of niet ? :)

Ik zou het doen!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
guys kunnen we niet de oude topic in de nieuwe linken ?
Google is gehacked!!

Ik zou het doen!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

rammes schreef op 28 november 2002 @ 22:43:
guys kunnen we niet de oude topic in de nieuwe linken ?
Google is gehacked!!
MaRc0 in "Google is gehacked!!" :?
Staat toch al in het topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Compubiter op 28-11-2002 22:44 ]

Pagina: 1