Ik zou het doen!
Verwijderd
Vriendelijk verzoek Durden@Tweakers.net te mailen dan komen jullie er zeker wel uit
Wanneer moet een topic dicht, wanneer niet... Als het een keertje is langsgekomen, maar velen kennen het niet, is het dan erg dat ie open blijft?
Het is soms een beetje willekeurig, ik kijk meestal even na de reacties, als blijkt dat velen hem niet kennen laat ik hem meestal even open. Het is onmogelijk om te verlangen dat iedereen had moeten weten als iets al eens is langsgekomen, zelfs voor HK-mods
Ook is een goed criterium _hoe_ vaak iets is langsgekomen. Is dat echt letterlijke keren (ik noem maar wat: telnet-star wars, dat ene gifje met die spook, etc). Hoe goed is het met de search te vinden (vaak via de URL in te voeren etc).
Kortom, brandt los.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
HK modden is meestal toch op eigen inzicht, en als iets al enorm vaak is langsgeweest gaat het ook vervelen, net als bepaalde techvraagjes
Maar meestal is het IMHO ook geen probleem om dit soort topics open te laten
dan kunnen de mensen die t dan pas zien (een geweldige grap ofzo
Btw --> je kan niet alle topics volgen en niet alle users verkeren hier even lang.
Misschien heeft iemand net internet, vindt die all your base, vindt t VET hip en post ie dat...
nja, der zijn prob wel meer mensen die t niet kennen, dus je moet die dat ook wel even gunnen bijv....
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Als je zo'n filmpje onder de aandacht wilt brengen kun je beter het oude topic een schop verkopen, omdat dat de oud-replies tenminste tegengaat. Als niemand hem nog kent laat ik hem wel lopen, maar hier kenden al wel een aantal mensen hem, dan kun je wachten op de oud-replies.
Geef wmb dan die oude een schop
Als er alleen maar reacties staan dat iedereen em al kent doe ik em ook dicht.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Deze ben ik dus absoluut niet met je eens Durden. Wanneer iemand een oud topic schopt, zit dat topic direct dicht met het vriendelijke verzoek geen oude topics meer te schoppen. In HK verband is dat nog niet zo erg boeiend en/of schokkend, maar trek je de lijn door naar de techfora dan krijg je wel een opvallend probleem.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:42:
Als je zo'n filmpje onder de aandacht wilt brengen kun je beter het oude topic een schop verkopen, omdat dat de oud-replies tenminste tegengaat. Als niemand hem nog kent laat ik hem wel lopen, maar hier kenden al wel een aantal mensen hem, dan kun je wachten op de oud-replies.
Geef wmb dan die oude een schop
Geeft een user een aanvulling op een ouder topic, bijv. iets van "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" is de kans erg groot dat er een slot op komt wegens het schoppen. Wordt er een nieuw topic geopend, dan wordt die gesloten met verwijzing naar het oude topic... (zie "koffie-topic" van ongeveer gelijke strekking).
Verwijderd
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 10:37:
[...]
Geeft een user een aanvulling op een ouder topic, bijv. iets van "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" is de kans erg groot dat er een slot op komt wegens het schoppen. Wordt er een nieuw topic geopend, dan wordt die gesloten met verwijzing naar het oude topic... (zie "koffie-topic" van ongeveer gelijke strekking).
Je insinueert hier dat er een soort van vicieuse cirkel-effect optreedt, echter dit is niet waar. Wanneer een oud topic omhoog wordt gehaald met "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" gaat dat topic niet dicht, althans ik zal hem niet sluiten en kan me moeilijk voorstellen dat mijn collega's dat wel zullen doen. Echter wanneer de enige boodschap 'trap' of 'kick' is, tja... lock it.
Overigens gaat het hier om de HK, maar dit wilde ik even uit de wereld hebben.
Verwijderd
Ik zie het af-en-toe gebeuren helaas. Een oud topic gaat dicht wegens het plaatsen van een imho redelijke aanvulling. Ik heb zelfs een voorbeeld van een users die in een oud topic het probleem bevestigd, stelt dat de geboden oplossing niet werkt, en meldt vervolgens zelfs een oplossing die voor hem wel blijkt te werken. Slot wegens omhoog schoppen oud topic. Ik zal zo de omega search aanzwengelenVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 10:44:
[...]
Je insinueert hier dat er een soort van vicieuse cirkel-effect optreedt, echter dit is niet waar. Wanneer een oud topic omhoog wordt gehaald met "Ik heb dat probleem nu ook, en de oplossing die hier staat werkt niet" gaat dat topic niet dicht, althans ik zal hem niet sluiten en kan me moeilijk voorstellen dat mijn collega's dat wel zullen doen. Echter wanneer de enige boodschap 'trap' of 'kick' is, tja... lock it.
Overigens gaat het hier om de HK, maar dit wilde ik even uit de wereld hebben.
/me wordt is oud... dat staat dus in het "koffie-topic"
Geef aan wat je gevonden hebt op GoT (inclusief een link naar het oude topic. Vertel in de openings post welke oplossingen je uit dat topic geprobeert hebt. Dan heb je een mooie startpost die leesbaar is en niet een brei van tientallen berichten die je eerst moet doorlezen.
In de HK maakt dat minder uit. Al moet er daar denk ik nog harder worden opgetreden tegen "oud"replies..... maar ja......
sepans, we missen je op IRC...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik zou het doen!
Google is gehacked!!
Ik zou het doen!
MaRc0 in "Google is gehacked!!"rammes schreef op 28 november 2002 @ 22:43:
guys kunnen we niet de oude topic in de nieuwe linken ?
Google is gehacked!!
Staat toch al in het topic
[ Voor 3% gewijzigd door Compubiter op 28-11-2002 22:44 ]