Toon posts:

Originele raiddrivers van de A7V133 nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een A7v133 en ik wil op mijn pc weer win2k gaan draaien(draai nu XP). Echter ik heb de drivers van de asus-site gehaald, maar deze werken niet. Win2k-setup herkent alleen de HD die niet aan de raid hangt.
Ik las hier ergens in een topic dat de drivers van de originele cd wel werken, ik heb die cd alleen niet meer. Kan iemand deze misschien naar me mailen?

Thanks alvast...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raid drivers kun je ook gewoon van de site van de controllerfabrikant downloaden. In dit geval dus gewoon www.promise.com :)

Verder zijn er ook nog altijd driverwalhalla's als www.driverguide.com enzo..

Maar wat versta je eigenlijk onder "maar deze werken niet"? Wát gebeurt er precies? Pakken ze de drivers niet? Worden ze niet goed geladen? Zien ze de HDD verkeerd? etc..etc..

Verder hoort dit eerder in Opslagmedia & I/O Controllers
Dat wordt dus een move [PMG] > [OM]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de drivers die ik heb van de Asus-site, is dat de setup de harddisks niet vind. Hij vindt alleen de harde schijf die buiten de raid-array hangt...

Bedankt voor het heropenen iig...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik Win2K op een Promise FastTrak100 (hacked Ultra100) wil installeren, dan moet ik de drivers twéémaal laden van floppy eer ik fatsoenlijk verder kan. Is wel een poging waard :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeert inmiddels.... Heeft iemand de cd van Asus nog??

Verwijderd

Ja, ik heb die cd nog (denk ik). Het was mijn vorige moederbord.

Ik zal straks als ik thuis ben eens kijken.

Daarbij moet ik echter wel zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de drivers die van de ftp van Asus komen: Kies voor de R100 drivers. Deze heb ik altijd gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb het daarmee ook geprobeert, maar dat werkte niet. Alvast bedankt voor de drivers!!

Verwijderd

Maar WAT werkt er dan niet?

Je moet een diskette maken met de drivers erop, en als je Windows gaat installeren, dan druk je op F6. Dan vraagt het systeem voor een diskette met drivers. Prop je disk in de drive, en gaan met die banaan... heeft bij mij altijd gewerkt. Lukt het bij jou niet, dan heb je waarschijnlijk de diskette fout aangemaakt.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

let ff op, wanneer je een raid 0 draait heb je andere drivers nodig dan wanneer je een raid 1 draait met de onboard promice controller op de a7v133.
Misschien heb je net de verkeerde gedownload van de asus site?

Gelukkig heb ik hier nog een origineel driver cd'tje bij mn a7v133 :) ik post zo ff een link naar de drivers ...

Alleen:           DE GROETJES

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

zoals belooft:
promise.zip 2,25Mb

Verwijderd

Dat zijn de goede... deze wilde ik ook posten.
Deze moeten werken, rAvers, anders doe je toch echt iets fout.

Verwijderd

Topicstarter
Wat hij niet doet? Nou, mijn harde schijven zien. Ben nu die van Greetz aan het proberen, deze moeten inderdaad wel werken... Ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, met deze drivers vindt de setup die schijven dus wel!! Thanks people!!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

okkie np
tog wel lief van me he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker GreeTz, thanks!!
Pagina: 1