Toon posts:

[hd] maxtor probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een maxtor 80 gig hd waarin ik in een eerder topic ook al over had. Deze schijf zeg bij de 18 gig te zeggen dat hij vol is. Dit is niet goed denk ik.
dit probleem heeft de schijf al vanaf dat hij dus gekocht is. (is uiteindelijk niet betaald omdat het via een bedrijf op rekening ging en het bedrijf niet geloofde dat het Doa was)

Verwijderd

is ook geen DOA = Dead On Arivval hij doet het een deel dus niet dood ....

welke controller heb je en waar staat hij op bv normal lba details plz

Verwijderd

Topicstarter
jah zal ff wat specs geven

maare ik heb hem gewoon in mn pc gehangen en een removable rack.
met partition magic een partitie gemaakt van 80 ( iets minder) dat boeit niet.
hij geeft ook gewoon aan dat hij het goed doet. maar bij en gig of 16 zegt hij dat de schijf vol is.

Normal of LBA geen id dus want ik heb hem er gewoon in gehangen en niet in het bios gekenken maar ik neem aan dat hij op normal staat.

Hij staat trouwens op NTFS Maar ik denk niet dat dit een groot probleem zal geven?

Verwijderd

ik denk dat partition magic een voute heeft gemaakt probeer het gewoon een s met fdisk en format later omzetten naar ntfs dan he .... als dit ook niet lukt dan is mischien een platter rot
cq je bios upgraden is ook een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bios opgrade is het prob niet is de nieuwste en ik heb het dus ook al met Fdisk gedaan.
Die geeft aan dat het een schijf is van 16 gig

Edit: wat kan ik dr aan doen HD doordemidden zagen met een watergekoelde zaagtafel en dat in een plexi behuizin gooien. OF zou ik ZONDER bon dr nog wat an kunnen laten doen

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 18-11-2002 08:20 . Reden: drijf nou niet de spot met het niet gebruiken van het edit-knopje! :( ]

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Het probleem ligt bij fdisk, deze ondersteunt niet meer dan 64GB, en aangezien het verschil tussen de grootte van je harddisk en de limiet van fdisk 16GB is, begrijp jij nu ook waardoor het komt.

Je zult dus met PMagic een nieuwe partitie aan moeten maken.

Workstation

Verwijderd

Opsturen naar Maxtor misschien. De garantie van HD's loopt vaak direct naar de fabrikant. Ik zou dat iig nog proberen. Al is dat idee van de zaagtafel ook wel strak >:)
BusMastah schreef op 17 November 2002 @ 22:07:
Het probleem ligt bij fdisk, deze ondersteunt niet meer dan 64GB, en aangezien het verschil tussen de grootte van je harddisk en de limiet van fdisk 16GB is, begrijp jij nu ook waardoor het komt.

Je zult dus met PMagic een nieuwe partitie aan moeten maken.
Dit is onzin. De limiet van Fdisk is zeker _geen_ 16GB, en verder heeft ie het al met PM geprobeerd.. Zie voor details over fdisk de [OM]-FAQ.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 19:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

wat voor mobo heb je is ook handig om te vermelden

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
I dacht dus gisternaaf dat hij uiteindelijk deed maar als ik er nu nog meer dan 19 gig op wil zetten loopt mn sys vast en krijg een BSOD en WIl hij een geheugedump uitvoeren
Pagina: 1